Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lordje

Actief lid
Kaarten op de Columbus & RNS510 zijn nog daterende van Q4/2008.
Triestig dat Volkswagen zijn GPS data niet recent kan hebben....

hemi24

Forumguru
We kunnen kort zijn over de eerder genoemde V7: deze is niet voor de columbus maar voor de dvd versie van de RNS-MFD2 (doorontwikkelde broertje van de Nexus).

Laatste versie voor de Columbus is versie 6.1:

VW-Artikelnummer: 1T0051859M
Skoda-Art nummer: AAN000067A

Lijnbaansturing en snelheidsaanduiding vind ik soms toch wel makkelijk.
Dat vind ik het grootste nadeel van die BMW kaarten. Ik had ooit nog de hoop om meer tijd te hebben om te kijken of ik alleen die kaarten kan overzetten van BMW op de dvd van VW.

Is het trouwens mogelijk om de Columbus via VAg COM vrij te schakelen? Heb wel ergens zoiets gelezen maar kan het niet meer vinden. Kan ook in de code's geen verwijzing vinden. Weet dat het bij Audi zeker kan.

cloink

Actief lid
Dat werkt prima, maar is niet handig, daar je dan geen enkele knop (ook bv. de volumeknop) mag aanraken, of het scherm springt weer op zwart.

lock

Actief lid
@cloink; Dat zeggen ze er niet bij :)
Goed om te weten. Heb gelezen dat er ook setjes voor zijn maar werkt dit echt goed?

Christian

Nieuw lid
Nokia E75 en Columbus

Goedenavond. Ik heb een SuperbII met een Columbus systeem. Eerst in combinatie met een Nokia E71, nu met een E75. Het adres boek synchroniseert niet meer. Hoe kan dit? Is er een limiet aan het aantal vermeldingen? Moet de firmware een update krijgen?

Is er dan nog iemand die ook zo vreselijk slecht verstaanbaar is?

Zwolly

Actief lid
ik kan alleen je laatste vraag beantwoorden met de ervaring die ik heb...
ik heb een O2 en ben zeer goed verstaanbaar, iedereen denkt dat ik naast ze zit....geen ruis, geen echo, geen bijgeluiden...helemaal top....

vwb je eerste vraag: neem aan dat je de simkaart over hebt gezet van het eerste toestel naar de tweede???

Christian

Nieuw lid
Zwolly, de simkaart is uiteraard overgezet. De E75 synchroniseert met m'n outlook. Ik heb in de telefoon zo'n 550 adressen staan. Vandaar de vraag, is er een limiet aan het aantal vermeldingen? Of communiceert de e75 niet met de columbus.

Wat betreft de verstaanbaarheid, de microfoon is al vervangen, maar het blijft echt enorm k*t...........

arfo0210

Nieuw lid
Extra Setup Menu en NL Handleiding

Het extra setupmenu is een extra instellingen van de auto. Dit is op 2 manieren te activeren.
1) via VCDS/Vagcom
2) via de cd. Hierbij zou je wel 1 bestandje moeten aanpassen die op de cd staat. In het bestand : WA\EURSKHDD.WSH moet je

# Testmode: NOT active
SetRegDataHex(0x21,"00",0x0,0x1,0x1)

veranderen in :"

# Testmode: NOT active
SetRegDataHex(0x21,"01",0x0,0x1,0x1)

CD-image opnieuw branden en laden.

L.S.,

Sinds 3 maart de trotse lease bezitter van een hagelneue Skoda Superb 1.8 TSI Ambition Business met Columbus en Bury C9060 carkit voor mijn BlackBerry 8900 Curve. Werkt allemaal super! Echter, 2 vragen:

1.) Ik krijg het extra menu niet; ook niet na 15 sec. wachten. Zal dus wel gedeactiveerd zijn. Zou daarom graag weten of de DVD/CD-optie van RalphMalph (zie quote hierboven) ook daadwerkelijk werkt. Heeft iemand dit ook geprobeerd? Kon ik niet vinden in dit topic want het topic veranderde namelijk vrij snel naar anti diefstal…:ahum: Ook heb niet direct trek om naar de dealer te gaan; heb namelijk niet zulke goede ervaring met deze dealer (Huiskes-Kokkeler Enschede :mad:). En indien de DVD/CD-optie daadwerkelijk werkt, dan ben ik bang dat het niet een image van de Navi DVD zal zijn, toch? Indien het een DVD/CD voor de Skoda werkplaats betreft, is daarvan dan een image te krijgen via het Internet? En zo ja, waar moet ik dan precies op zoeken? Uiteraard stel ik een linkje hierna toe helemaal op prijs…

2.) Mijn dealer heeft mij geen handleiding gegeven van de Columbus:mad:; heel gedoe en zal ook wel nooit komen. Heb de Engelstalige versie inmiddels gedownload, maar ben benieuwd of er ook een Nederlandse versie te downloaden is. Zo ja, waar? S.v.p. even een linkje posten, waarvoor alvast mijn hartelijke dank.:aangenaam:

Alvast heel hartelijk dank voor jullie snelle reacties; als iemand het weet, moet het wel op dit forum staan!

ebmc

Lid
Tv tuner

Hallo allemaal,

Ik kan eigenlijk nergens terugvinden of de TV tuner in de columbus af-fabriek werkt ? Ik praat dan niet over de tv/dvd vrijstelling, maar over de tuner zelf.

Kan ik publieke zenders ontvangen (ben een journaal freak) op de standaard COLUMBUS ?

Hallo ebmc, er zit geen tv tuner in de standaard Columbus, dus je kunt geen tv kijken.

Je zult een tv-vrijschakelingset moeten aanschaffen. Of zelfs een digitenne set.

1.) Ik krijg het extra menu niet; ook niet na 15 sec. wachten. Zal dus wel gedeactiveerd zijn. Zou daarom graag weten of de DVD/CD-optie van RalphMalph (zie quote hierboven) ook daadwerkelijk werkt. Heeft iemand dit ook geprobeerd?

Ik gebruik zelf een aangepaste dvd, dus ja het werkt :-)
Zelf ben ik voor dit menu'tje ook niet naar de dealer geweest, omdat het zo simpel op te lossen was met software.

De gebruikershandleiding is volgens mij gewoon bij de dealer te verkrijgen, maar ja, als je geen goede ervaring hebt met je eigen dealer, kun je natuurlijk altijd naar een andere toegaan :-)

arfo0210

Nieuw lid
Ik gebruik zelf een aangepaste dvd, dus ja het werkt :-)
Zelf ben ik voor dit menu'tje ook niet naar de dealer geweest, omdat het zo simpel op te lossen was met software.

De gebruikershandleiding is volgens mij gewoon bij de dealer te verkrijgen, maar ja, als je geen goede ervaring hebt met je eigen dealer, kun je natuurlijk altijd naar een andere toegaan :-)

Bedankt :aangenaam: RalphMalph,

Maar helaas… Nadat ik vandaag mijn RNS-510 Columbus van versie 2684 naar 2724 bracht via de image “2720_all_v1.rar” van Josi (zie deze link die je me gestuurd hebt) was ik de volume regel functie van mijn volume scroll button om mijn multifunctionele stuur kwijt en ontbraken er een paar menu’s van mijn dot-matrix scherm (tussen de snelheidsmeter en de toerenteller)!!! :confused:

Ik kan dus het geluid niet meer harder en/of zachter zetten via de volume scroll button op mijn stuur, maar de mute functie ervan (drukken i.p.v. scrollen) werkt nog wel. En zoals gezegd mis ik nu een aantal menu’s zoals: Navigation en Radio. De enige nog beschikbare menu’s zijn MDF en SETUP.

Uiteraard had ik eerst netjes de beide bestanden PQTABLE en SKTABLE omgedraaid en hernoemt precies zoals aangeven.

Kun je me A.U.B. helpen met dit vervelende probleem? Indien noodzakelijk ga ik graag weer terug naar versie 2684, net als Mikro op het “my-gti.com” forum (Mikro), maar ik zou niet weten hoe... Ik kan namelijk geen image vinden van de 2684 versie en zag dat Mikro ook een probleem had met downgraden. Uiteindelijk lijkt het hem wel te zijn gelukt met hulp van Josi, maar hoe, staat nou net weer niet beschreven... :(

Maar het liefst zie ik natuurlijk een oplossing met versie 2724 of hoger…

Alvast heel hartelijk dank voor je hulp en snelle reactie.

PS: Deze dealer (H-K te E.) is idd geen optie meer; 'k ga binnenkort eens buurten bij Göritzlehner in Hengelo (ov).

WillemJan

Forumguru
(...)
Uiteraard had ik eerst netjes de beide bestanden PQTABLE en SKTABLE omgedraaid en hernoemt precies zoals aangeven.
(...)
IMHO: Volgens mij was het omdraaien van deze bestanden juist niet de bedoeling.... Ik heb het toen in mijn S2 niet gedaan. Volgens mij geldt dit alleen voor sommige Octavia's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan