Vraagje aan jullie; wie heeft er ervaring met het terugsturen van pakketjes naar Ali?
Ik zit namelijk met een pakketje wat door de verkoper verkeerd is toegezonden. Nu wil hij dat ik het terugstuur naar hem, maar aan weke (verzend)kosten moet ik dan denken?
Ik zie altijd (linksboven) op het verzend label van een pakketje een adres in Schiedam staan, wat als ik het daar nu naartoe stuur?
Ik heb datzelfde probleem ook wel eens gehad. De verkoper wilde alleen het geld terug geven als ik het terugstuurde. Maar de kosten daarvan zijn heel erg hoog. Als ik het me goed herinner tegen de 30 euro. Bij mij was de waarde van de spullen nog geen tientje, dus dat was zinloos. Ik denk dat veel verkopers dat ook weten en daar gebruik van maken. Ik heb toen een
dispute geopend maar de verkoper bleef volhouden dat ik alleen het geld terugkreeg als ik het terugstuurde naar China. Het adres is Schiedam werkt niet, dat schijnt het adres te zijn van een douaneloods. Dat geldt dus niet als terugsturen.
Uiteindelijk bleef de dispute maar duren en heb ik gevraagd om ongeveer 75% van de waarde terug te krijgen i.p.v. alles. Dat bleef ook maar duren. Pas toen ik na een aantal foto's van het kapotte artikel ook een videofimplje oploade, kreeg ik die 75% wel terug.
In een ander geval had ik wat elektronica besteld waarbij een kabel ontbrak. Toen ik dat de verkoper meldde, kreeg ik de vraag: " can you send picture of missing item?"