Amundsen Het grote Amundsen-topic

Joske

Forumguru
Bij mijn Octavia II van 2013 met Amundsen+ werkte dat prima samen met een Blackberry. Een SMS werd meteen netjes getoond als hij binnenkwam en dan kon ik kiezen tussen het laten zien van de tekst of voor laten lezen. Sinds kort zijn de Blackberries van mijn werk vervangen door IPhones. daar werkt het helaas niet meer. Telefoon (incl. adresboek en historie etc) werkt goed, alleen SMS doet niks meer.
misschien dat een Blackberry RSAP ondersteunde en een Amundsen+ ook (maar dat weet ik niet), daar ligt het dan misschien aan?

RoelF

Forumguru
Even miereneuken: De inhoud van de SD-kaart is prima te kopiëren, maar een willekeurige andere SD-kaart met dezelfde inhoud werkt niet in de auto. Het gaat om het speciale stukje plastic.

Heeft iemand twee MIB Amundsen's bij elkaar om eens te proberen of de speciale kaartjes onderling wel uitgewisseld kunnen worden?

Ja, SD betekend "Secure Digital". Het "Secure" gedeelte van de kaart technologie wordt bij deze navi applicatie gebruikt. En dat het goed werkt blijkt wel omdat nog niemand er een weg omheen heeft gevonden, ook al is het systeem al heel wat jaren in gebruik in de navigatiewereld.

Dat je de orginele kaart moet gebruiken voor de downloadable kaart update staat bij nader inzien ook gewoon omschreven in de instructies.

Voorwaarden voor de update van de navigatiekaarten:

• 1. U heeft daarvoor de SD-CDA-kaart met de bestaande kaartgegevens uit uw navigatieapparaat nodig. U vindt de SD-kaart af fabriek in de SD-kaartslot 2.
Voor een test met uitwisselbaarheid ben ik evt beschikbaar (Eindhoven noord) al wacht ik zelf nog op mijn orginele kaartje van de dealer. Ook vanwege dat nasturen vermoed ik dat het wel gaat werken.

Joske

Forumguru
Zoals ik reeds aangaf: de inhoud van de SD kaart is NIET te bekijken met een pc of laptop. Deze lijkt gewoon leeg, dus het is wel meer dan gewoon het omhulsel hoor.

Joske

Forumguru
Heb het over de Amundsen+ met aparte Flashdrive. Die zit oa in de O2.

O3 is toch allemaal mib Amundsen dacht ik?

DimiTator

Actief lid
Is het mogelijk een A+ zo in te stellen dat de radio afstemming op manueel blijft staan?
Het probleem is dat mijn radio heel moeilijk de frequentie aanpast als het signaal te zwak wordt, zelfs met AF ingeschakeld.

Joske

Forumguru
@DimiTator

ik zou botweg kunnen zeggen: RTFM

of een suggestie kunnen doen, misschien wel wat nuttiger als bijdrage ;) :D

probeer eens de AF uit te schakelen?

radio => setup => Alternatieve Frequentie => uitschakelen

Want dat is toch hetgeen de AF doet: zoeken naar alternatieve frequenties van de zender waar je op dat moment naar aan het luisteren bent.

DimiTator

Actief lid
De AF uit of inschakelen maakt niet veel verschil. Met AF zal hij omschakelen, maar het duurt soms erg lang. Daarom dat ik liever de freq manueel kies.
In alle geval zal ik straks eens RTFM'en :-)

DimiTator

Actief lid
De RTFM vermeldt niks meer dan ik al wist : je kan naar manueel switchen maar na enkele secondes gaat hij terug naar automatisch.

ElScorpione

Forumguru
Ik weet niet of het hier al gepost is, maar het is dus gewoon mogelijk de firmware van een Amundsen via CD te updaten. Ik heb daarnet mijn Amundsen bijgewerkt van versie 0227 naar versie 0351. Ik heb nu dus ook de weergave van de maximumsnelheid, overzicht van de volledige route, etc. Helaas ondersteunt mijn Fiscon Basic bluetooth module geen bediening via het scherm. Iemand tips voor een bluetooth module die dat wel ondersteunt? Verkrijgbaar via sloop wellicht?

andrehj

Forumguru
@ElScorpione : Heb je een bron van deze info en de software? Want gezien de leeftijd van je auto heb je de oudste versie van de Amundsen. Ik vraag me namelijk af of er ook zo'n update voor de Amundsen+ is (geleverd vanaf MJ 2012).

ik val even binnen met een andere vraag. Ik heb een amundsen+ af fabriek met V5 navi kaarten.
ik kan echter tijdens het navigeren of gewoon kaart rijden niet zien hoe snel ik rijd.
is dit ergens in te stellen?

Bovenaan Onderaan