Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
Niks moet! Mijn O2 werdt een half jaar terug afgeleverd met een DVD in het dashboardkastje, zonder extra kosten... (ookal was het de versie 3).

Laat je in ieder geval niet afschepen met oudere versies: versie 6.1 is de laatste

ik was er van uit gegaan dat het in het BL pakket zou zitten. Nu kost het 229 euro extra. En ik ga inderdaad goed opletten op de versie. Updates kosten natuurlijk ook weer geld :(

Zwolly

Actief lid
mijn dealer heeft de nieuwste Europese kaarten erop gezet zonder dat ik er naar vroeg...
biedt zelfs aan om alles in te stellen naar mijn wens, echter vind ik het wel leuk om er even mee te spelen......

ook de updates worden door mijn dealer onder het motto "service" er op gezet....zelfs nieuwste firmware

Ga nog eens praten met de dealer in Apeldoorn. De offertes zijn helaas al onderweg. Volgens mij zit er veel verschil in dealers. Helaas. Wel mooi voor jullie dat de dealer zo meedenkt.

Lordje

Actief lid
Ik heb de 6.1 versie er op staan, dat zou de recentste moeten zijn maar toch ben ik al in een doodlopende straat beland helaas :(

6.1 is de meest recentste, helaas betaald VW/Skoda niet de hoofdprijs aan teleatlas, dus we moeten het doen met kaarten uit Q4-2008

Ik kom regelmatig op wegen die nog niet in de Columbus staan. Heel frustrerend, heb je zo'n mooie nieuwe auto, zo'n mooi nav-systeem en heb je van die verouderde kaarten. Grrr.

hemi24

Forumguru
Voor zover ik weet zijn de kaarten voor de Columbus ook van Navteq (i.p.v. Teleatlas).
Dit in tegenstelling tot de kaarten voor de oudere systemen en de Amundsen... ;)

Klopt Hemi, kaarten zijn van Navteq ipv TeleAtlas, mijn foutje. Maar feit blijft dat Skoda niet genoeg betaald voor nieuwere kaarten (want die zijn er wel).

Skody

Actief lid
Ik las op het navigatieforum dat er een V7 met kaartmateriaal 2009/02 is. Is dit alleen voor Volkswagen of is deze versie ook (al) beschikbaar voor de Skoda Columbus ? Wie weet het.

nomad

Senior Member
Ja maar als je die gebruikt, werken een aantal functies van de spraaksturing niet meer...

Zwolly

Actief lid
@nomad: wat bedoel jij met spraaksturing? dat vervelende stemmetje wat zegt waar je heen moet?

nomad

Senior Member
A. De poster praat onzin.
B. Nee, je kunt met spraaksturing een adres invoeren en dat werkt niet meer dan.

Zwolly

Actief lid
a: verklaar je nader....
b: spraaksturing kan nu toch ook niet, of heb ik het nu helemaal mis?

nomad

Senior Member
Op de BMW kaarten staat zowiezo de snelheid. Het is exact dezelfde database. Alleen die rijbanen staan er niet op.

Spraaksturing werkt met Columbus vanaf 2664.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan