Het grote auto-wassen topic

Rob

Forumguru
@Joske , werkt dat foamen enigzins naar behoren of kan je na afspuiten toch nog kwistig met de washmitt aan de slag?

Joske

Forumguru
@Joske , werkt dat foamen enigzins naar behoren of kan je na afspuiten toch nog kwistig met de washmitt aan de slag?
wel ik heb de auto nog volledig gewassen met de washmitt hoor, dan heb je pas een goed resultaat. De velgen heb ik eens overgeslagen en deze zijn "mooi van ver" maar kom je dichterbij zie je wel het vuil nog.
Met foamen verwijder je het grove vuil maar een deftige wasbeurt met de hand kan dit onmogelijk vervangen. Maar icm een HD is er natuurlijk wel al behoorlijk wat vuil af, dat vergemakkelijkt het wassen met de hand wel.
Was je wekelijks zou ik het foamen achterwege laten (wat ik dan ook doe), dit was omdat de auto een maand niet gewassen was.. :bloos: shame on me ;)

Joske

Forumguru
Goh, even laten inwerken is het beste é, dat het vuil kan losweken. Ik foam en vervolgens ga ik meestal al wat voorbereidingen doen voor het eigenlijke autowassen. Emmers vullen en meestal ook nog een tasje koffie halen ;). En dan pas begin ik af te spuiten met de HD.

Renzo4000

Forumguru
Er is geen beter uitzicht dan een schone octaaf op de oprit ;)

Binnenkort even grondig wassen, kleien en behandelen met Gyeon Prep en aftoppen met Sonax Polymer Netshield(+/- 6 maanden standtijd!). Hiermee kan de octaaf de winter wel trotseren met al die pekel en andere rommel. Tussentijds bijhouden doe ik dan met Sonax BSD, beiden zijn verrassend goede producten!

Altos

Banned
@Renzo4000 ik heb vorige week mijn nieuwe Fabia exact diezelfde behandeling gegeven met als extra stap Scholl S30+ op een witte pad voor net dat beetje extra glans en diepte in en van de lak. Pns en Bsd zijn idd Top! Gebruik ze ne een half jaartje en ben zeer tevreden!

memoscan

Senior Member
Gebruik al jaren de gewone echte zeemleren lap goed uitwringen en klaar is kees, heb wel auto behandeld met wax van autoglym.

Jack76

Actief lid
Moet bekennen dat ik nu ook besmet ben met het bling bling virus.
Heb de nieuwe F3 gewassen met poor boys world super slick & wax en daarna nog de monello acquafobia erover gespoten. Glimt als een malle! Heb ook het monello klei set gekocht en ff de motorkap van m'n ouders meriva behandeld. Manmanman wat een super resultaat. En daarna in de collinite liquid insulator wax no. 845 gezet. Kan niet wachten op het voorjaar!

Renzo4000

Forumguru
Ik gebruikte vroeger ook altijd goede(en zeker niet goedkope) leren zemen... Nadat ik me meer ben gaan verdiepen in het detailen komt een zeem er bij mij niet meer in. Ik gebruik de delirium en/of sensa acqua droogdoeken. Je krijgt de auto er in één keer mee droog en belangrijker, de kans op swirls is vele malen kleinerkleiner.

Spoetnik

Forumguru
Die delirium droogdoek heb ik ook. Werkt super en snel! Ben je met een zeem klaar met het dak en de motorkap, heb je met die doek de auto klaar. Heb alleen nog een kleiner exemplaar nodig voor de binnenkant van de deuren en de velgen.

Blackokkie2

Forumguru
Er is geen beter uitzicht dan een schone octaaf op de oprit ;)

Binnenkort even grondig wassen, kleien en behandelen met Gyeon Prep en aftoppen met Sonax Polymer Netshield(+/- 6 maanden standtijd!). Hiermee kan de octaaf de winter wel trotseren met al die pekel en andere rommel. Tussentijds bijhouden doe ik dan met Sonax BSD, beiden zijn verrassend goede producten!

Wel jammer van dat afval aan de overkant.

eriktv

Forumguru
Sinterklaas is ook hier langsgeweest, nogmaals dank @Cordoba voor het adviseren. Ik heb uiteindelijk aangeschaft:
  • 3x Monello Peluche verde (+1 bonus)
  • Monello Senza acqua
  • Monello Thick mitt
  • 2 gritt guards
  • Gyeon Q2M Bathe+
  • Monello non-ferro
  • Monello Perfetto detailer spray en klei
  • Poorboy's world sample kit
  • Gyeon Q2M Trim kit (veel positieve dingen over gelezen en met mijn huidige goedje kan im blijven smeren, elke keer wordt het plastic weer lelijk)
  • Een paar Monello foam applicators
Beste investering, maar ik hoop dat ik er lol in ga krijgen en vooral dat ik op redelijke termijn een zwarte/bruine lak zal hebben waar veel meer eer te behalen is.

Cordoba

Forumguru
Wat je ook gaat merken bij gebruik: het kost minder moeite en tijd om je auto te wassen (als de routine van het 2-emmer systeem er tenminste inzit),
en ook al is je auto behoorlijk vuil, dan nog valt ie vaak op op parkeerplaatsen door de glans. Erik veel plezier met je spullen en ik lees de resultaten wel.:thumbsup:

turboturbo

Forumguru
Klopt. Zelfs al doe je dat niet wekelijks - ik waste m'n vers gepolijste en gewaxte Fabia eens per 3 maanden ongeveer. Zelfs dan nog ben je echt zo klaar.

Je merkt dat het vuil zich niet goed kan hechten meer.

Renzo4000

Forumguru
Nog steeds geen tijd gehad om de auto echt winterklaar te maken met sonax polymer netshield, maar de bsd doet zijn werk ook verbluffend goed! Altijd leuk om deze knikkers aan te treffen in de vroege ochtend ;)

G1Jhmrv.jpg

Bovenaan Onderaan