Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcFred

Senior Member
Superb-MH, ik heb die vergelijking in september ook moeten maken toen mijn Columbus eruit gehaald werd. Ik hoef dus niet verder te vragen.
Misschien had je je post wat duidelijker moeten maken door te zeggen dat de NX-7000 als enige met afneembaar scherm in de buurt komt van de Columbus, had het allemaal duidelijk geweest.
En dat alarm, dat heeft weinig nut, het schrikt ook niet af.

Mijn conslusie, er is geen vergelijkbaar product (ook de NX-7000 niet) met afneembaar scherm en tegen het jatten is op dit moment maar 1 oplossing en dat is de auto in de garage zetten.

Alarm schrikt niet af en de JVC NX-7000 is geen vergelijkbaar toestel met de Columbus.
Loekie de Leeuw zei vroeger altijd : Asjemenou.

Maar goed : de garage is inderdaad een leuke optie voor een klein percentage Nederlanders.
Laten we het hierbij houden voordat ik straks een Audi voor Skoda ga aanzien. :shocked:

EdK

Forumguru
Leuk zo'n opmerking dat er maar één oplossing is en dat is in de garage zetten !?
Maar rijst bij mij toch de vraag dat als ik thuis de garage uitrij en naar lokatie B en C rij ik dan me wagen in de garage aldaar rij ?
Garage achter aan de trekhaak meeslepen ??? :crazy:

rcFred

Senior Member
Is er naast het prototype van de handrembeugel (wat misschien een uitkomst is) een andere oplossing om het jatten tegen te gaan?
Alarm schrikt niet genoeg af, anti-inbraakfolie helpt ook niet, andere schroeven ook niet. En als je systeem goed zit ingebouwd is er nog een mogelijkheid dat je het systeem er zelf uit moet halen vanwege een ingeslagen scherm...

Ik hoop dat er binnenkort wel een goede oplossing komt, dan gaat bij mij de JVC eruit en weer een Columbus erin. Zelf heb ik ook geen garage, meer dan een grote kartonnen doos kan ik er niet omheen doen dus.

Bartez

Lid
iemand enog idee wat de optie Bluetooth Audio op de columbus kan? En hoe je het eventueel kan instellen?

Bartez

Lid
dat heb ik al tig keer gedaan, maar ik snap het principe niet....wat kan ik er precies mee....heb een nokia e72 met hierop muziek....kan ik die muziek dan luisteren via de bluetooth van de columbus ofzo??

hemi24

Forumguru
Ja. Audio streamen naar de columbus. Werkt perfect.

Afhankelijk van type carkit dacht ik..?
De rSAP (GSM III) ondersteund dit niet als ik het goed heb, de BT versie (GSM II; die met de houder op het dashboard) daarentegen weer wel.

Bartez

Lid
aha...ik heb BTIII en ik zou echt niet weten hoe ik het verhaal aan de gang moet krijgen...iemand tips?

Bartez

Lid
@Bartez: Niet..?!?
ja....gezien het feit dat ik een BTIII heb, zou dat zomaar kunnen...ik kan het alleen niet testen omdat ik niet weet wat en hoe ik de columbus EN telefoon in moet stellen....kan iemand die het wel aan de praat heeft aangeven hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen?

lock

Actief lid
Klopt het dat in de nieuwe 02 op de elegan busines een alarm zit. Zit namelijk de overweging als nieuwe lease deze te nemen. Heb echter geen zin in elke keer een in geslagen raam

Falcon

Donateur
Lock.. die vraag had je geweten als je even in de PDF van Skoda.nl had gekeken. Ja er zit een alarm op.

___JC___

Forumguru
Zijn er hier ook mensen die hun Blackberry gebruiken in combinatie met de Skoda carkit/Columbus?

Ik kan ze gewoon met elkaar verbinden en het werkt allemaal goed, maar... Als ik de auto start en de telefoon maakt verbinding met de carkit dan moet ik de pincode van mijn telefoon ingeven in de carkit. Daarna doet ie het gewoon. Moet je de pincode altijd ingeven als je de auto start?

De telefoon zelf heeft na het verbinden zelf echter dan geen verbinding meer. Hij zegt dat ie in SAP modus (?) staat en ik kan dus niet mn mail checken of op internet olang deze verbonden is met de carkit. Voor lange ritten is dat dus niet echt handig. Kan dat ook anders?

Als ik mn auto nu uitzet moet ik ook de pincode op mn BB ingeven om weer met het netwerk te verbinden. Beetje vervelend is het dus wel.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan