Het grote auto-wassen topic

peterrapid

Forumguru
IronX er is geen betere, heb al Dodo en Chem guys geprobeerd maar geen enkele geeft deze resultaten, doet er mij aan denken dat ik er dringend weer eens moet bestellen, ben op het einde aan het gaan.

eriktv

Forumguru
Wie kan mij adviseren over een mooi startpakket? Vorig jaar poetsclinic gevolgd en ik ben nu aardig door mijn voorraad matige middeltjes heen. Ik wil het voorlopig houden bij goed wassen (ben helaas aangewezen op wasbox), drogen en wax of sealant. Probeer een goede deal te vinden met een pakket, maar hoor allerlei meningen. Wat ik zelf vond:

http://www.carclean.nl/product/Gyeon/Gyeon_Wash_Protect_Kit_103183

http://www.autorevista.nl/producten/319/Meguiars-Actie-Meguiars-NXT-Pakket.html

http://www.dutchcardetailing.nl/shop/index.php/aanbiedingen/voordeel-kits/auto-winterpakket.html

Alternatieven ook zeker welkom!

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@eriktv De Gyeon set van Carclean is niet wat je zoekt: deze kit is bedoeld voor het wassen en beschermen als je een coating op je lak zet, en dat is toch wat anders dan je nu noemt. Ik weet niet of je op de mailinglist van Carclean staat, maar vandaag zijn ze begonnen met de eerste kortingacties, en tot het eind van het jaar zijn er allerlei acties. Ik zal straks nog even kijken om een alternatief pakket voor je te maken.

Meguiar's is eigenlijk altijd veel te duur voor wat je ervoor krijgt.

Het Chemical guys pakket is op zich goed, maar op het eerste gezicht behoorlijk aan de prijs.

Als je geen grittguard hebt, dan moet je die minimaal één hebben (voor de emmer waar je je washmitt in schoonspoelt), geef even aan wat je al aan spullen hebt.

Edit: overigens voor de goede orde een glaze zorgt alleen voor meer glans, maar beschermt niet zoals een wax of een sealant.

Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Washmitt (matig), velgenborstel, Dasty voor de velgen, 2 emmers (zeg maar Gamma), drogen met zeem, wax van Turtle. Nogal matig dus :pardon:

Het lijkt me met de naderende feestdagen een goede periode voor een leuke pakketaanbieding, dus ik hoop een goede stap te zetten. Beginnen met de basis, kleien en polijsten kan alijd later nog als ik een zwarte of bruine S2 heb, nu op m'n zilveren O1C te weinig eer voor mijn werk. Qua budget denk ik een machtiging tot €100 te kunnen krijgen :)

Edit: ik bedoelde sealant, niet glaze. Clinic is alweer een tijd geleden :facepalm:

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@eriktv
een voorstel voor een lijstje:
  • grittguard (of 2 in verschillende kleuren) prijs 9,99
  • washmitt prijs 13,99 (deze dikke versie vind ik de prettigste, maar een gewone prijs 12,99 gaat ook)
  • voor de winter zou ik een shampoo met carnauba (natuurlijke wax) nemen, daardoor blijft de wax/sealant langer zitten op je auto, omdat je 'm steeds boost met het wassen. Voorbeeld van zo'n shampoo de Gyeon Bathe+ (de plus erachter is belangrijk, die staat voor de Carnauba). prijs 18,99
  • voor het aanbrengen van een wax of een sealant zou ik toch sterk aanraden vooraf te kleien, om te voorkomen dat je krasjes maakt, tijdens het aanbrengen of uitpoetsen van de sealant/wax. Als beginner zou ik je de Monello of de Mother's kleikit aanraden (beiden redelijk milde klei, kans op marring met een VAG-lak is erg klein, prijs resp. 29,49 voor de Monello en 29,99 voor de Mothers, beiden met veel klei, glijmiddel en goede MF-doek)
  • droogdoek er zijn diverse goede doeken, o.a. de Monello Senza (16,49), Gyeon Silk Dryer (19,99), Delirium Orange(16,99)
  • ik zou verder beginnen met een sample kit: als het niet bevalt heb je geen enorme voorraad, bovendien kun je die kleine flesjes later makkelijk hervullen ook met andere middelen. Voor lichte kleuren of voor donkere (en middeldonkere) kleuren, prijs 31,99 dan heb je een flesje goede shampoo (wel zonder carnauba), een flesje Professional Polish, om de lak diepgaand te reinigen na het kleien (is dus eigenlijk een paint cleaner), een flesje glaze (black hole of white diamond) voor extra glans, en een flesje sealant (EXP), dat is een synthetische wax.
  • voor het aanbrengen van de glaze en de sealant zou ik dan voor elk een aparte handpad aanschaffen: zwarte handpad (3,99) (voor de sealant, want je ziet het middel mooi op de zwarte pad) en een rode handpad (3,79) voor de glaze (ook weer rood vanwege contrast). Dan heb je ook 2 verschillende modellen en kun je zien wat je prettig vind.
  • voor de paint cleaner zou ik nog een witte handpad adviseren.(3,99)
  • verder zou ik nog een aantal behoorlijk microvezeldoeken adviseren, je kunt een 3-pack Monello Picolo Nero of Peluche Verde nemen, maar je kunt ook de beste doeken bij de Action pakken, bijvoorbeeld blauwe microvezel dweil, kost iets van 0,85 euro per stuk

