Amundsen Het grote Amundsen-topic

chim

Lid
En dan even naar je GSM kijken of je ergens toestemming voor moet verlenen........

Bij mijn vorige rns 510 deed de ip5 zonder probleem. Ik heb gisteren weer gekeken en met de settings van de ip geprobeerd maar helaas geen audio streaming.

Falcon

Donateur
Met een 2 op mijn Duitse examen.. heb ik hem even omgezet naar Google-Translate-Nederlands :tongue:

Kort gezegd is er een app van de software maker "Bluetooth Companion", die dit kan oplossen. Alleen krijg ik de indruk dat hiervoor de iPhone dus wel "gejailbreaked" moet zijn, omdat de app alleen in de alternatieve app-store "Cydia" te downloaden is.

Er is nog een andere manier om je muziek te streamen naar je boxen. Via een FM-transmitter in de auto. Niet ideaal maar goed het kan.

RoelF

Forumguru
Grappig, sinds afgelopen vrijdag wilde DAB niets meer laten horen, dus lekker verder luisteren via FM.
Vandaag toch eens rommelen met DAB. Zenderlijst opnieuw opvragen, werken die 'nieuwe' zenders weer wel. De voorkeuze zenders allemaal moeten vervangen. Gelukkig maar een kleinigheidje, maar nog niet eerder meegemaakt.
Iemand anders al wel?

Jstruijk

Senior Member
Ja, wij ook. Dacht al dat er iets niet in orde was met de amundsen en mijn vrouw wist zeker dat zij nog DAB geluisterd had, maar ik had 3 dagen op rij 0.0 ontvangst. Ook bij ons toevallig de lijsten ververst en opnieuw moeten toevoegen.

andrehj

Forumguru
Hier idem (maar dan op de vaste radio in de keuken). Vanochtend deed 538 niets meer, toen alle zenders opnieuw laten zoeken en het werkte weer. Ik had er ook gelijk een heleboel zenders (Duits en Nederlands) bij die ik eerst niet had. Vanavond maar eens een lijstje maken.

Ik heb gisteren mijn nieuwe O3 GLBL gekregen met de standaard Amundsen. Nu had de dealer er geen sd-kaartje bij zitten, zou hij nasturen. Maar ja dat duurt natuurlijk een paar dagen, en ik dacht dat zelf even snel op te lossen door een Sd-kaartje te vullen met de download van navigation.com.
Dat blijkt echter niet te werken... Ik heb geen idee wat ik fout doe.

Ik heb mijn 16GB SDHC kaartje uit de camera geleend, die data van de download er op uitgepakt en in slot 2 geprikt. Maar de auto blijft zeuren om een navigatiekaart :( Doe ik wat fout?

Jstruijk

Senior Member
Je doet niets fout, maar dat werkt niet. De navigatie werkt alleen met een origineel sd kaartje. Dat zijn kaartjes met een soort speciale beveiliging die (nog) niet te kopiëren is. Er zit dus helaas niets anders op dan wachten ben ik bang.

Sk_Hans

Forumguru
SMS lezen op een Amundsen + kan je alvast vergeten ;) (bij mijn weten toch)
Bij mijn Octavia II van 2013 met Amundsen+ werkte dat prima samen met een Blackberry. Een SMS werd meteen netjes getoond als hij binnenkwam en dan kon ik kiezen tussen het laten zien van de tekst of voor laten lezen. Sinds kort zijn de Blackberries van mijn werk vervangen door IPhones. daar werkt het helaas niet meer. Telefoon (incl. adresboek en historie etc) werkt goed, alleen SMS doet niks meer.

Ok, ik was iets te naief blijkbaar :) Dezelfde beveiliging als de blaupunkt FX in mijn vorige auto (2009 Focus).
Bedankt!
/offtopic als iemand me kan vertellen hoe ik de houders van de raamhamertjes uit de deurvakken kan verwijderen...

Jstruijk

Senior Member
@Rallye Onze O3 Amundsen werkt toch echt met een SD kaart en ik lees op het forum hier dat deze niet zelf te "maken" is met een eigen, grotere SD kaart.

Bovenaan Onderaan