@Ome leon Carclean is wel een actief forum (ik zit daar zelf ook op) met veel raad en daad, als je daar alles gelezen hebt weet al heel veel
![wink2.gif ;) ;)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/wink2.gif)
Verder is het vooral een kwestie van bepalen hoe ver je wil gaan en wanneer je tevreden bent.
De een wast hem niet, de ander vind de wasstraat goed genoeg of zelfs "superschoon", sommigen vinden het met de hand wassen prettig en dan heb je de detailers zoals ik zelf die de auto van top tot teen blijven verwennen met wax, coatings, kunststof voeding, foam, waterafstotende ruiten en nog veel meer, net wat eenieder wil dus.
Wat voor de een teveel werk is, is voor de ander te weinig resultaat...
@ElScorpione ik heb hier nog niet van gehoord, het ziet er op het eerste gezicht uit als een van de zovelen WaxOyl, WaxGuard achtige, maar omdat ik het niet ken kan ik daar gen harde uitspraken over doen.
Wil je voor weinig geld een makkelijke bescherming op je auto kijk dan eens naar Sonax Polymer Netshield, Gyeon of Nanolex of IGreenLover coatings of een mooie wax.
Gyeon, Nanolex en IGreenLover zijn wat duurder afhankelijk van welke je kiest, dit is dan ook een echte "glas coating" welke echt een beschermende laag achterlaat welke wel lang blijft zitten.
De Sonax en bijvoorbeeld Poorboy's World E-XP (van onderstaand testje) zijn makkelijk zelf op te brengen zonder enige kennis van detailen, alleen het spul, een goede microfiber doek en een applicatiepad zijn nodig.
Een normale wax hoeft ook niet veel te kosten, geeft je auto meer glans, beschermd tegen straatvuil en laat de auto makkelijker wassen omdat vuil veel minder hecht. (ook voor wielen dus)
Deze producten stijgen ver boven de behandelingen uit welke de dealer je kan aanbieden en als je zelf aan de slag wil/kan bespaar je ook nog eens een stuk meer geld uit met een veel beter resultaat.
Ook kun je je auto professioneel laten detailen wat echt anders gebeurd dan een gemiddeld poetsbedrijf doet, kosten zijn vergelijkbaar maar het resultaat en de mogelijkheden zijn veel nauwkeuriger.
Deze info is overigens niet uit de lucht gegrepen maar gebaseerd op eigen ervaring gecombineerd met de ervaring en testen van derden.
Aanvulling, een testje met WaxOyl (als linkjes niet mogen dan sorry):
https://forum.carclean.nl/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/