Wel ik loop alweer achter want bij mij zit er een NC-2011D in.
En ja moet wel betalen voor een update wat ik na 2 jaar eens gedaan heb.
Maar doordat ik in oost europa niet kom heb ik alleen het west europa geupdate, wat dus mogelijk is.
Geluid zal altijd beter kunnen met andere betere systemen, maar ben over het geluid zeker niet ontevreden.
En ja het opstarten van het systeem voor ik een adres kan invoeren zou sneller kunnen ( is bij de nieuwere systemen zeker zo ) maar vang ik op door de straat en wijk uit te rijden en voor ik winkelplein af rij naar de openbare weg voer ik dan het adres in.
Bij aankomst zet ik meteen het terugreis adres er in !
Telefoon handsfree bellen gaat met mijn smartfeun dualsim van Samsung eigenlijk probleemloos, bel zelf nooit als ik rij dus gaat puur bij mij om het ontvangen en aannemen van de telefoontjes.
Slikt CD/ DVD / USB en SD en dit in muziek of films....
Geeft tijdens de rit in maxidot ook de boel weer als ik dit selecteer, alle instellingen die ik doe en climatcontrol geeft hij visueel in scherm weer...
En moet zeggen dat ik dan nog steeds zeer tevreden ben met deze unit, heb een kenwood en een JVC gehad en meer problemen mee gehad dan ooit met de Zenec.
Kaart update's waren toen stukken duurder en firmware updates praat ik al helemaal niet over.
Maar goed het gaat ook met een Garmin, wat zeker een fijnere GPS is dan al die DomDom shit uit holland...