Amundsen Het grote Amundsen-topic

Berry1912

Forumguru
Ik heb ze maar hier http://www.skodaforum.nl/forum/media/categories/overig.15/ geplaatst om dit topic niet helemaal vol te gooien met plaatjes.
Zie dat er van verschillende kaarten V2 en V3 op staat en ook bij sommige vrij kleine bestandsgrootte.
Ik hoop dat de goeroe's hier wat zinnigs over weten te zeggen.

Trouwens na het uithalen en weer terug plaatsen van het kaartje zojuist kon ik ineens wel weer een route ingeven maar wel r*tetraag.

Na de update van de amundsen kaart naar de versie van november 2014 heb ik geen mogelijkheid meer tot spraakinvoer. De auto zegt tegen me dat spraakinvoer bij dit land niet mogelijk is. Zijn er meer mensen met dit probleem? Bij de vorige kaarten kon ik de bestemming gewoon inspreken (traag, maar werkte wel).

Overigens ging de updateprocedure op de PC gewoon zonder foutmeldingen en wordt de kaart ook wel gewoon herkend.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en/of oplossingen.

Edit: foutje gemaakt. Het betreft de Octavia 3. Kan een moderator deze naar dat forum verplaatsen? Volgens mij kan ik dat zelf niet...

Joske

Forumguru
hier las ik gisteren nog iets over in een ander topic.. iets over dat je de map VDE moest terugplaatsen, ik zal even het topic zoeken ;)

EDIT: oepz, had niet gezien dat het om een O2 betreft, excuses dan zal mijn oplossing geen oplossing zijn.. :)

Joske

Forumguru
en voila:

Mocht je de oude mappen nog hebben van de SD kaart, dan zou ik bestands mapje "vde" op je SD kaartje zetten en kijken of het dan wel werkt.
En als dit zo is, dan weet ook ik waarom de bestands grootte verschillend waren t.o.v. van de oude versie 40
aangezien het bij versie 45 het ontbreekt.
Je moet het plaatsen op de SD kaart in de map "markets" - "eu" - en hier moet het "vde" mapje geplaatst worden naast de "map" bestand zoals dit heet.

klopt als een bus AndreM, heb de map vde teruggezet en hopla voice command werkt weer!
begrijp nu ook waarom de update file zo klein was!

Ik heb de map ook terug gezet en werkt terug als voordien.

topic:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/navigatie-amundsen-colubus-update-o3.23792/page-2#post-480466

laat ons weten of het bij jou ook werkt? :)

AndreM

Forumguru
laat ons weten of het bij jou ook werkt? :)

Het werkt bij mij ook, ook al maak ik er geen gebruik van. Ik vind het niet zo handige optie @Joske (hard aan het werk zie ik) :thumbsup:

Ik moet er ook bij zeggen dat het niet zo handig is geweest van Skoda om dit bestandje weg te laten uit de kaartmap (Versie 45). Lijkt mij een aandachtspuntje voor de volgende update! :pieker:

Laatst bewerkt:

Berry1912

Forumguru
Graag toch wat tips want een route invoeren gaat niet lekker.
Ik stel als eerste het land in (Nederland) en dan loopt de Amundsen vast, haal ik het kaartje er dan uit en stop hem weer terug kan ik (soms) de stad ingeven maar dan loopt ie weer vast. Die ik dan niet dan gaat het beeld op zwart maar staat de amundsen nog aan omdat ik geen tijd in beeld krijg.
Ik vermoed dat het aan de kaart ligt want op normaal "kaart" is er geen probleem.
Ik hoor het graag waar ik verder moet gaan zoeken om dit op te lossen.
Zie deze link voor de aanwezige mappen en versies.
http://www.skodaforum.nl/forum/media/categories/overig.15/

Berry1912

Forumguru
Kaartje gekopieerd naar de PC en daarbij viel het volgende op.
bestand LID10003.dat 16-9-2011 7.42 14Mb kon niet gekopieerd worden omdat dit bestand niet aanwezig(wel) of beschadigd was.
Dit bestand staat in de map cryptnav\data\data\lid\CCP\BNL
Nu denk ik dat BNL BelgieNederlandLuxemburg is en route invoeren in Nederland geeft de vastlopert.
Heb ik hier een punt of?