Totaal pakket zonder korting zo'n 115 euro, maar completer dan de pakketten die je had gevonden, en als er een mooie korting afgaat vergelijkbaar in prijs. Je kunt natuurlijk diverse producten of vergelijkbare producten ook bij andere winkels bestellen, dit is maar een voorbeeld omdat ik deze producten ken, en deze site en winkel ook behoorlijk ken (zoekt makkelijker).

Kleien is ook belangrijk om je lak goed schoon te krijgen, en daardoor langere standtijd van wax/sealant.

eriktv

Forumguru
Bedankt Gert! Gewoon een advies op maat :thumbsup:

Ik ga me er toch eens in verdiepen en wellicht gewoon netjes alle stappen van het stappenplan volgen, krijg er zin in als ik de lijst zie. Nu alleen nog even de tijd ervoor vinden :)

Cordoba

Forumguru
Graag gedaan Erik. Dit is geen giga-lijst, maar wel een goede basis voor winterbescherming. De enige extra stappen zijn de paint cleaner en de glaze voor extra glans. Hou er wel rekening mee, dat je voor het aanbrengen van wax/sealant enz. vaak een minimum temperatuur van een graad of 15 moet hebben. Dat betekent dus dat je bij voorkeur ergens binnen moet kunnen staan (parkeergarage, of boerenschuur scheelt al behoorlijk in temperatuur ten opzichte van buiten)

eriktv

Forumguru
Ik lees dat er in december een actie komt: hoe meer regen, hoe meer korting. Maar even wachten daarop, lijstje nadert de €150 en de rode en zwarte pad missen nog omdat die uitverkocht zijn. :greedy: Ik denk dat ik voor de set voor lichte lak moet gaan, met m'n diamant zilveren lak, toch?

Cordoba

Forumguru
Inderdaad, je moet gewoon voor de lichte lakkleur gaan. De rode pad die ik in het voorbeeld heb genoemd, is overigens wel beschikbaar in het zwart, maar ik zie dat de rode handpad van het andere model helaas uit de collectie is.

Cordoba

Forumguru
@eriktv Ik weet niet of dit al had gezien:
Monello Monday Madness! Ons populairste merk zetten we weer één dag in de aanbieding met maar liefst 25% korting op alle Monello producten!

Op maandag 7 december kun je alle Monello producten kopen met maar liefst 25% korting*

* Niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen, acties of bundels. Dealers en wederverkopers zijn uitgesloten van deelname.

Als je het pakket pakt dat ik als voorbeeld heb genoemd, pak je dan alvast een aardige korting op deze produkten: washmitt, kleiset, droogdoek, witte handpad (voor professional polish) en alternatieve zwarte ronde handpad, normaal samen voor 68,75 met 25% korting(17,19) voor 51,56. Als je nog extra doeken besteld wordt je korting nog iets groter. Lijkt me in elk geval interessant genoeg om te puzzelen voor maximale korting.

eriktv

Forumguru
Ah, dat scheelt, ik zet het in mijn agenda :D

Ik had op hun forum gekeken, maar daar zaten maar weinig interessant acties bij. Direct ingeschreven, dus ik houd de nieuwsbrieven in de gaten.

Rob

Forumguru
Stukken beter @Joske :thumbsup:
Nu zie ik eindelijk die bijzonder plaatselijke sneeuwbui :D Daar zullen de Vlaamse weermannen- en vrouwen nog lang over napraten

Bovenaan Onderaan