Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

broit

Nieuw lid
Heb mijn skoda nu 2 jaar en dan wordt ook de telefoon eens veranderd, van Nokia E71 naar BB Bold 9000. Maar hoe ik het ook probeer te pairen met Columbus (volgens mij vanuit de telefoon zoeken naar devices) het lukt niet; de Columbus laat zich niet zien. Heeft iemand hier ervaring mee.
John

Heb gelezen dat je BB software versie 5 moet hebben om hier mee te kunnen werken. Eerlijkheids halve moet ik melden dat ik het geprobeerd heb met een BB bold 9700 met software versie 5 en die zag mijn columbusje wel, en hij wilde connecten, maar de verbinding werd telkens verbroken.

Ik heb nu een nokia e72 en dat werkte in 1 keer feilloos.

___JC___

Forumguru
Mm carkit en alles werkt gewoon goed nu. Maar mn Columbus doet wel raar...
Toen ik m ging halen bij de dealer had ik geen geluid. Meteen terug gegaan en toen hebben ze m aan de computer gehangen. Er was iets mis met een aansluiting van een box. Waarschijnlijk bij het inbouwen van het leer gebeurd. Probleem was in ieder geval opgelost.

Ga ik vanmorgen vroeg op pad, weer geen geluid. Ook de PDF e.d. gaf geen beeld in het scherm. Navigatie werkte niet. Geluid ook niet. Beeld en kaart werkte verder wel. Hebben ze m weer gereset bij de dealer en het probleem was weer weg. Maar ik ben bang dat ik een maandagochtend Columbus heb en dat ik nog niet van het probleem af ben zegmaar...

:407:

jbr66

Nieuw lid
Inderdaad. Je kunt de car-kit ook zichtbaarmaken evt maar ik doe steeds het zoeken via de car-kit.
Ik pair de BB vanaf de telefoon, heb geen idee hoe het vanaf de Columbus kan. Het is nu gelukt, nadat ik de auto had gestart en nogmaals probeerde om de carkit te vinden. Alles lijkt goed te werken, zelfs mijn adresboek wordt beter weergegeven dan bij de Nokia (nu aparte entries met toevoeging home/mobiel voor elk nummer, bij de Nokia allemaal dezelfde naam). In het telefoon hoofdscherm zag ik de eerste keer gewoon mijn provider (Vodafone), maar nu zie ik steeds 'geen verbinding'. Het vreemde is dat ik wel kan bellen, vanuit bijvoorbeeld het adresboek.

___JC___

Forumguru
Soms wil het helpen als je je BB op 'luisteren' zet onder Bluetooth opties en dan de carkit laat zoeken naar telefoons.

Op je stuur op het hoorntje drukken.
Als er nog geen telefoon bekend is, leid hij je er vanaf daar doorheen.

Wel bleutooth op je telefoon als zichtbaar zetten.
Eenmaal verbonden mag dat op on-zichtbaar.

Lordje

Actief lid
Heb in plaats van Vikuiti, Dipos AR besteld, zal dan nog wel laten weten welk effect dit geeft en hoe tevreden ik er van ben.

Skody

Actief lid
Heeft iemand al eens tegen diefstal z'n kenteken op de voorkant van de Columbus laten etsen? Heb dit zelf bij de dealer laten doen toen ik m kreeg. Wordt met een etsvloeistof klein onder de SD-kaart ingang je kenteken met puntjes in het kunstof geetst. Voor diefjes zeer onaantrekkelijk en ook niet meer weg te krijgen ! Daarnaast krijg je op je voorportieren een rode driehoeksticker met hierop de mededeling dat het navigatiesysteem geetst is met het kenteken. Heb dit in combinatie met het af-fabriek autoalarm.

Zwolly

Actief lid
Mijn dealer kwam er zelf mee met deze mogelijkheid, dus meteen maar aangegeven om dat te laten doen.....

ceesdd

Lid
Nou bespaar de moeite maar hoor!!! Had ik allemaal gedaan, de heren van het gilde trekken zich daar niks van aan! En die stickers: leuk kunnen ze direct zien dat er een Columbus in zit! Bij mij heeft het dus niks geholpen!

Skody

Actief lid
Het geeft een volgende eigenaar in ieder geval te denken als er een kenteken in gegraveerd staat en je koopt t voor 'n prikkie op internet.. Bent 't wel met je eens dat zo'n stickert wel's extra de aandacht zou kunnen trekken. Heb er wel een SCM-goedgekeurd alarm op met van die oranje stickers. Ja, en als ze t toch niet kunnen laten hebben we gewoon pech maar hebben we 'r in ieder geval alles aan gedaan (behalve nog 230 V)..

___JC___

Forumguru
[MODERATORBREAK]Niet onnodig quoten aub. @naam werkt net zo goed.[/MODERATORBREAK]

@ceesdd Ai, dat is zwaar ruk natuurlijk. Maar heb je EN alarm EN het kenteken laten graveren?

Falcon

Donateur
Ik zou het wel weten.. GPStracker op de achterkant van de Columbus monteren... zijn er al op creditcardformaat.. zorgen dat deze op verzoek je een sms stuurt met de GPS gegevens.

