Amundsen Het grote Amundsen-topic

krispy

Lid
Als het net zo werkt als met de Columbus, zit het verstopt onder "SmartLink". Deze optie vind je onder het "Menu" knopje en dan bladeren.

Hier een Skoda UK filmpje waar ze het uitleggen in een Superb:

Hopelijk helpt dat een beetje (ik moest ook onwijs zoeken naar Android Auto tot ik er achter kwam dat het onder het SmartLink menu item zat).

Rallye

Forumguru
Inderdaad. Smartlink is de Skoda-naam voor Carplay en Android Auto: sluit je een (compatibele) Android-telefoon aan (bedraad, wellicht moet je eerst nog de android-auto-apk installeren) dan heb je Android Auto. Sluit je een iPhone aan (met een recent iOS, bedraad) dan heb je CarPlay. Oh ja: soms moet Smartlink door de dealer worden geactiveerd. Weinig dealers hebben daar ervaring mee.

vinco

Lid
Ik heb ook sinds 2 maanden de Fabia met het amundsen systeem.Je moet inderdaad de smartlink los laten activeren.Mij dealer rekent daar 250 euro voor dus heb het lekker daarbij gelaten.

De dealer activeer deze niet omdat het amundsen systeem standaard navigatie aan boord heeft.

Rallye

Forumguru
Tja. Ik zou er niet tegen kunnen dat er een menupunt in mijn navigatie stond dat niet werkte. Maar goed, ik heb bij de aankoop van de auto al geregeld dat Smartlink werd aangezet. Toch vind ik het ook wel leuk: met Siri kun je veel sneller een route plannen als met de Amundsen zelf. Met de evt. beter verkeersinfo heb ik nog geen ervaring.

Voor een Bolero is het zeker een goede aanvulling: dan kun je die ook als navi gebruiken.

vinco

Lid
Tja. Ik zou er niet tegen kunnen dat er een menupunt in mijn navigatie stond dat niet werkte. Maar goed, ik heb bij de aankoop van de auto al geregeld dat Smartlink werd aangezet. Toch vind ik het ook wel leuk: met Siri kun je veel sneller een route plannen als met de Amundsen zelf. Met de evt. beter verkeersinfo heb ik nog geen ervaring.

Voor een Bolero is het zeker een goede aanvulling: dan kun je die ook als navi gebruiken.

Klopt als ik het van tevoren had geweten had ik dat gelijk geregeld met de aankoop maar goed nu kan je dus gewoon dik betalen helaas.
Ik had liever google maps via me android toestel gebruikt aangezien ik de Skoda navigatie echt naatje vindt.

Bedankt voor de reacties!

Dat is jammer inderdaad. Ik heb het gevraagd bij het verkoopgesprek, maar de verkoper zei dat het er niet opzat. Als ik had geweten dat het geactiveerd moet worden dan had ik ze dat wel laten doen (uiteraard poging gedaan voor 0 euro)

Bete allen,

Heb een Superb III MY2017 met een 8" Amundsen.

Wat mij opvalt is dat ik GEEN poi's kan zoeken en of opvragen.
Als ik bv politie intik, Skoda of ziekenhuis, blijft de lijst leeg.

Wat grappig is, is dat ik ze wel als POI's op het scherm kan laten zien. De POI's zitten er dus wel in, maar zijn niet opzoekbaar.

Dus als ik op nieuwe reisdoel tik, krijg ik een nieuw scherm waarin staat adres of POI ingeven. Als ik daar iets intik dan wordt de lijst dus niet gevuld. Ook het zoeken van straatnamen lukt dan niet.

Zijn er anderen Skoda rijders met een Amundsen die dit ook hebben of is er iemand die dit in zijn/haar wagen kan testen en hier op het forum bevestigen?

Ik hoor het graag of er een BUG in deze nieuwe MY2017 zit.

Bakkertje

Forumguru
@demegens dat is geen bug, dat zit op een andere plek..
Als je bijzonder reisdoel kiest krijg je een hele lijst met poi's en daar kun je ook op naam zoeken (ik gok dat dit ook in de handleiding staat :shutup:)

Niemand een idee?

Ik heb de auto nu en kan met geen mogelijkheid op POI's zoeken.
Ben bij de dealer geweest en die weet het nu ook niet. Ook van alles gebrobeert en alle instellingen nagekeken.
Moet een keer langs komen voor verder onderzoek.

Kan iemand met een Amundsen met 8 "scherm misschien eens kijken of hij/zij dat wel kan.

Wat ik doe is het volgende:

• tik op nieuwe reisdoel
  • er komt een nieuwe scherm
  • bovenin staat een regel waar je adres of POI kan ingeven
  • Als ik hier bv, ziekenhuis intik, komt er niks
  • Intikken van een ziekenhuis, politie o.i.d. naam werkt ook niet
  • zelfs adressen intikken geeft een lege lijst

De Amundsen geeft, als ik de catogorieën selecteer in de kaartinstellingen, wel weer op de kaart weer!!!

Dus het lijkt erop dat de POI's wel in het systeem zitten maar dat je ze met geen mogelijkheid kan opzoeken

Wie wil dit ook eens uittesten en hier bevestigen of het wel of niet werkt?

Het grappige is dat als je op Bijzondere Reisdoelen klikt bij de Amundsen in mijn my2017 dat er alleen parkeerplaatsen, tankstations en restaurants te voorschijn komen. Bij een Columbus komt er nog iets van opties o.i.d. onderaan. Dus via dat menu lukt het niet helaas!!!

Rallye

Forumguru
Aangezien je op zijn info bent afgegaan, zou je nog eens kunnen proberen het tegen kostprijs te laten activeren (alleen de prijs van de code). Het activeren is bijna geen werk, maar de auto moet wel aan de Skoda-kast hangen.

Bakkertje

Forumguru
@demegens Het lijkt me handiger als je je vraagstelling beperkt tot 1 draadje, het antwoord staat in het andere draadje :deuk:
Bij mijn Passat kan dat overigens ook met spraakcommando's maar ik weet niet of dat in jouw MY2017 S3 ook kan. Er zijn wat kleine verschillen tussen die 2.

Speciaal voor jou, om te voorkomen dat je denkt dat het bij Skoda anders werkt..

Op 8:00 even kijken...

Helaas, wat in dit filmpje te zien is geld niet voor mijn Amundsen MY2017!
Ik zie NERGENS het woord POI. In het hoofdmenu kan ik ook NIET kiezen voor POI !!!

Bij 3.20 is bij mij ook een complete andere scherm-layout !!!

Ook staat er nergens OPTIE zodat ik eventueel op een andere manier naar POI's kan zoeken of bijzondere reisdoelen helaas. Zoals ik melde ben ik ook bij de dealer geweest en die kon ook met geen mogelijkheid een POI gevonden krijgen. Mag aannemen dat deze man die in de werkplaats staat dat toch wel voor elkaar gekregen had.

Rallye

Forumguru
@demegens Heb je al eens geprobeerd de kaarten opnieuw op de SD-kaart te zetten? Mogelijk staan er per ongeluk geen POI's meer op je SD-kaart? Kaarten kun je downloaden van internet.

@demegens Heb je al eens geprobeerd de kaarten opnieuw op de SD-kaart te zetten? Mogelijk staan er per ongeluk geen POI's meer op je SD-kaart? Kaarten kun je downloaden van internet.

Heb ik nog niet gedaan.

Maar... moet je dat PERSE doen op de orginele SD kaart of mag dat ook op een andere SD kaart? Volgens mij moet dat op de originele en daar ben ik een beetje huiverig voor!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan