Het grote AliExpress forum

Octavia_Gert

Senior Member
De meeste Octavia's zullen wel automatische verlichting hebben, alle Octavia's van m'n vader tot nu toe hadden het, hij heeft ze bijna allemaal gehad

Canon-Eye

Forumguru
Dat is dan anders dan bij de meeste Skoda’s, daar gaat het licht uit als je de sleutel uit contact haalt.
Mijn Fabia Greenline behoorde dus niet tot "de meeste Skoda's", want ondanks de behoorlijk complete uitrusting moest ik toch echt het knopje omdraaien om het licht echt uit te krijgen. Anders bleven de stads- (of stand-)lichten branden en ging het piepertje af bij deur openen.

Vinny

Forumguru
Het is wat "Off topic" maar zouden we niet beter meer in Europa zelf produceren, dan afhankelijk te zijn van de kwaliteit of net het gebrek aan kwaliteit dat de Chinezen leveren.

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Ik bestelde laatst lampjes bij Xenonlicht.be, krijg ook Ali "meuk" aan. Alles komt van China dezer dagen, of toch zo goed als alles. Ik geloof nooit dat dit zo gaat uitdraaien, zelf merk ik trouwens niks van prijsstijgingen of heel late leveringen, maar dat kan nog komen, al vinden die Chinezen ook daar wel wat op.

Timmer

Forumguru
Edit; koffie nog niet gehad, dubbelpost
(Captain hook had dit 2 posts eerder al gepost)

Laatst bewerkt:

Eemspoort

Forumguru
Hmm, interessante materie. Zou niet best zijn als dat allemaal door gaat.
Ik koop amper wat uit China, eigenlijk alleen als het om iets gaat wat ik hier niet kan vinden.
Zo wil ik een 12" Android radio-navigatie bestellen voor de camper. Ben ik hier in EU nog niet tegen gekomen.
Maar zoiets voldoet wel aan mijn wensen en heb ik aan 1 scherm genoeg, i.p.v. 1 voor de radio-navigatie en 1 voor de achteruitrij-camera. Uiteraard kun je op vele standaard dubbelDIN toestellen ook een camera aansluiten, maar ik gebruik hem tevens als achteruitkijk-spiegel en staat dus altijd aan.

Voor velen geeft de prijs in China de doorslag om daar te kopen, voor mij is het het aanbod van niche producten die je hier niet vind. De prijs speelt dan niet echt een rol.
Zo heb ik voor de Benz ook een Android-toestel gekocht, een look-a-like van het origineel. Had ik in China kunnen doen, was aardig goedkoper geweest. Maar die heb ik bij een Nederlands bedrijf gekocht, puur omdat je dan een makkelijker aanspreekpunt hebt, mocht er wat mee zijn. En dat heeft me al geholpen.

Als die nieuwe post-regeltjes door gaan en producten uit China voor ons normale (lees: beduidend hogere) prijzen krijgen, dan zal mij dat er niet direct van weerhouden om niche producten daar vandaan te halen.
Maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen er dan de lol niet meer van inzien.

Bakkertje

Forumguru
Hier is het wisselend sommige dingen zijn al binnen gekomen andere nog niet.
Zit al heel lang te wachten op een hoesje voor mijn telefoon en een screen protector.

Andersom laatst 2 camera's (Reolink, bevallen echt goed) besteld en laten verschepen vanuit DE en die waren binnen 3 dagen binnen (beide keren).

Captain Hook

Forumguru
Andersom laatst 2 camera's (Reolink, bevallen echt goed) besteld en laten verschepen vanuit DE en die waren binnen 3 dagen binnen (beide keren).
Ja, duuuuh. Deutschland ist kein China! ;)

BTW: de laatste maanden is me sowieso al opgevallen dat de verzendkosten al omhoog gegaan zijn (zowel AE als BG) en de prijzen vaak ook wat.

En, al regelmatig precies hetzelfde artikel via amazon.de besteld. Dan was het wel ietsje duurder, maar wel vanuit een Europees Amazon magazijn in enkele dagen in huis. En geen verzendkosten ('Prime Kunde', "Verkauf durch [Chinese aanbieder], Versand durch Amazon").
Ideaal.

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
De bestellingen via AE van april zijn inmiddels allemaal binnen.
Ik heb nog 4 bestellingen open van mei, maar verwacht 1 daarvan deze week.
Precies wat @Eemspoort zegt. Het ziijn de niche producten die zo leuk zijn. Veel is hier niet te koop in Europa.

brepus13

Forumguru
Ik bestel er nog wel eens wat en de laatste maanden is de levertijd mij wel echt tegen gevallen... een enkel item is wel met een week of 2/3 bezorgd maar het meeste duurt toch wel echt lang momenteel.

de lol voor mij van Ali vind ik om voor leuk geld handige dingetjes te scoren. Meestal is de kwaliteit redelijk en goed genoeg voor wat ik er mee wil. Een enkele keer is het echt niks...

We mogen graag roepen dat eu producten veel beter zijn maar er komt enorm veel van onze producten uit China... waarom dan Europese prijzen betalen voor hetzelfde Chinese product denk ik dan. Led lampen zijn een mooi voorbeeld waarbij er uiteraard verschil zit tussen de goedkoopste Ali lamp en Hilox.

lang verhaal om dus te zeggen dat ik Ali wel leuk vind en er al hele leuke dingen gescoord heb.

VAG-man

Forumguru
Mooi spul bij epine, maar zeker 50-75% duurder dan bij Ali. Ik snap het overigens wel hoor, mensen die niet bij Ali bestellen.

Ik had ook bijna Reolink gekozen, maar uiteindelijk voor Annke gekozen vanwege de 4k beeldkwaliteit.

#Aliexpress Hier is uw € 0,92 aan coupons!
https://a.aliexpress.com/_BT6rgO

Als je een betrouwbare, makkelijk te koppelen draadloze video deurbel wil, dan is deze een aanrader. Is volledig in de Nederlandse taal.

#Aliexpress € 25,38 18%OFF | EKEN V7 1080P Wifi Draadloze Video Dorbell Visuele Intercom Camera Met Chime Nachtzicht PIR Bewegingsdetectie APP Controle
https://a.aliexpress.com/_BTh94k

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Dingen als Camera's en dergelijke wil ik best bij Ali bestellen, maar dan wel vanuit de EU (Duitsland in dit geval) verscheept.
zover ik weet komt Reolink daar ook vandaan.

@VAG-man ik heb zelf de RLC-410, dat is een 5 MP camera en die doet ook 4k. Dat Annke spul ziet er ook wel goed uit :thumbsup:

Er zit overigens wel een kwetsbaarheid in de Annke systemen (is ook een patch voor), zie: https://www.cvedetails.com/cve/CVE-2017-18483/

Dat geldt overigens ook voor Reolink: https://www.cvedetails.com/cve/CVE-2019-11001/

Bovenaan Onderaan