Cordoba
Forumguru
Nog even wat over het drogen en de schuimvorming:
- schuimvorming heb ik alleen bij het begin, als ik even bezig ben heb ik alleen nog een rand schuim aan de rand van de emmer. Schuim is verkoopmateriaal, het reinigt niet en voegt niets toe. Zelfs voor het foamen zijn er experts, die hardop verklaren dat schuim eigenlijk niets toevoegt aan de werking. Hun uitleg/redenering is als volgt: schuim bestaat voor uit lucht met daar omheen een zeepbel. Een hoop van die zeepbellen met lucht aan elkaar en je hebt schuim. Volgens deze redenatie heeft vuil bijna geen contact met water/foam in een schuimlaag, en werkt het losweken van het vuil daarom traag. (vrij vertaald naar aanleiding van een gesprek met Dr. Andreas Neuner, de ontwikkelaar van Nanolex)
- voor een goede werking van je microvezeldoeken, mitts, sponges, droogdoeken enz. is het van belang dat je ze wast zónder wasverzachter (die blokkeert namelijk de wateropname door het materiaal), niet te heet wassen (max. 40 graden) en níet in de wasdroger (te heet, waardoor de vezels aan elkaar gaan klitten).