Voor wat betreft het niet werken van de spraakinvoer na de update van de kaarten, de oplossing om de VDE map terug te zetten loste het probleem op. @Joske dank voor de opmerkzaamheid. Wel slordig dat dit blijkbaar ongetest de deur uit is gegaan.

Berry1912

Forumguru
Andere landen (anders dan Benelux) kan ik gewoon invoeren. Zit dus echt in dat gedeelte een probleem.
Wat wordt er opgeslagen/uitgelezen uit het bestand LID10003.dat?
M.a.w. kan ik een andere (niet corrupt) bestand overschrijven over de beschadigde?

Mikevv

Lid
Ik heb een Samsung S5 en als ik deze aansluit op de usb poort dan krijg ik een melding dat er geen afspeelbare bestanden zijn. Er staat toch echt muziek op mijn telefoon....iemand oplossing.

AndreM

Forumguru
Lijkt erop dat je mappen structuur niet goed staan.
Als deze niet in de hoofd directory staan, kan auto de bestanden niet vinden.
Probeer eens de muziek map op je telefoon op de externe geheugenkaart te zetten.

Je kan ook de muziek afspelen via bleutooth, dan heb je geen USB snoertje nodig.

andrehj

Forumguru
Ik heb een Samsung S5 en als ik deze aansluit op de usb poort dan krijg ik een melding dat er geen afspeelbare bestanden zijn. Er staat toch echt muziek op mijn telefoon....iemand oplossing.
Ja, koop een grote USB-stick en doe daar je muziek op. Hoef je je telefoon nooit meer aan te sluiten, en het werkt altijd perfect.
Maar waarschijnlijk moet jij je S5 aansluiten als USB-stick (kun je ergens in de opties vinden). Als je je telefoon in deze stand op de PC aansluit, zul je zien dat er een drive-letter aan wordt toegekend, ipv dat de telefoon in de explorer helemaal onderaan staat als "Samsung Galaxy S5" oid.
Maar dan nog is het de vraag of dit gaat werken, want op een PC maakt de S5 dan twee drives aan, één voor het internet geheugen en een eentje voor de micro-SD kaart. De vraag is hoe de Amundsen daar mee om gaat.

Kortom: Met een USB-stick (of externe HD) gaat het een stuk eenvoudiger, betrouwbaarder en sneller.

Maar waarschijnlijk moet jij je S5 aansluiten als USB-stick (kun je ergens in de opties vinden). Als je je telefoon in deze stand op de PC aansluit, zul je zien dat er een drive-letter aan wordt toegekend, ipv dat de telefoon in de explorer helemaal onderaan staat als "Samsung Galaxy S5" oid.

Die functie zit er sinds de Galaxy S2 niet meer in. De meeste telefoons maken nu gebruik van MTP (Media Transfer Protocol) en daarbij krijg je geen driveletter toegekend inderdaad...

andrehj

Forumguru
Die functie zit er sinds de Galaxy S2 niet meer in. De meeste telefoons maken nu gebruik van MTP (Media Transfer Protocol) en daarbij krijg je geen driveletter toegekend inderdaad...
Toch beter zoeken. Ik heb ook een S2. Om mijn MP3'tjes (via FreeFileSync) met de SD-kaart in mijn telefoon te synchroniseren gebruik ik al jaren de bovengenoemde verbindingsmethode. FFS ondersteunt de MTP methode namelijk niet.
Inmiddels is mijn S2 voorzien van Cyanogenmod, dus ik kan niet meer nagaan waar die functie in de Samsung versie 4.1.2 zat, maar dat ie er op zat weet ik 100% zeker.

Bovenaan Onderaan