Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
@Gijsje: één keer is balen, maar na drie keer kan ik me voorstellen dat je ernstig twijfelt aan het nederlandse rechtsysteem...

Bakkertje

Forumguru
ik ben er klaar mee met de columbus
Ze hebben vandaag voor de 3e keer het systeem gestolen
Wordt er niet goed van
Komt nu een JVC in waar je scherm af kan halen

Balen zeg dat je voor de 3e keer aan de beurt bent!

Die JVC is geen echte straf overigens, probeer er de laatste 2010 kaart bij te krijgen (die is sinds vorige week beschikbaar).

EdK

Forumguru
Dat je het 3 keer kon volhouden ? Was al na 2 keer doodziek geweest !
En welke van de 2 met afneembaar scherm van JVC wordt het ?

gijsje

Lid
tja leaseplan zette er iedere keer een nieuwe in en vind het echt een super fijn systeem maar nu is het mooi geweest
Het wordt de NT1 van jvc

gijsje

Lid
werkt straks de pijl navigatie eigenlijk nog wel langs de km teller?
is er nog een ander alternatief voor de jvc met afneembaar front?

Ik snap dat ook niet helemaal met kabeltjes enz. Ik heb een Octavia II facelift (business elegance) van oktober 2009 met de RNS510 en bluetooth.

Ondanks dat ik dat allemaal heb, moet ik dan alsnog een extra microfoon/kabeltje trekken ivm voice-control of is alleen firmware 26xx icm vagcom-setting ?
Zoja. Welke setting/codering ?

hemi24

Forumguru
De standaard microfoon voor de carkit is verbonden met deze en zal moeten worden doorgelust naar de quadlock van de Columbus, zodat deze je ook kan "horen".

pelelaur

Nieuw lid
Inderdaad, geen verschillen te zien alleen bij mij in de wijk waar ik woon is er iets veranderd. De toegangen tot de wijk zijn donkergrijs gekleurd en worden vermeden... misschien omdat het een woongebied betreft.

Columbus : is niet te beveiligen

Heel simpel : vergeet het !

Een Columbus is NIET te beveiligen en wordt gewoon gejat.
Even wat feiten :

1) Vast zetten met speciale schroeven ?
Antwoord :
Vooral doen, dan slopen ze je hele dashboard.
2) Etsen (graveren) van de Columbus ?
Antwoord :
Helpt niet want je raampje ligt er sowieso uit en je Columbus is sowieso weg !
3) Raamfolie aanbrengen ?
Antwoord :
Leuk en het zal belemmeren, maar weerhoud de dieven niet.
4) Alarm laten inbouwen ?
Antwoord :
Is een middel om het af te schrikken, maar meer ook niet
5) Na inbraak een nieuwe Columbus monteren ?
Antwoord :
Niet doen, maar kies dan voor een JVC KD-NX7000. Hiermee zorg je ervoor dat PON eens gaat nadenken over de Columbus omdat er niets meer wordt afgenomen door de dealers na diefstal en bovendien is de JVC de enige met een afneembaar front !
6) Nepfrontje dan ?
Antwoord :
De beste uitnodiging om je ruitje in te tikken : het dievengilde kent deze frontjes

Wat wel te doen ?
Antwoord :
Bij een heterdaad er voor zorgen dat degene die hem wilde meenemen zich het zijn hele leven blijft herinneren dat hij dat beter maar niet had kunnen doen. :crazy:

112655_kw-nx7000_e.jpg

JVC KD-NX7000 : de enige met afneembaar front (2-DIN) en toepasbaar in SKODA.
Shoppen op het internet bij diverse winkels naar dit systeem loont !
http://www.youtube.com/watch?v=_vfCXJm-fJI
watch

MarcoO2

Forumguru
Ik kwam deze advertentie tegen. Een nieuwe Columbus voor € 450,00.

Ik wist sowieso niet dat je TomTOm-software op je Columbus kon draaien, en ik wist ook niet dat er een afstandsbediening bij zit!

door het bos de bomen niet meer zien

laat ik eerst maar zeggen: sorry, excuus had ik alles maar moeten gaan lezen op deze topics.
Ja, gelijk heb je, maar er is inmiddels zoveel over geschreven en ik ben gewoon zeg maar ongeduldig en ook nog eens a-technisch :471:.

Laat ik maar beginnen: ik heb dus een skoda superb elegance 2.0 tdi 125 kw geloof ik.
anyway, in deze auto zit een mooie columbus navigatie.
Ik lees dat je dus de firmware kunt gaan updaten zodat het e.e.a. beter of sneller zou gaan werken.
Na 15 cd's te hebben gebrand en een x aantal vastlopen van het systeem is het uit eindelijk gelukt. Er heeft een firmware update plaats gevonden met succes.
Om te kijken welke dit is zegt men: houd de setup toets vast en wacht tot je de extra setup menu krijgt.
Nou mooi niet dus. na de startup screen krijg ik ( trouwens na de firmware update slechts 2 opties en voorheen 3 opties, ik geloof DAV of DAB is verdwenen) de extra opties van de radio. Na 15 seconden of veel langer gewoon verder niets.
Wellicht is er iemand die (uiteraard tegen vergoeding) deze non-techneut, of hoe je mij ook wil gaan noemen verder helpen? ik kom gewoon lekker langs en dan mag je mij assisteren. koffie en de rest op mijn rekening:473:
ik woon overigens in nieuw-vennep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan