Het grote auto-wassen topic

peterrapid

Forumguru
@Beedeewee sorry man maar als je de glans gewoon al op foto beoordeeld tussen jij en @Renzo4000 zijn octi ... :nono: je bent er niet wat spijtig is van je mooie zwarte octi. Die shampoo laat ik nog in het midden wat betreft kwaliteit maar een goeie microfiber geeft al een andere glans. Als ik je mag aanraden geef je zwart beest eens een kleibeurt en daarna een goede wax (hoeft geen kapitaal te kosten) en was met een washmitt en drogen met een mf droogdoek en daarna uitbuffen met een microfiber en je zal zelf al een wereld van verschil vaststellen. Veel succes.

Renzo4000

Forumguru
Bedankt voor het compliment @peterrapid !

Ik snap wel dat niet iedereen zin heeft in het wassen van zijn auto door een stappenplan te volgen (twee emmer methode, kleien, polijsten, waxen, etc). Echter het resultaat is er dan ook wel na. Ik vind auto wassen helemaal niet erg, integendeel... voor mij is het een vorm van ontspanning!

Hier nog een foto van mijn vorige bolide, wat een heerlijke kletsnatte wetlook en dikke glans! ;)

NMoqJoP.jpg

Beedeewee

Forumguru
Bij mijn foto is de zon net onder... Scheelt ook een hoop denk ik ;)
En je hebt gelijk over die waxbeurt. Daar gaat ie zeker van opknappen, maar daar had ik vanavond even geen tijd voor. Heb bij m'n vorige auto's ook allerlei dure shampoos en waxsoorten gebruikt en ja er zit gerust wel verschil in. Ik vond de auto toen altijd lekker glad aanvoelen :bloos:

peterrapid

Forumguru
Ik kan je alleen maar gelijk geven @Renzo4000 ik ga volledig op in het stappenplan en experimenteer met zoveel mogelijk producten maar alles begint bij de basis ... het wassen van de auto is de basis en daar bespaar je beter niet op. Beter een goedkopere wax erop zetten dan met een theedoekje te drogen.

Renzo4000

Forumguru
Een klein misverstand uit de wereld helpen @Beedeewee , een wax ansich zorgt niet voor de diepe glans, het is de voorbereiding! Dus goed wassen van de auto en indien nodig kleien en polijsten. De wax is als afsluiter van het geheel, de lak beschermen. Dit kan wel een boost geven aan de glans.

yesRS@

Forumguru
Gewassen en gewaxt met kenotec producten en wax van auto-finesse

Bijlagen

• WP_20150707_14_57_44_Pro.jpg
    WP_20150707_14_57_44_Pro.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 98

Cordoba

Forumguru
@Beedeewee Op zich zal je beslist meer glans krijgen met het Meguiar's pakket, maar als ik kijk naar de matte glans op een eerdere foto van je auto, krijg ik de indruk dat ie behoorlijk wat swirls vertoont. Overigens zijn er ook prima produkten van goedkopere merken dan Meguiar's, ieder heeft zo z'n voorkeuren, maar iedereen die zich een poosje in het detailing-wereldje heeft verdiept, zal dat beamen.

Bovenaan Onderaan