Amundsen Het grote Amundsen-topic

Hallo,

Ik heb de data gedownload , op sd kaart toegevoegd, maar als ik deze in sd2 portaal stop dan krijg ik foutmelding, kaart niet kan niet gelezen worden, heeft hier iemand ervaring mee? Heeft dit evt met formatteren sd kaart te maken? heb classe 10 kaart - 32gb. Gr Jolanda

@SkodaOctavia2013
De Amundsen accepteert alleen de originele sd-kaart. Die zal je dus moeten wissen en daar de download op uitpakken.

Hoi , dank je wel voor je reactie. Dus om veilig te zijn, deze data maar eerst terug kopieren naar pc, en dan nieuwe bestand erop zetten. Jammer dat deze dus niet een nieuwe sd kaart pakt, en ik kan denk ik niet 2 bestanden op de originele sd kaart behouden, 1 vanuit skoda, en 1 download.

AndreM

Forumguru
Hallo,

Ik heb de data gedownload , op sd kaart toegevoegd, maar als ik deze in sd2 portaal stop dan krijg ik foutmelding, kaart niet kan niet gelezen worden, heeft hier iemand ervaring mee? Heeft dit evt met formatteren sd kaart te maken? heb classe 10 kaart - 32gb. Gr Jolanda

@SkodaOctavia2013 ,

Lees ook het volgende topic.
Navigatie Amundsen / Colubus update O3
Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door AndreM, 16-08-2014.

Formatteer nooit de SD kaart van je navigatie!!!!
Hiermee voorkom je een hoop ellende en een bezoekje aan je dealer! :thumbsup:

Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
Ik formatteer altijd m'n SD-kaart voordat ik er een verse kaart er op zet. Is nog altijd goed gegaan...

AndreM

Forumguru
Ik formatteer altijd m'n SD-kaart voordat ik er een verse kaart er op zet. Is nog altijd goed gegaan...

Als je mijn topic gelezen hebt, dan staat daar dat snel formatteren wel kan. :lezen:
Met snel formatteren verwijder je namelijk niet het verborgen bestandje waarmee je navi de SD kaart kan herkennen.

Maar waarom zou je formatteren, je formatteer toch ook niet steeds je HDD van je PC als je nieuwe bestanden erop wil zitten? :pieker:
Dus is het echt niet nodig om alles te wissen, verwijderen van de oude bestanden is voldoende. :koffie:

Dus voor de veiligheid, adviseer ik niet te formatteren en voorkom je extra kosten die de dealer in rekening kan brengen! :jaja:

Laatst bewerkt:

LenK

Forumguru
Is er nog niemand die weet hoe je SD kaart volledig kunt kopiëren op lege kaart als veiligheidskopier bij het updaten van de bestanden.

AndreM

Forumguru
Ik zou het eerst eens proberen met een programma als Clone-disk en/of een (ander) linux based cloning programma.
Voor een computer (welk besturingssysteem er ook op draait) is een SD card een (hard)disk.
En die moet je 1 op 1 (raw) kunnen kopieren.

Dan moet je wel weten hoe het SD kaartje van de Amundsen is geformatteerd.
De Amundsen kan ook op Linux draaien en dat is weer anders. :jaja:

Green

Actief lid
Goedemorgen medeforumers !!!!

Ik heb natuurlijk nog niet alle berichten omtrent de admudsen navigatie etc doorgelezen maartoch een 2tal vraagjes!!

A.hoe kun je een telefoon aansluiten op je admudsen ?,als ik op het knoopje phone druk geeft deze aan geen telefoon gevonden etc,ik ben al naar het scherm geweest fabrieksinstellingen resetten erop dat scherm staat ook voicemail nummer instellen,hier kan ik niets op/aan veranderen.(ik heb natuurlijk al het instructie boekje nageplozen maar niets kunnen ontdekken wat of het probleem verder zal oplossen verhelpen.

B. 2e vraag ivm met mf stuur en maxidot.
Ik heb op het knopje telefoon gedrukt op het stuurwiel (volumeknop ingedrukt) ,vervolgen verschijnt op het maxi dot scherm de tekst phone not found,en de keuze om te zoeken naar een phone etc.
Nu snap ikhet wel gezien punt a dat ik geen telefoon heb aangesloten dus tot zover alles duidelijk.

Maar het meenst vervelende vindt ik datdie tekst niet meer uit het maxidot scherm verdwijnt,alleen tijdens nav gebruik wel weer,en vervolgens alleen de tekst no phone etc,dus ik kan op het schermpje bv niet deboordcomputer qua verbruik etc meer inzien.Ook nadat de auto een tijdje heeft stilgestaan blijft tekst zoals hierboven beschreven erin staan.:(

Heeft iemand enig idee hoe ik beide problemen zou kunnen oplossen,heb ik bv iets nodig om de telefoon aan toesluiten op de admudsen ?

Betreft fabia bouwjaar okt 2010

Alvast dankt voor de reacties:cheers:

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat je een telefoon met bluetooth (die aan staat) in de buurt hebt? Die kun je dan koppelen (gevraagde codes invoeren op de telefoon als je op de Amundsen hebt gekozen voor koppelen). Dan zou het moeten werken.

Dit alles tenzij de de carkit-module (die onder de passagiersstoel zou moeten zitten) is verwijderd.

AndreM

Forumguru
Hallo,

Dank voor snelle reactie ik heb geloof ik niets zitten onder de rechter voorstoel.

Om verwarring te voorkomen, om welke Amundsen gaat het?
Mocht je het niet weten, geef dan het type auto en bouwjaar op.

In de handleiding van de Amundsen staat hoe je een telefoon moet koppelen met de auto.
De rede dat je bepaalde functies niet kan, is dat er geen telefoon gekoppeld is.
Maar goed ook dat dit niet vanzelf gaat, anders zou iedereen die langs loopt zijn/haar gesprek via je speakers kunnen horen.
Heb je deze handleiding niet bij de auto, dan is deze op internet te vinden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan