Het opstarten van het navigatiesysteem en het (in)lezen/laden van de navigatiesoftware ervaar ik als traag. Mede hierdoor vermoed ik ook dat de originele Skoda SD-kaart niet een van de snelste is maar dat men gekozen heeft voor een eenvoudig/goedkoop model.
Dit gegeven en het feit dat ik de originele kaart graag origineel wil houden als back-up zonder dat ik die bijvoorbeeld moet wissen/overschrijven bij een nieuwe update deed mij voor de levering van mijn O3 met Amundsen besluiten een snelle 32 GB SDHC kaart te kopen met hoge lees/schrijfsnelheid.
Helaas bleek later dat het niet (zomaar) mogelijk was om een andere SD-kaart te gebruiken althans niet bij het Amundsen systeem.
Ik heb inmiddels al diverse pogingen gedaan zoals bijvoorbeeld:
- Serienummer van de nieuwe kaart aangepast aan de originele kaart
- Disk/partitie van de originele kaart kopiëren en terugschrijven op een andere kaart
- Etc.
Tot op heden heb ik het systeem niet om de tuin kunnen leiden
en werkt alleen als ik de meegeleverde/originele SD-kaart gebruik.
Zijn er inmiddels misschien al handige Skoda liefhebbers die het wel voor elkaar gekregen hebben om de navigatiesoftware werkend te krijgen op een niet-Skoda SD-kaart?
Of mensen die nog alternatieve ideeën hebben om dit toch voor elkaar te krijgen?