Toch gewoon video afspelen mogelijk op de Amundsen+/Discover Media! (Vanaf iOS)
Gisteren bij de VAG dealer geweest om met mijn iPhone 4 en de audio/video kabel op de "Discover Media" in een Leon (Limited Edition 3) te proberen een filmpje te kijken. (Octavia was weg) Ik kan kort zijn.. het werkt!
Juiste MDI kabel
Standaard krijg je bij de Leon/Octavia/Golf/A3 een zwarte MDI kabel met blauw uiteinde geleverd. Deze is audio-only. De kabel die ook video-weergave ondersteund is met rood uiteinde. Zie hieronder het verschil:
De kabel met rood uiteinde (algemeen VAG artikelnummer = 000051446M) is te bestellen voor 49,95 euro bij de dealer. Staat in de
Leon acc. brouchure.
Goed je hebt de juiste kabel en wat moet je nu doen?
1. Zorg dat je een video bestand op je iPhone hebt. Dit kan je al doen door simpelweg even met de camera iets op te nemen. Deze komt dan in je video-rol te staan. 1 nadeel deze kan je niet starten vanaf de "Discover Media", maar alleen vanaf je iPhone. Het mooiste is om even met de Apple app "Podcasts" een gratis video-podcast te download (bijvoorbeeld "De wereld draait door")
*Straks zal ik uitleggen hoe je van een Youtube of Netflix streaming video, een videobestand kan maken en die dan werkt op de "Discover Media".
2. Verbind de iPhone, dmv van deze kabel (met rooduiteinde) aan de "Discover Media".
3. Wacht tot de verbinding tot stand is en waarschijnlijk start de "Discover Media" gelijk jouw muziek van de iPhone.
4. Ga nu naar Selectie (rechtsboven)
5. Selecteer "Video's"
6. Selecteer "Video-podcast"
7. Start de video-podcast
8. Waarschijnlijk hoor je nu het geluid starten van de video-podcast, wacht een paar seconden en ook het beeld zal erbij verschijnen. Mocht dit niet gebeuren, dan hielp het bij mij om even 1 keer op de knop "Media" te drukken. (blijkbaar word dan opnieuw gekeken op de iphone of er iets draait)
Nog niet geprobeerd:
- Rijden tijdens afspelen. Waarschijnlijk moet VIM (Video In Motion) via VCDS even op True gezet worden om dit mogelijk te maken.
Wat ik wel weet:
- Ik verwacht niet dat het werkt als je de bestanden op een sd-card of usb-stick zet. De connector op de iphone heeft namelijk een aantal pins die analoog het beeld doorstuurt naar de "Discover Media" (vandaar 2 verschillende kabels)
- Youtube streamen over de kabel werkt niet.
Hoe van een externe mediabron iets op je iPhone zetten en af kunnen spelen op de "Discover Media"?
1. Zorg eerst dat je
www.syncios.com geinstalleerd hebt op je pc/mac. (gratizzz). Deze applicatie zorgt ervoor dat je de video's uiteindelijk op je iphone neer kan zetten.
Ook zit hier een video converter functionaliteit in om bepaalde video-bestanden om te kunnen zetten naar iphone formaat. Tot nu toe heb ik hier slechte ervaring mee, maar ik heb het vermoeden dat dit ligt aan de capiciteit van mijn pc.
2. Om Youtube video's om te kunnen zetten naar iPhone formaat, installeer gratis
http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-Download.htm (doe aangepaste installatie, want anders word er extra meuk geinstalleerd
)
Is Youtube video geconverteerd dan zal hij automatisch dit via i-Tunes op je iPhone zetten.
3. Om Netflix films/series om te zetten naar iPhone formaat, installeer dan
http://audials.com/en/how_to_record_stream_capture_music_videos_movies_from/netflix.html
Ik heb hier zelf nog niet genoeg mee gespeeld, maar ik krijg het vermoeden dat je de betaalde versie moet gebruiken.
Goedkopere en langer MDI kabel mogelijk?
Ik ben bezig om een goedkoper en lange versie van deze MDI kabel te vinden. Ik heb al een aantal sites gevonden met de vraag of de kabels die zij verkopen ook video-weergave ondersteunen.
Mocht ik iets vinden, dan koppel dit natuurlijk even terug.
Tot slot
Enjoy