Misschien ander draadje beter omdat de titel/onderwerp duidelijker is voor degene die eventueel met hetzelfde probleem zit en erop googelen.@demegens Zie mijn opmerking in je andere thread over het evt. opnieuw op de SD-kaart zetten van de kaarten (incl. POi's).
P.S. Ik heb de mods gevraagd je thread toe te voegen aan deze thread. Nu is het wat dubbel (en vervuilt het de Superb-thread). Zullen we in deze thread verder?
Heb ik nog niet gedaan.
Maar... moet je dat PERSE doen op de orginele SD kaart of mag dat ook op een andere SD kaart? Volgens mij moet dat op de originele en daar ben ik een beetje huiverig voor!
Vraagje. Ik heb uit mijn total-loss verklaarde Octavia de navigatie SD kaart meegenomen, toen ik deze moest komen leeghalen. Daarin zat een Amundsen navigatie en daar is de kaart dus ook voor. Deze kaart is nu over, kan een ander hiermee zijn Amundsen systeem updaten (kaartje is van dit jaar) of is dit sd-kaartje enkel bruikbaar icm het systeem waar deze ooit bij geleverd was?
In mijn nieuwe Octavia zit een Columbus systeem, ik heb er zelf dus niks meer aan.
In China zijn genoeg alternatieven te krijgen voor de Rapid, bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/Grat...earchweb201603_7&spm=2114.010208.3.130.TuAAkS
@Bakkertje
Mocht @Skoda79 het kaartje inderdaad kunnen verkopen, dan kan dat natuurlijk in het te koop-gedeelte van het forum. Voorlopig haalt iedereen hier, als Skoda79 bereid en in staat is wat testwerk te doen, leuke info uit....
@Rallye na 3 jaar kun je de kaarten gewoon bij VW downloaden. Daar gaat dat zonder VIN en is er (voor alsnog) ook geen restrictie op de leeftijd van de auto.
Maar als het zo eenvoudig is/blijft om de driejaarstermijn te omzeilen, waarom maakt Skoda dan ook geen goede sier met zo'n (relatief) lange ondersteuning en blijft men (als men erover communiceert) bij die drie jaar?