Amundsen Het grote Amundsen-topic

Gieliovd

Forumguru
nee-nee-nee.png

intruder1400

Actief lid
En ik ben ook benieuwd of er links of rechtsom flitspalen in de POI database van de Amundsen gezet kunnen worden en/of hoe ik Flitsmeister via de Amundsen werkend krijg want dat lukt mij met mijn telefoon (HTC One met Android) nog steeds niet.

Anyone??
Je kan op flitsmeister het uitgangskanaal voor audio kiezen (bijvoorbeeld bluetooth, speakers telefoon, etc). Werkt als een trein.
Ik doe zelf altijd de telefoonspeakers omdat mijn vorige radio (pioneer) het bleutoothsignaal niet weergaf als ik bijvoorbeeld radio luisterde. Weet trouwens niet hoe dat is met de Amundsen.

intruder1400

Actief lid
Ik heb afgelopen donderdag mijn O3 Greenline Businessline 1.6tdi geleverd gekregen. Daarbij heb ik een SD-kaart gekregen in een (dvd)doosje waarop staat: "Navigation SD card Europe (V2)" en ook 'Octavia (5E)'. Hoe kom ik er nu achter of dit de laatste versie is?

Zelfde vraag voor de firmware van de amundsen.

Zoeken op zowel google als hier heeft me niet het antwoord opgeleverd.

intruder1400

Actief lid
Top!

Wie weet of er ook een maximale grootte qua geheugen geldt voor de sdkaartjes icm de Amundsen? Ik ga zo namelijk ff een kaartje halen...

intruder1400

Actief lid
Kon daar niets over vinden....

Heb even een oud kaartje gebruikt en loop tegen een raar ding aan wat denk ik komt doordat ik een mac gebruik.

Als ik de bestanden op mijn Mac kopieer lokt alles goed. Stop ik de kaart in mijn auto dan zie ik in elke directory zowel de bestandsnaam als ook voor elk bestand nog een met dezelfde naam met ._ daaraan voorafgaand.

Iemand die al tegengekomen en in het bezit van de oplossing hiervoor?

RoelF

Forumguru
Typisch Mac zo'n ._
Naar beneden scrollen in de Skoda, daar staan als nog je nummers.
Ik snap niet dan Skoda alle bestanden laat zien in de auto. Zou makkelijker zijn als alleen de bestanden worden getoond die hij daadwerkelijk kan afspelen.

intruder1400

Actief lid
Klopt, naar beneden scrollen en daar staan ze... Knap irritant. Heb inmiddels een progje gevonden om die bestanden te verwijderen.

Mooiste blijft voor mij de ipod die ik via itunes via wifi kan syncen terwijl mijn auto op de op de oprit staat. Ik ben er alleen nog steeds niet achter of die ipod op mijn usb gaat werken. Een oude ipod nano in ieder geval niet. Toch heb ik nog enige hoop omdat ik niet de mdi als optie aan kon vinken bij de bestelling. Lijkt me dat hier toch over nagedacht moet zijn.

Je kan op flitsmeister het uitgangskanaal voor audio kiezen (bijvoorbeeld bluetooth, speakers telefoon, etc). Werkt als een trein.
Ik doe zelf altijd de telefoonspeakers omdat mijn vorige radio (pioneer) het bleutoothsignaal niet weergaf als ik bijvoorbeeld radio luisterde. Weet trouwens niet hoe dat is met de Amundsen.

Enig idee welk kanaal dat is? Ik heb hem nu op de Bluetooth audio kanaal staan. Er komt dus nu alleen signaal als ik muziek via Bluetooth luister (en dus niet bij radio of geen van allen). Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar het is helaas nog niet gelukt het juiste kanaal te vinden met mijn IPhone 5.

intruder1400

Actief lid
Ik wel met Android. Ik had met mijn iPhone5 hetzelfde. Maar met Android heb ik het ook. Daarom gebruik ik het kanaal van mijn telefoon. Werkt altijd, mits telefoon niet op trillen...

Zonet bt kanaal geprobeerd terwijl ik sd card muziek luisterde. Werkt dus niet...

Kwam wel tot de ontdekking dat hij mijn HTC one als USB ziet een keurig de muziek die daarop staat afspeelt... Dikke meevaller, aangezien Android als mass USB storage erg moeilijk doet met pc en Mac...

Kogamyata

Senior Member
Ik heb pas 'n Fabia uit 2010 met Amundsen radio/navigatie Ik snap de uitleg in het ingewikkelde boekje niet. Kan iemand mij uitleg geven? Is er een met voorbeelden. De zenders vliegen van hot naar haar.
B.v.d.

Kogamyata.

Rallye

Forumguru
Misschien kun je iets duidelijker je probleem omschrijven? Wanneer vliegen je zenders van hot naar haar? Wat heb je al geprobeerd? Welke pagina van het boekje begrijp je niet? Kun je een filmpje van je probleem posten?

Kogamyata

Senior Member
Mijn vraag is eigenlijk. Hoe kan ik op 1 Ned.1 op 2 Ned. 2 op 3 ned 3 etc . krijgen. Er zit 2 keer radi 1 en radio 2 in en 2 daarvan zijn Belgie. Hoe weet je zonder dat je de taal hoort dat dit Belgie is. Verder zitten er enkele zenders in zoals omroep Gelderland e.d. In et rijtje van 1 t/m 10 wil ik mijn voorkeurzenders plaatsen w.o. Omroep Brabant. Als ik Omroep Brabant er in heb heb ik weer keuze tussen regio 1 ,2, en 3 zonder dat er aangegeven wordt of dit Noord, Oost of Zuid is. Dan heb ik nog een vraag of in de Navigatie die donkerbruine stem te vervangen is zoals dat ook bij Tomtom kan en of flitspalen in te programmeren zijn.
In het boekje kan ik alleen maar verwijzingen van het ene blad naar het andere soms zonder symbolen(bv knop 10 die nergens aangegeven word) vinden, maar nergens een voorbeeld. Van A naar B en van B weer naar A en via... Ik vind het 'n moeilijke complexe handleiding. Ik hoop dat u me kunt helpen met enkele voorbeelden.

Alvast bedankt voor de moeite, met groeten van, Kogamyata, Joop.

Laatst bewerkt door een moderator:

R2R

Lid
Ik heb een Octavia van 2014 met een Amundsen. Is het mogelijk om hier zelf POI's voor te maken en in te laden?
En is dit navigatiesysteem identiek aan de VW Discover Pro (maakt het zoeken op internet makkelijker).

Het is dus geen RNS510 en ook geen RNS310.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan