Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het extra setupmenu is een extra instellingen van de auto. Dit is op 2 manieren te activeren.
1) via VCDS/Vagcom
2) via de cd. Hierbij zou je wel 1 bestandje moeten aanpassen die op de cd staat. In het bestand : WA\EURSKHDD.WSH moet je

# Testmode: NOT active
SetRegDataHex(0x21,"00",0x0,0x1,0x1)

veranderen in :"

# Testmode: NOT active
SetRegDataHex(0x21,"01",0x0,0x1,0x1)

CD-image opnieuw branden en laden.

ga dit vannavond gelijk proberen. Thanks
blijft natuurlijk de vraag: waarom nu bij de ingedrukte setup ineens de 3e optie bij radio instelling is verdwenen.

:koffie:Is er uberhaubt iemand die super techneuten zoals ik (ahum) wil bij staan?
Ok, wat dacht je van een heerlijke indonesische rijst tafel? als lichamelijke ondersteuning om mijn columbus te configureren zodat ik ook alle opties heb?

Bijlagen

• IMG_0585_912x684.jpg
    IMG_0585_912x684.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 60

ceesdd

Lid
Bespaar je alle moeite, binnenkort is ie toch uit je auto gestolen, net zoals bij mij en vele vele anderen. Laat er eerst maar eens een (gratis) uodate ter beveiliging van het systeem komen!

:koffie:Is er uberhaubt iemand die super techneuten zoals ik (ahum) wil bij staan?
Ok, wat dacht je van een heerlijke indonesische rijst tafel? als lichamelijke ondersteuning om mijn columbus te configureren zodat ik ook alle opties heb?

Tja, ik heb inderdaad gelezen dat Deze navigatie gemakkelijke prooi is voor de dieven gilde. Maar dat mag je er niet van gaan weerhouden om zoveel mogelijk opties die mogelijk zijn met dit systeem er uit te gaan halen.
Waarom heb je hem anders voor?

Ralph

Lid
Systeem maken met slaapgas, op moment dat de columbus verwijderd wordt een gas in de auto laten spuiten.

Simpel en effectief lijkt me....
Of denk ik teveel James Bond ;)

Rolle

Senior Member
Een nadeel, het gas zal niet lang blijven hangen aangezien ze eerst een ruitje ingetikt hebben.

Anders wel goed idee.

Misschien een idee om aan een nieuwe topic te beginnen?
Hoe maak ik columbus navigatie minder populair bij de Dieven Gilde?

Dus als ik het goed begrijp: toegeven en maar wat anders kopen? In dit geval een pioneer?

Moet wel zeggen dat hij er mooi uit ziet, maar het zal zeker niet het probleem oplossen.
Leuk elke keer je frontje mee nemen. ( en het is ook nog een geen klein frontje). Stop je dus zeker niet onopgemerkt in je binnenzak lijkt mij

rcFred

Senior Member
Superb-MH, als je wat neerzet moet je wel even nagaan of het ook klopt. Er zijn meerdere systemen met een afneembaar scherm. Van JVC is er bijvoorbeeld ook nog een KW-NT1 die nieuwer is dan die NX-7000.
Alarm heeft geen enkel nut om je navi systeem te behouden, de auto wordt dan net zo goed nog open gebroken en ben je alsnog je systeem kwijt. Afschrikken doet het dus totaal niet...

Skody

Actief lid
@RCFred: Superb-MH zegt niets wat niet waar is. Hij geeft aan dat JVC de enige met een afneembaar front is. Dat wordt toch door jou bevestigd ? 'Van JVC is er bijvoorbeeld ook nog een KW-NT1 die nieuwer is dan die NX-7000'. Hij zegt niet dat de NX-7000 de enige is... :-)

rcFred

Senior Member
Skody lees eens goed: "JVC KD-NX7000 : de enige met afneembaar front"

Dat zegt me toch iets anders dan dat JVC er meerdere heeft, het is de enige zegt de zin. Maar JVC is ook niet de enige met een afneembaar scherm, er zijn ook andere fabrikanten die het hebben.
Er is er bijvoorbeeld 1 met TomTom en een parrot module. Het scherm is direct op de pc aan te sluiten om de TT te updaten of om poi`s toe te voegen.
En wat de NT1 van JVC betreft, jammer genoeg wordt ie niet uit mijn auto gejat. Wat een verschrikkelijk ding is dat!

[edit]
Ik heb het even opgezocht, het systeem met de TomTom is de Eclipse AVN4429. Het TTscherm is ook los zonder de radio te gebruiken, er zit geen Parrot module in, maar wel een andere bluetooth module.
Ook Pioneer heeft een 2din systeem met afneembaar scherm, de AVIC-F310BT. Deze heeft wel een parrot module.
[/edit]

rcFred : Ik begrijp je commentaar dat er meerdere zijn.
Vraagstelling was : is er iets tegen het jatten te ondernemen?
Je stelling : als je wat neerzet moet je wel even nagaan of het ook klopt .....klopt ook niet.
Een alarm schrikt wel degelijk af, maar of het werkt tegen het jatten van een Columbus is vers 2.

Kortom; we maken ons op dit forum drukker over de diefstal dan over het feit dat er meer dan één JVC is.
Dus zoals je aangeeft dat er meerdere fabrikanten zijn met afneembare schermen, is mijn vraag aan jou:
Informeer mij en de overige forumleden eens over deze systemen ?
Let wel : vergelijkend met de Columbus uiteraard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan