Het grote auto-wassen topic

SuperBeeb

Forumguru
Vandaag de Beeb maar weer eens ontdaan van 50 tinten grijs en de bronze-look velgen weer zilver gemaakt. Gewoon met 2 emmers, een washandschoen, turtle wax shampoo en een klein sponsje en afwasborstel voor de velgen.
WOZ-waarde van de buurt kan weer wat omhoog ;)

Taffy

Forumguru
Nadat de kerstman,ondanks al mijn nadrukkelijke verzoeken (=lijstjes), niet aan m'n wensen had voldaan....:cry:
Zelf maar n bestelling geplaatst bij carclean.nl , vanmiddag binnen.
Overstappend naar nieuwe merken voor mij, op de Meguiars na, ben ik benieuwd .. image.jpeg

Taffy

Forumguru
Na jaren tot volle tevredenheid wekelijks Meguiar's gebruikt te hebben gaan we nu wat anders proberen.
Verandering van spijs...euh, wax of zoiets :pardon:

Renzo4000

Forumguru
Die 845 gaat echt lang mee qua standtijd, de meg waxen zien er na aanbrengen wel heel goed uit (donkere wetlook) maar houden het maar max.1,5-2 maanden vol vs 6+ voor de colli.

Taffy

Forumguru
@Renzo4000 Is verwerking van de 845 ook hetzelfde als van Meguiar's ?
Vind die op zich wel prettig, heb ooit ergens ns gelezen dat men de 845 in warm water legde voor gebruik, ivm verwerkbaarheid

H@RM

Senior Member
Klopt, hoe dunner de #845 is hoe beter te verwerken. Hij heeft de eigenschap om klonterig te worden.

Nog een tip;
Heb je nog een lege fles met flip dop, schroef die dan op deze fles. Dan word het doseren een stuk gemakkelijker en dat is wat je wil. Dun dunner dunst smeren. Anders is het een crime om het weer van de lak af te krijgen

Renzo4000

Forumguru
Wat h@rm zegt, de 845 wil nogal snel verdikken tot aan vaste vorm aan toe. Gewoon even een paar minuten in warm water leggen en daarna heel goed schudden. Het aanbrengen gaat echt heel eenvoudig een je hebt echt maar heeeeeel weinig nodig, less is more. Je kan gewoon de
hele auto aanbrengen en meestal kan je alweer uitbuffen waar je begonnen bent (doe anders eerst even een swipe test!). Tip: de 845 doet het ook heel erg goed op je velgen!

Cordoba

Forumguru
Ik ken ook mensen die de 845 niet in warm water leggen, maar vooraf langdurig warm schudden. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de bak warm water, zeker als het al wat kouder wordt in het najaar is het op die manier (buiten) nog steeds vrij makkelijk te verwerken.

@Renzo4000 De droogdoek, dat is de grote versie? (ik heb zelf de grote, en ooit bij een actie ook 3 kleintjes gescoord voor een prikkie)

Cordoba

Forumguru
Dat is de grote ik dacht dat ie 70 x 80 was, maar het ligt in die buurt. Ik pak er meestal een kleintje(45x45) bij (ik heb ze toch) voor onder de deurgrepen en pal onder de dakrails daar kom ik met de grote niet zo makkelijk bij.

Altos

Banned
Ik gebruik ook een grote droogdoek voor de auto (eerst delirium, nu gyeon soft dryer) en een kleine droogdoek voor de wielen.
Naderhand doe ik om de zoveel weken wel nog ff een rondje met een pufje detailspray (spray&gloss of brilliant shine detailer)

Taffy

Forumguru
Ik gebruik nu alles van Meguiars, Ultimate wash, ultimate wax en water towel. Was en daarna wax m'n auto iedere week.
Maar m'n shampoo was bijna op dus dacht laten we ns anders proberen.

Belgianr26

Forumguru
Ik heb intussen ook de Gyeon silk Dryer (de grote) en ben er heel tevreden van. Eigenlijk over alle producten van Gyeon.

eriktv

Forumguru
Ik heb vorige week voor het eerst de auto gedetaild (voor het eerst op de juiste wijze gewassen, gekleid, handmatig licht gepolijst, glaze en sealant) en moet zeggen dat ik erg enthousiast ben. Verder Gyeon Q2 Trim aangebracht, op het eerste oog prima resultaat.

Na die tijd alweer 2000km+ gereden, dus wou vandaag eens kijken hoe makkelijk ik hem weer schoon krijg. Zit er +/- 5 mm ijs op de auto (+alles buiten) :facepalm:

Volgende week poging 2 :laugh:

Bovenaan Onderaan