Het grote auto-wassen topic

Renzo4000

Forumguru
Ik zou zeggen kijk inderdaad eens in dit topic of op een van de detailer sites zoals carclean of waxworld... Voor je het weet heb je de smaak te pakken en ga je vanzelf met klei en een dap aan de slag en zul je pas echt resultaat zien :jaja:

Renzo4000

Forumguru
Zojuist nog even de auto gewassen en snel wat foto's geschoten voor het idee. Ik heb dus alleen gewassen met de twee emmer methode (pb s&s) en daarna gedroogd en afgenomen met een detailspray (pb s&w). Je ziet dat de diepe glans gewoon nog aanwezig is terwijl de volledige detail alweer enige tijd geleden is. Het loont dus om je auto goed bij te houden :)

Wc1Nn4s.jpg

5jUzOlG.jpg

Renzo4000

Forumguru
Omdat de één een shampoo(reinigen) is en dan ander een detailspray(drogen en beschermen)... Of ik begrijp je vraag niet goed.

smutzkanone

Forumguru
dat laatste.haha.
poorboys heeft 2 s&s shampoos, super slick en suds en super slick en wax.In die laatste zit zoals je al kan raden een wax toevoeging(al moet je dat ook weer niet te serieus nemen)
Ik heb allebij,voor een grondige reiniging waarbij er een nieuwe waxlaag opkomt gebruik ik slick en suds,als er al een waxlaag op de auto zit gebruik ik slick en wax.om de wax ff te boosten.
Verschil tussen de 2 is wel te zien kwa glans.In principe zou je de detailerspray kwa wax boosten dan achterweg kunne laten.Om te drogen gebruik ik gewoon alleen een droogdoek/watermagneet geen spray.

Renzo4000

Forumguru
Ah oké... Ik vind ss&s een prima shampoo en vind het drogen met een detailer erg prettig werken. Eventuele watervlekjes haal je er zo mee weg en je boost je waxlaag, bovendien glijd je droogdoek wat makkelijker. Maar zo zie je maar weer, iedereen heeft zo zijn voorkeuren ;)

Ennuh .. Nog eentje om het af te leren:

U3QAh13.jpg

:)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan