Amundsen Het grote Amundsen-topic

Joske

Forumguru
Welkom! @chim

1: kijk toch eens onder de stoelen, geen BT-module te vinden? dan heb je ook geen BT, kan wel achteraf bij geplaatst worden
2: neen dat gaat niet, de RNS 315 (=amundsen+) heeft geen ingebouwde DAB antenne, je mist dus werkelijk een stuk hardware om DAB te kunnen ontvangen
3: geen affabriek xenon? dus ook geen auto-koplamp-reiniging, zal gewoon kapje zijn dat je ziet
4: ja dat kan volgens mij ingesteld worden met VAGCOM (VCDS)

andrehj

Forumguru
1. Onder de voorkant van de bijrijdersstoel zit een zwart kapje. Daaronder zit je carkit. Als je die niet hebt, houdt het op.
2. DAB+: Zoals al gezegd, dat gaat niet. Er zijn wel wat fabrikanten met after-market oplossingen, maar dat blijft eigenlijk allemaal wat gerommel.
3. Of je koplampreiniging hebt moet je gewoon testen: Lampen aan en ruiten sproeien. Als er dan een flinke douche uit je koplampsproeiers komt, heb je ze. Maar je kunt het ook via de VAG optiecodes wel achterhalen.
4. Dat gaat niet (en is ook niet in te stellen via VCDS), dit i.t.t. tot wat Joske dacht.

Nog een vraag: Weet je zeker dat je een RNS315 / Amundsen+ hebt? Want t/m 05/2011 werd in de S2's nog de RNS310 / Amundsen (zonder +) geleverd. En op je foto staat vreemd genoeg niets.

Belangrijkste verschil is de plek van de nav-kaarten: bij de 310 staan die op een CD of SD kaart, bij de 315 op het interne flashgeheugen.

andrehj

Forumguru
Deze ken ik, maar heeft twee problemen:
1. Volgens de beschrijving niet geschikt voor Amundsen of Columbus (althans, die worden niet genoemd in het rijtje compatibel autoradio's.
2. Werkt met een modulator op de FM-band (getuige de antennekabeltjes), waardoor je er in geluidskwaliteit niets mee opschiet.

En dan is de bediening nog een groot vraagteken. Er staat nergens hoe je de tuner moet bedienen, en bij gebrek aan merk / type kun je ook niet even de site van de fabrikant raadplegen.

Wat ik graag zou willen is een DAB+ tuner die je makkelijk kunt bedienen (liefst gewoon via het scherm van de Amundsen) en die je gewoon op de Aux aan kunt sluiten. Die Aux is bij mij toch altijd leeg.

@andrehj
gaat het dan enkel bij het ontgrendelen van de wagen? dan is dat waarschijnlijk de verwarrenis van mijnentwege..
Verontschuldigingen zijn niet nodig hoor, we doen allemaal maar ons best om iemand te helpen. Volgens mij is het standaard dat wanneer je de spiegels inklapt d.m.v. het lang indrukken van de sluitenknop, dat ze dan weer uitklappen bij het ontgrendelen (of was het bij het starten? Ik gebruik het eigenlijk nooit). In ieder geval hoef je er met VCDS niets speciaal voor in te stellen.

chim

Lid
1. Onder de voorkant van de bijrijdersstoel zit een zwart kapje. Daaronder zit je carkit. Als je die niet hebt, houdt het op.
2. DAB+: Zoals al gezegd, dat gaat niet. Er zijn wel wat fabrikanten met after-market oplossingen, maar dat blijft eigenlijk allemaal wat gerommel.
3. Of je koplampreiniging hebt moet je gewoon testen: Lampen aan en ruiten sproeien. Als er dan een flinke douche uit je koplampsproeiers komt, heb je ze. Maar je kunt het ook via de VAG optiecodes wel achterhalen.
4. Dat gaat niet (en is ook niet in te stellen via VCDS), dit i.t.t. tot wat Joske dacht.

Nog een vraag: Weet je zeker dat je een RNS315 / Amundsen+ hebt? Want t/m 05/2011 werd in de S2's nog de RNS310 / Amundsen (zonder +) geleverd. En op je foto staat vreemd genoeg niets.

Belangrijkste verschil is de plek van de nav-kaarten: bij de 310 staan die op een CD of SD kaart, bij de 315 op het interne flashgeheugen.

Ik dacht dat is wel de amundsen+ omdat de navi werkt via de flash geheugen (zonder cd of sd).

Ik ging weer kijken onder de bijrijdersstoel maar kon niks zien. bij de vorige auto (passat) was een zwarte kapje hier heb ik onder de stoel een opberg kasje. vreemd want ik kan wel BT met mijn ip5 en niet music streamen.

Michelv.

Forumguru
Wel onder de stoel maar niet aan de stoel, module zit onder een afdekkap die lijkt op de bekleding, stoel even geheel naar achter schuiven en als er een module inzit dan kijk je er van boven op.

Foto-APUCOSAG-D.jpg

Laatst bewerkt:

chim

Lid
Wel onder de stoel maar niet aan de stoel, module zit onder een afdekkap die lijkt op de bekleding, stoel even geheel naar achter schuiven en als er een module inzit dan kijk je er van boven op.

Foto-APUCOSAG-D.jpg

Ja dus die heb ik niet. Hoe kan dat want ik heb wel bt met mijn ip5, is het dat de bt is al ingebouwd in de amundsen. Voor het music streamen moet de vag computer aangepast worden?

photo 1-1.JPG

andrehj

Forumguru
Ik denk dat @chim een later ingebouwde Amundsen+ met ingebouwde BT heeft. Dat verklaart de afwezigheid van de carkit onder de bijrijdersstoel, en ook het feit dat er een Amundsen+ in zit, terwijl die in 2010 (bouwjaar van zijn S2) nog helemaal niet bestond. Waarschijnlijk heeft ie ook geen telefoonknop op zijn stuur.
De ingebouwde BT carkit in de Amundsen+ is wat eenvoudiger van opzet dan de losse variant (o.a. geen rsap en voorgelezen SMS'jes). Hoe het met de BT audiostreaming zit weet ik niet.

chim

Lid
Ik denk dat @chim een later ingebouwde Amundsen+ met ingebouwde BT heeft. Dat verklaart de afwezigheid van de carkit onder de bijrijdersstoel, en ook het feit dat er een Amundsen+ in zit, terwijl die in 2010 (bouwjaar van zijn S2) nog helemaal niet bestond. Waarschijnlijk heeft ie ook geen telefoonknop op zijn stuur.
De ingebouwde BT carkit in de Amundsen+ is wat eenvoudiger van opzet dan de losse variant (o.a. geen rsap en voorgelezen SMS'jes). Hoe het met de BT audiostreaming zit weet ik niet.

Bedankt voor je reactie andrehj, en ja dat klopt denk ik. Ik zag net dat onder de armsteun ziet een carkit voor ip4. ik kan wel bellen met de stuur met hulp van de draai knop. sms kan ik helaas niet lezen (zou erg mooi zijn als het zou wel kunnen).
Iemand wel een idee voor music streamen en sms lezen?

andrehj

Forumguru
ja dat klopt denk ik. Ik zag net dat onder de armsteun ziet een carkit voor ip4.
Nu snap ik er niets meer van. Je zegt eerst dat het klopt (dat je een Amundsen+ met interne carkit hebt) en daarna dat er een carkit onder je armsteun zit...:pieker:
Kun je een foto posten van datgene wat onder je armsteun zit?

Laatst bewerkt:

chim

Lid
[quote="chim, post: 377725, member: 14186" ja dat klopt denk ik. Ik zag net dat onder de armsteun ziet een carkit voor ip4.
Nu snap ik er niets meer van. Je zegt eerst dat het klopt (dat je een Amundsen+ met interne carkit hebt) en daarna dat er een carkit onder je armsteun zit...:pieker:
Kun je een foto posten van datgene wat onder je armsteun zit?[/quote]

Ik weet het niet of dat is alleen maar om op te laden of echt een carkit. heb nl een ip5 en niet de 4\4s

Bijlagen

• photo 1-2.JPG
    photo 1-2.JPG
    601,4 KB · Weergaven: 50

Rallye

Forumguru
Lijkt inderdaad enkel een actieve houder. Hoe heet de bluetooth-verbinding waar je de telefoon mee verbindt? Is dat iets van Skoda, of Amundsen o.i.d., of toch iets waar je uit kunt afleiden dat het om een after market kit gaat (Parrot, Fiscon, Bury).

chim

Lid
Lijkt inderdaad enkel een actieve houder. Hoe heet de bluetooth-verbinding waar je de telefoon mee verbindt? Is dat iets van Skoda, of Amundsen o.i.d., of toch iets waar je uit kunt afleiden dat het om een after market kit gaat (Parrot, Fiscon, Bury).

dat heet SKODA_BT

Joske

Forumguru
SMS lezen op een Amundsen + kan je alvast vergeten ;) (bij mijn weten toch)

Audio streamen kan ik door op middel van "media" te duwen en vervolgens te kiezen uit CD/SD of BT.

chim

Lid
SMS lezen op een Amundsen + kan je alvast vergeten ;) (bij mijn weten toch)

Audio streamen kan ik door op middel van "media" te duwen en vervolgens te kiezen uit CD/SD of BT.

De optie van bt staat er wel maar hij geef aan dat hij kan geen bt apparat vinden

Bovenaan Onderaan