Amundsen Het grote Amundsen-topic

harry123

Actief lid
Maat, die sony experia is net een half jaar oud.
Beetje tegek om weer een nieuwe te kopen alleen voor die foto weergave.

Werkt het bij jou wel dan?
Ik heb een xperia u en daarbij werkt het. Kan het zijn dat alleen bepaalde typen contacten gesynchroniseerd worden met foto? (Bijv sim/telefoon/online)?

Andere vraag: kun je op de amundsen ook laten aangeven hoeveel tijdwinst er behaald kan worden met het wel/niet volgen van een voorgestelde omleidingsroute in geval van een dile?

andrehj

Forumguru
Vandaag toch iets geks meegemaakt:

Ik rij weg en denk: "hé, wat is het stil". Blijkt dat alles aan de Amundsen (+) werkt, behalve het geluid. Ik hoor dus niets, terwijl het volume gewoon op 8 of zo staat. Ook de carkit en de navigatie-Beatrix waren stil.
Dus maar een uurtje in stilte naar huis gereden en mij tijdens het rijden voorgenomen om thuis maar de accu los te halen om alles te resetten. Maar zover kwam het niet, want na een tankstop werkte ineens alles weer...:sterretjes:

Nu weet ik alleen niet of het probleem in de Amundsen+ zat, of in het soundsystem onder de bestuurdersstoel.

Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?

Ook meegemaakt, mezelf rotgezocht maar vond niets.....TOT...

ik in het dashboardkastje tegen de MDI kabel stootte en alles spontaan weer geluid ging maken...

EdK

Forumguru
Denk eerder dat het een canbus probleem is.
Heb zelf een zenec en heb het ook eenmaal gehad dat ik geen geluid uit de speakers kreeg.
Hierna contact uitgezet en weer opnieuw gestart en geluid was weer terug.
En ook geen MDI aansluiting in gebruik, alleen via de USB een stick hangen met 32Gb aan herrie.

Anderen vinden het herrie hoor !!

CDK

Forumguru
Ik heb het in m'n vorige S2 al eens gehad bij de Bolero, nu bij de Columbus ook al eens, dus @EdK zou best eens gelijk kunnen hebben!!

Joske

Forumguru
ik heb het op mijn Amundsen ook al gehad, de parkeersensoren gingen aan en het geluid ging ipv stiller gewoon compleet uit.. :sterretjes: niet zo erg ware het niet dat het geluid inderdaad niet meer terug aan ging. Na contact af en terug op was het probleem verholpen, heb het wel slechts 1 keer gehad :pieker:

andrehj

Forumguru
Hm, ik zal het eens in de gaten houden. Uiteraard had ik op het juiste moment mijn laptop niet bij me, zodat ik niet met VCDS even kon kijken wat er aan de hand was...

dirkie996

Forumguru
Hier idem dito. Bij het afleggen van het contact en enkele tellen later opnieuw starten en het probleem was verholpen.Heb dit wel slechts éénmaal meegemaakt in 35000km.

Spiegeltje

Senior Member
Het opstarten van het navigatiesysteem en het (in)lezen/laden van de navigatiesoftware ervaar ik als traag. Mede hierdoor vermoed ik ook dat de originele Skoda SD-kaart niet een van de snelste is maar dat men gekozen heeft voor een eenvoudig/goedkoop model.:banghead:

Dit gegeven en het feit dat ik de originele kaart graag origineel wil houden als back-up zonder dat ik die bijvoorbeeld moet wissen/overschrijven bij een nieuwe update deed mij voor de levering van mijn O3 met Amundsen besluiten een snelle 32 GB SDHC kaart te kopen met hoge lees/schrijfsnelheid.

Helaas bleek later dat het niet (zomaar) mogelijk was om een andere SD-kaart te gebruiken althans niet bij het Amundsen systeem.

Ik heb inmiddels al diverse pogingen gedaan zoals bijvoorbeeld:
- Serienummer van de nieuwe kaart aangepast aan de originele kaart
- Disk/partitie van de originele kaart kopiëren en terugschrijven op een andere kaart
- Etc.

Tot op heden heb ik het systeem niet om de tuin kunnen leiden :nono: en werkt alleen als ik de meegeleverde/originele SD-kaart gebruik.

Zijn er inmiddels misschien al handige Skoda liefhebbers die het wel voor elkaar gekregen hebben om de navigatiesoftware werkend te krijgen op een niet-Skoda SD-kaart?
Of mensen die nog alternatieve ideeën hebben om dit toch voor elkaar te krijgen?

Spiegeltje

Senior Member
En ik ben ook benieuwd of er links of rechtsom flitspalen in de POI database van de Amundsen gezet kunnen worden en/of hoe ik Flitsmeister via de Amundsen werkend krijg want dat lukt mij met mijn telefoon (HTC One met Android) nog steeds niet.

Anyone??

RoelF

Forumguru
Het opstarten van het navigatiesysteem en het (in)lezen/laden van de navigatiesoftware ervaar ik als traag. Mede hierdoor vermoed ik ook dat de originele Skoda SD-kaart niet een van de snelste is maar dat men gekozen heeft voor een eenvoudig/goedkoop model.:banghead:

Dit gegeven en het feit dat ik de originele kaart graag origineel wil houden als back-up zonder dat ik die bijvoorbeeld moet wissen/overschrijven bij een nieuwe update deed mij voor de levering van mijn O3 met Amundsen besluiten een snelle 32 GB SDHC kaart te kopen met hoge lees/schrijfsnelheid.

Helaas bleek later dat het niet (zomaar) mogelijk was om een andere SD-kaart te gebruiken althans niet bij het Amundsen systeem.

Ik heb inmiddels al diverse pogingen gedaan zoals bijvoorbeeld:
- Serienummer van de nieuwe kaart aangepast aan de originele kaart
- Disk/partitie van de originele kaart kopiëren en terugschrijven op een andere kaart
- Etc.

Tot op heden heb ik het systeem niet om de tuin kunnen leiden :nono: en werkt alleen als ik de meegeleverde/originele SD-kaart gebruik.

Zijn er inmiddels misschien al handige Skoda liefhebbers die het wel voor elkaar gekregen hebben om de navigatiesoftware werkend te krijgen op een niet-Skoda SD-kaart?
Of mensen die nog alternatieve ideeën hebben om dit toch voor elkaar te krijgen?

Volgens mij ligt het aan het type kaart. Was even zoeken, maar het bleek zelfs mijn antwoord te zijn op jouw vraag. Het systeem wil waarschijnlijk alleen lezen van een SD-CDA kaart. Zie deze link:
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/kaartupdates-o3-voor-november-2013.20864/page-2#post-336244

Gieliovd

Forumguru
Ik heb een beetje lopen zoeken op 't forum, Google.. en dan kom je op Briskoda.

Conclusie tot op heden: Amundsen handleiding zegt dat deze mp4, avi etc. moet kunnen afspelen. Maar in de praktijk niet?

Ik heb net een 64GB SDXC kaartje gekocht en wil muziek met clips erop gaan draaien... lekker in de file.

Maar heeft iemand dat al werkend?

EdK

Forumguru
volgens mij word dat tot in de treure uitgelegd in de manual van je Amundsen en met betrekking tot de map opbouw etc
En kijk ook of er iets staat mbt de bitrate, dit wil ook nog wel eens meespelen in het verhaal

Gieliovd

Forumguru
Sorry @Kensei. Ik dacht ff techniek, O3 specifieke Amundsen.

Hmm, Ed, dan maar weer kijken in de boeken. Dacht alles wel te weten. Max zoveel mappen en niveaus, bitrate etc. Maar m'n Avi deed het niet!

EdK

Forumguru
Maar m'n Avi deed het niet!

Misschien eens kijken met wat oudere avi's filmkes of die wel pakken.
Of manier van branden, maw zo laag mogelijke snelheid nemen met branden
Ander soort ( merk ) CD of DVD.
Denk dat je daar mee moet spelen om er achter te komen en uit te sluiten wat het probleem is.

EdK

Forumguru
shit :deuk::deuk: zit ik in me kop met CD en DVD ipv een SD kaart, wel leg hem maar gauw in het vriesvak en dan duimen dat hij het nog doet en in juiste vorm is gebleven...... pffff :maakmegek::maakmegek::lezen:

Gieliovd

Forumguru
2839_20_the-chip-in-the-memory-card.jpg

Bovenaan Onderaan