Invullen in Google Maps en volgen maar.. politie bellen wanneer hij langer dan 15 minuten stil staat en hopen dat ze willen meewerken om even een bezoekje op die GPSlocatie uit te voeren.

Ik zou het wel weten.. GPStracker op de achterkant van de Columbus monteren... zijn er al op creditcardformaat.. zorgen dat deze op verzoek je een sms stuurt met de GPS gegevens.
.

Je zult toch een mobiele-telefoon-sim ergens in moeten hebben om de signalen door te laten sturen. Sim eruit, niet meer te traceren. GPS-tracker eraf/eruit breken, en voila, we hebben weer een goed nav-systeem voor ebay/marktplaats.

Kortom, dat werkt niet, maar wel leuk bedacht

Ps.
Iets anders wordt het als de GPStracker zowieso 2-richtingsverkeer heeft zonder simkaart. Dan kun je het chipje in de radio/auto/laptop inbouwen waar je wil (gewoon tussen de rest van de chips)

Nieuwe firmware voor Columbus

Op een collega-site staat een rapidshare link naar nieuwe firmware voor de Columbus. Het is de 2700-serie. Dus voor Skoda 2704.
Ook 2720 is aangekondigd, verder nog geen nieuws hierover.

De eerste reactie/releasenotes spreken over geen vernieuwingen tov 2660.
Alleen een paar bug-fixes. Wie weet komt iemand later nog achter echte vernieuwingen.

Voice Control (requires microphone)
Speed Limit Display
Stability Improvements
Faster Startup (this has been improved on 2770)
Display OPS and RVC at the same time
SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
Display Off on extras tab
Climatronic control if approriate climatronic fitted
Clock display if RNS 510 swtiched off (buggy)
Excluded roads (under route options)
GPS coordinates entry
Additional adjustments for video
Larger RVC screen with transparent menus at the side

Steps to load firmware
  • Unlock and/or open the car
  • Do not start the car
  • Turn the RNS 510 on and insert the firmware CD/DVD into the drive
--------------------------------------------
Software Loading CD for CP2 based units
(c) CONTINENTAL Wetzlar

CdTreeBuilder version 3.06 is used.
--------------------------------------------

#CD:tongue: 0 0 4 . 8 4 0 . 3 0 1

#CD:tongue: 0 0 4 . 8 4 0 . 3 0 1
#DATE:2009-11-19

#Project: VWRNS
#Author: RoNe
#Steckbrief: C_EU_9.242_t450 C6

#CommentStart:
This is a SWL CD for VW delivery.

#CommentEnd:

#Integrationphase: Delivery cw45/09 C6-samples
#VwSwPartNumber:1T0035680C/1T0035680C/7L6035680C/3T0035680A/7F0035680/7E0035680
#VwSwIndex:2700/2706/2702/2708/2704
#AppsBuild:C_EU_9.242_t450 C6

Ps. ik weet niet of ik hier links/downloadlinks mag posten, dus dat doe ik maar even niet. Greetings,Ralph
[moderatorbreak]
Topic verplaatst naar het Grote Columbus topic. Links plaatsen mag zolang het maar om offilele software gaat. Rapidshare staat niet altijd bekend om zijn legaliteit, dus check dat aub eerst even goed.

Forumregels #3
3. Auteursrechten van forum, illegale software en materiaal beschermd door auteursrechten
Alle berichten, informatie en foto's die op Skodaforum.nl worden geplaatst, worden eigendom van Skodaforum.nl. Zonder schriftelijke toestemming van de beheerder mag niets van Skodaforum.nl of onderdelen van deze website worden verveelvoudigd, bewerkt en/of openbaar gemaakt op welke andere wijze dan ook.
Als je een tekst plaatst die oorspronkelijk afkomstig is van een andere website, is het een eis de bron dan altijd erbij te vermelden.
Het plaatsen en/of linken naar illegale software en beschermd materiaal is niet toegestaan. In deze categorie vallen ook links naar sites die deze materialen aanbieden, zoals Eweka, KaZaa, eDonkey, Emule, torrentsites e.d.
Tevens accepteren wij het niet, dat er kopieën van software worden aangeboden (al dan niet tegen betaling), zoals bijv. navigatiesoftware en/of landkaarten, waar auteursrechten op van toepassing zijn.
Indien het duidelijk is, dat het over boven beschreven materiaal gaat, zal het desbetreffende topic gesloten worden en krijgt de poster ervan een waarschuwing.
Mocht er vanuit de controlerende instantie (BREIN bijv.) toch een sanctie worden opgelegd aan Skodaforum.nl ten gevolge van het posten van of linken naar beschermd materiaal door een gebruiker, is Skodaforum.nl bereidt mee te werken aan onderzoek en alle beschikbare gegevens van de poster hiervan vrij te geven. Eventuele schade, welke Skodaforum.nl leidt door boven genoemde activiteiten zal verhaald worden op de poster.
Wij verwijzen voor alle duidelijkheid ook naar de website van BREIN: http://www.anti-piracy.nl/piraterij/faq.asp

[/moderatorbreak]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan