Ik gebruik zelf een aangepaste dvd, dus ja het werkt :-)
Zelf ben ik voor dit menu'tje ook niet naar de dealer geweest, omdat het zo simpel op te lossen was met software.
De gebruikershandleiding is volgens mij gewoon bij de dealer te verkrijgen, maar ja, als je geen goede ervaring hebt met je eigen dealer, kun je natuurlijk altijd naar een andere toegaan :-)
Bedankt :aangenaam: RalphMalph,
Maar helaas… Nadat ik vandaag mijn RNS-510 Columbus van versie 2684 naar 2724 bracht via de image “2720_all_v1.rar” van Josi (zie
deze link die je me gestuurd hebt) was ik de volume regel functie van mijn volume scroll button om mijn multifunctionele stuur kwijt en ontbraken er een paar menu’s van mijn dot-matrix scherm (tussen de snelheidsmeter en de toerenteller)!!!
Ik kan dus het geluid niet meer harder en/of zachter zetten via de volume scroll button op mijn stuur, maar de mute functie ervan (drukken i.p.v. scrollen) werkt nog wel. En zoals gezegd mis ik nu een aantal menu’s zoals: Navigation en Radio. De enige nog beschikbare menu’s zijn MDF en SETUP.
Uiteraard had ik eerst netjes de beide bestanden PQTABLE en SKTABLE omgedraaid en hernoemt precies zoals aangeven.
Kun je me A.U.B. helpen met dit vervelende probleem? Indien noodzakelijk ga ik graag weer terug naar versie 2684, net als Mikro op het “my-gti.com” forum (
Mikro), maar ik zou niet weten hoe... Ik kan namelijk geen image vinden van de 2684 versie en zag dat Mikro ook een probleem had met downgraden. Uiteindelijk lijkt het hem wel te zijn gelukt met hulp van Josi, maar hoe, staat nou net weer niet beschreven...
Maar het liefst zie ik natuurlijk een oplossing met versie 2724 of hoger…
Alvast heel hartelijk dank voor je hulp en snelle reactie.
PS: Deze dealer (H-K te E.) is idd geen optie meer; 'k ga binnenkort eens buurten bij Göritzlehner in Hengelo (ov).