Amundsen Het grote Amundsen-topic

Joske

Forumguru
Kan dit op een ander ingebouwd navigatiesysteem überhaupt wel??

Zou denken van niet, want dan kunnen mensen op de GPS snelheid gaan rijden ipv de snelheid aangegeven op hun snelheidsmeter.. En aangezien fabrikanten geen geijkte tellers gebruiken in personenwagens zetten ze de teller altijd wat positiever dan de werkelijke snelheid. Indien de snelheid aangegeven zou worden op de GPS kunnen ze hierdoor een fabrikant aansprakelijk stellen indien deze afwijkt en de klant daardoor een boete oploopt.

(indien dit wel zo zou zijn op de nieuwe of andere NAVsystemen dan heb ik niets gezegd ;) )

Jstruijk

Senior Member
Jawel hoor. In de rns-e uit mijn Audi a4 kon ik in een "geheim" menu simpelweg de gps snelheid bekijken. Niet standaard zichtbaar, maar het was wel mogelijk.
Daar zag je dan ook hoeveel en welke satellieten de unit zicht op had en nog een hoop andere zaken.

andrehj

Forumguru
Volgens mij kan dat in de Amundsen+ ook. Volgens mij heb ik dat een paar jaar geleden wel eens gedaan. Alleen dat geheime menu kun je alleen activeren met VCDS, en wordt de volgende keer als je je auto start weer uitgeschakeld, dus echt handig is het niet.
Veel praktischer is het om gewoon een GPS speed-app op je mobiel te laten draaien.

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een nieuwe Octavia met een Admundsen en mogelijkheid om extra sdkaartje met muziek te plaatsen. Heeft iemand advies wat voor geheugenkaartje ik het best kan gebruiken om muziek op de zetten?

octaviaduct

Actief lid
Vraag,zijn er mensen die onlangs een nieuwe Skoda met amundsen systeem hebben opgehaald?
Hebben jullie er een sd_kaartje met navigatiesoftware bijgekregen?
Bij mij zit de software wel geladen maar niet bijgeleverd op sd.

henriz

Forumguru
Heeft iemand advies wat voor geheugenkaartje ik het best kan gebruiken om muziek op de zetten?
Ik zou een kaartje van het type 'Secure Digital' nemen. Die passen het beste. :D
En nu serieus. Kaarten tot 32 GB speelt hij goed af. Daarboven zijn de kaartjes SDXC: volgens mij ondersteunt de Amundsen dat niet. Dit staat vermeld in de handleiding, maar die heb ik nu niet ter hand.

Kun je als Muziek SD card ook een MicroSD met adapter gebruiken?
Ja, zeg ik uit ervaring.

henriz

Forumguru
Vraag,zijn er mensen die onlangs een nieuwe Skoda met amundsen systeem hebben opgehaald?
Hebben jullie er een sd_kaartje met navigatiesoftware bijgekregen?
Bij mij zit de software wel geladen maar niet bijgeleverd op sd.
??? :sterretjes:
Jij hebt dus geen SD kaart in slot 1 zitten?? (zie handschoenkastje)

Zie je wel kaartmateriaal op je scherm?
Ja
Gefeliciteerd. Je hebt geen Amundsen, maar een Columbus. Het kaartmateriaal staat op een harde schijf.
Nee
Even terug naar de dealer. Hij is je SD kaart vergeten.
De Amundsen werkt echt niet zonder kaartmateriaal op SD kaart.

dieselll

Nieuw lid
Ik heb 2 jaar geleden een aantal kaarten op mijn sd kaart geinstalleerd. Nu wil ik zien of de kaart van Italie er ook op staan. Hoe kan ik dit het makkelijkste zien ? De kaart in mijn card reader van mijn laptop steken geeft geen uitsluitsel...

Alexander68

Forumguru
vraagje ... heb pas een skoda fabia II gekocht met daarin amundsen, werkt op zich prima (alhoewel gps fix iets beter kan.. rij op de a15 bij ridderkerk de baan naar capelle, (korte ronde bocht vanuit barendrecht ) en hij geeft aan (omdat hij dat zo gepland had ... ) de wijde bocht naar links te nemen terwijl ik echt zeer rechts rij op dat stuk maar dat terzijde..)

Er zit een SD kaartje in met wat bestanden voor het navigatie cd .. (gekeken via browsen via amundsen ) nu gaanw e binnenkort op vakantie en wil ik er een sd kaart in doen met muziek... (dat kan weet ik ) maar vraag me af of ik dan weer een relatief verouderd navigatie systeem heb.... omdat het kaartje met bestanden er uit is. Iemand enig idee ?

H@RM

Senior Member
Kun je op dezelfde SD kaart waar je navi software opstaat geen muziek kwijt?
Navigeren en muziek afspelen vanaf dezelfde SD kaart werkt prima

Iemand trouwens al de V6 navi software ?

Skodrijder

Nieuw lid
Ik heb zelf een 2e hands skoda octavia gekocht uit 2010 met een Amundsen + systeem.
Voldeed prima (hoewel ik wolfgang telefoon helaas niet gekoppeld krijg), echter de laatste tijd doet mijn navigatie het niet meer.

Navigatie laat locatie en kaart gewoon zien
Ook het adres herkennen gaat goed.
Vervolgens gaat hij berekenen, echter hij start de routebegeleiding vervolgens niet op.
Pas bij plusminus 7 km voor aankomst komt hij met de routebegeleiding.

Herkent iemand dit probleem en weet hij toevallig ook hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb de fabrieksinstellingen al een keer teruggezet. Dit hielp niet.

Skodrijder

Joske

Forumguru
Oplossing is externe gps antenne aansluiten indien je gps-ontvanger kapot zou zijn.

Aangezien origineel vervangen een dure aangelegenheid zou zijn bij je dealer. (Dakhemel moet er uit)

Skodrijder

Nieuw lid
Als mijn Navi antenne kapot zou zijn, zou ik verwachten dat de navigatie helemaal geen locatie kan herkennen. Het vreemde is dat hij wel meteen de locatie ziet waar je op dat moment bent.
Waarom berekent hij wel de route zolang het binnen een straal is van 8 a 9 km?

Ik zie het verband dus nog niet met de antenne.

Bovenaan Onderaan