Het grote auto-wassen topic

Stimpy68

Actief lid
Je zal eens in de x tijd even de boel moeten waxen inderdaad, ook hier kun je het zo gek maken als je zelf wilt, Daar zijn ook de Poorboy's waxen prima. Je wilt tenslotte de lak blijven beschermen. Een hele makkelijke oplossing is om ipv waxen, een product zoals monello acquafobia te gebruiken. Auto wassen afspoelen, nat laten, acquafobia er op sprayen en met harde straal afspuiten en drogen, klaar! Bescherming voor een maand of 3. Erg makkelijk als je geen fan bent van waxen of er geen tijd voor hebt. Het is een keuze, sommige mensen zijn verslaafd aan het waxen van hun bolide.
Maar zoals ik al zei, ga gerust eens langs bij carclean voor advies op maat.

Stimpy68

Actief lid
Ik ben sinds een paar maanden ook wat serieuzer aan het reinigen/beschermen en heb op het Carcleanforum veel informatie over stappenplannen en producten gehaald. Ik vind het erg leuk en zelfs verslavend. :)

Ach het begon bij mij ooit met een kleisetje van Meguiar's ergens in 2005 oid, toen ging ik meteen los, moderator en lid van promo team van Meguiar's en daarna bij Carclean van alles gedaan incl geven van Workshops. Dus werd een beetje een uit de hand gelopen hobby. Die nu een beetje op de achtergrond geraakt is om verschillende redenen (met name tijdgebrek).

Altos

Banned
Ik hoef al niks meer bij te vullen, bedankt @Stimpy68 !
Het zal iid strikt persoonlijk zijn wat je fijn en mooi vind maar een mooie glans verkrijgen hoeft niet duur te zijn hoor.
Het advies om bij een shop langs te gaan welke detail spullen verkoopt is je beste optie, carclean kan maar er zijn er meerdere, de meeste uitstekend m.b.t. uitleg en meer voor de beginner en gevorderden!
Veel plezier alvast.

Cordoba

Forumguru
@internetboarder De Clinic is bij Carclean zelf (Berkel & Rodenrijs). Het zal wel in de garage/detailruimte Diventa Bella net naast de winkel zijn, daar worden normaal alle clinics gehouden. Eigenlijk standaard is er dan altijd wel de mogelijkheid om zaken aan te schaffen en meestal met korting. Nu is de korting alleen voor Nanolex aangekondigd.

Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
10387951_1191837697495077_8217364_n.jpg

Proper en fris :)

Cordoba

Forumguru
Die van mij is allerminst proper en fris, maar vandaag wel weer wat spullen aangeschaft dat ie binnenkort weer netjes is. O.a. pre-wash om voor je met shampoo aan de gang gaat al veel vuil los te weken, en vervolgens via afspoelen al veel vuil afvoert, en dan vermindert het aantal waskrasjes weer.

Beedeewee

Forumguru
Die van mij is allerminst proper en fris, maar vandaag wel weer wat spullen aangeschaft dat ie binnenkort weer netjes is. O.a. pre-wash om voor je met shampoo aan de gang gaat al veel vuil los te weken, en vervolgens via afspoelen al veel vuil afvoert, en dan vermindert het aantal waskrasjes weer.

Foto! :tongue:

Spoetnik

Forumguru
Ben van het weekend ook aan het poetsen geweest. Wagen ziet er weer goed uit.

Voorruit, panodak en zijruiten met RainX behandeld. Vandaag kunnen testen. Het is wel apart. Lijkt te werken. Hoe lang het spul zijn werking heeft weet ik nog niet.

aaaarainx.jpg

Zijn er ook mensen die dit soort producten op de rest van hun koetswerk gebruiken? (ipv alleen op het glaswerk)

Ben wel benieuwd of dat aan te raden is of dat zoiets juist de waxlaag beschadigd...

Altos

Banned
Gebruik vooral geen rain x of anderen op lakwerk, hier zitten flinke oplosmiddelen in welke niet alleen slecht zijn voor je waxlaag.

Er zijn voldoende producten in spray vorm met extreme hydrofobische werking die dit kunnen doen voor je, opsprayen op natte auto en weer goed afspoelen met harde straal en klaar is kees, dit kan wel veilig over je wax.

Spoetnik

Forumguru
Staat op de verpakking dat het alleen voor glaswerk is. Niet voor lakwerk of kunstof. Ook niet op de koplampen. Mijn collega is er lyrisch over. Ik probeer het eens uit.

Cordoba

Forumguru
Op het moment dat het zijn werking lijkt te verliezen, even de ramen schoonmaken en het Rain-X circus werkt weer. Mijn ervaring dat rain-x vooral verdwijnt bij het krabben van bevroren ruiten, in ijsvrije perioden kan het heel goed 3-5 maanden blijven werken. (afhankelijk van hoe goed de ramen voor aanbrengen behandeld zijn, en of het aanbrengen zelf ook goed is gedaan)

turboturbo

Forumguru
Chris Fix adviseert om de ruit juist met een wax in te smeren, zoals je dat ook met het koetswerk zou doen....

Aangezien ik minder tevreden was over een goedkopere variant van Rian-X (direct na het wissen is kort een waas zichtbaar, een bij effect wat ik ook wel lees in sommige ervaringen van de echte Rain-X) ga ik zelf deze methode eerst een keer proberen.

Altos

Banned
@turboturbo Ik ben bang dat je diezelfde waas gaat krijgen met een wax, maar test het vooral uit, het kan geen kwaad.
Ik ben laatst overgestapt naar Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer omdat mijn Rain-x op was maar deze vind ik nog veel fijner.
Ik gebruik het op alle ruiten maar vooral de zijruiten zijn droog als ik ergens aankom wanneer ik in de regen heb gereden.
De voorruit is ook super hydrofobisch met een halve seconde waas dus voor mij ideaal, juist in de regen wis ik niet, alleen bij nevel, miezer of mist, dus die waas zie ik bijna nooit, het spul doet zijn werk.

Laatst bewerkt:

Stimpy68

Actief lid
Zijn er ook mensen die dit soort producten op de rest van hun koetswerk gebruiken? (ipv alleen op het glaswerk)

Ben wel benieuwd of dat aan te raden is of dat zoiets juist de waxlaag beschadigd...
Vooral niet doen. Zoals eerder gezegd bevat het veel oplosmiddelen, faompads worden langzaam verteerd door dit goedje, ook na uitwassen. Bij de gelvariant van clear view verteerde zelfs een badstofhanddoek Ik gebruik nu een coating, gyeon view. Blijft langer zitten.

Bovenaan Onderaan