Amundsen Het grote Amundsen-topic

Antera

Donateur
Admundsen MIB2 komen geen nieuwere kaarten meer uit dan die vorig jaar zijn gekomen met naam 2025

MIB3 op de skoda site downloaden aan de hand van je chassisnr.

dj.verhulst

Forumguru
Wat is je huidige kaartversie dan? Meestal staan de update in juni en november op de Skodasite.
moet ik even checken , net vandaag staat ie in de garage voor onderhoud.

@Antera ik heb een O3 uit 2018 , maar een O3 MI3 heeft toch ook een Admundsen ?? zou het niet zo geweldig vinden dat ze al na 6 jaar stoppen met kaarten ,, aangezien de makkelijk 15 jaar mee gaan en langer ook wel .

Rallye

Forumguru
Skoda garandeert volgens mij vijf jaar kaartupdates na het uit produktie gaan van het navigatiesysteem. De O4 is van 2020, maar was dat het laatste model met MIB2? Dan is het wel vlot om nu al met updates te stoppen. Maar tussen MIB2 en MIB3 zat ook nog de MIB2.5volgens mij?

dj.verhulst

Forumguru
mijn oude O3 1.2 kon ik langer dan 5 jaar kaarten kopen , heb nu een 2018 1.0 met die spijl in de koplamp .

om dan maar een tomtom te gaan gebruiken vind ik ook zo wat

Antera

Donateur
@dj.verhulst Ik bepaal het ook niet en idd 5 jaar ondersteunen daarna moet dit niet meer en daarmee is de 5 jaar verlopen. Dus ja. Helaas voor je. Dit ga je niet winnen. Dus wie weet komt er nog maar zover ik begrepen hebt komt er geen nieuwe meer

Mib 1 tot +/- 2014
Mib 2 tot +/- 2018
Mib 2.5 tot +/- 2020

Tijd voor Carplay of Android auto te gebruiken zodat je google maps kan gebruiken die altijd up to date is.

Kan je daarmee ook helpen.

hemi24

Forumguru
Ik weet niet hoor, maar ik heb recentelijk nog een nieuwe kaart binnengehaald voor de MIB2 (Amundsen)…

Versie 2310 dacht ik, eind november ‘24 online gekomen.

Welke versie heb jij erop staan @dj.verhulst ?

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Dat is ook een beetje de pech van een model kopen dat op z'n eind loopt. Zolang ie nog geleverd wordt, geldt die belofte van 5 jaar updates nog, dus als je een vroeg model koopt hebt je tenminste 5 jaar + de tijd dat dat model koopt, en als je een laat model koopt slechts 5 jaar.

Overigens is dat een minimum. Mijn O2 (2008-2013, pre-MIB) heeft als laatste kaartupdates 2020/21 gekregen. Dus dat is 12 jaar na introductie en 7 jaar na laatste productie. Best netjes vind ik zelf.

hemi24

Forumguru
Reguliere updates (2x) per jaar gaan door tot 5 jaar na laatste levering van het desbetreffende toestel, daarna zal er sporadisch nog een update beschikbaar komen is er gesteld…

dj.verhulst

Forumguru
Het is gelukt , kaart werkt en geeft aan dat ie 2310 is ... ik vind het prima zo
maar wel jammer als ze verzuimen om nu al te stoppen ,, 5 a 6 jaar gewoon belachelijk weinig, die auto gaan zoveel langer mee.
en gaan kloten met android auto en dan google maps vind ik ook niet wat

Rallye

Forumguru
Ze verzuimen toch juist om door te gaan met ondersteunen? ;)

CarPlay of Android Auto is een redelijk vervanger. Als je dat draadloos kunt maken merk je bijna geen verschil.

Frup

Forumguru
Android Auto werkt prima voor mij. In mijn geval met een kabeltje en TomTom. TT vind ik veel beter en makkelijker dan de ingebouwde navigatie. Die heb ik wel steeds geupdate, om een backup systeem te hebben.

Bovenaan Onderaan