Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit Vinkers

Nieuw lid
Ik kan alle funktie nog gebruiken als de E72 verbonden is in externe sim mode. met die verstande dat alle funkties waarbij de sim nodig is zijn uitgeschakeld.

Ja, agenda taken enz kun je gewoon inzien en gebruiken.\

pelelaur

Nieuw lid
Sorry moderator maar gezien mijn aanvankelijk bericht al even opgeschoven is vond ik nu een quote misschien gepast.

Ik heb alle problemen kunnen oplossen door via de VCDS het BAP protocol terug te activeren. Met andere woorden, AUDIO en NAVIGATION zitten terug in de maxi dot en de stuurbediening werkt ook terug helemaal correct. Alleen de spraakherkenning wil ik nu nog aan de praat krijgen. Ik heb ondertussen zelf VCDS en kabel gekocht dus als er iemand is die weet hoe ik moet activeren... Alle hulp is welkom.

Ok, beste mensen ik heb vandaag deze software (FW268x) geïnstalleerd op mijn Columbus die in een skoda superb zit. Update verliep zonder foutmeldingen. Na de update heb ik voor zover ik nu kan zien volgende problemen:
1) Uit mijn maxi dot display is de optie Navigation en audio verdwenen. Het is te zeggen, hij werkt nog maar verschijnt niet meer op de maxi dot.
2) Van de stuurwielbediening werken de knoppen > en < niet meer. Ook de knop om van geluidsbron te veranderen doet het niet meer (pijtjes in een rondje)
=> deze is dus opgelost : hij weet nog steeds dat ik thuis ben!

4) de voice control is niet geactiveerd want hij hoort me niet .

Zijn er mensen die me hier uit de nood kunnen en willen helpen? Vermoedelijk staan er al oplossingen op dit forum maar vergeef mij dat ik het zeg. Ik heb hier drie kleine kindjes rond hossen en die nemen zoveel tijd in dat ik nog niet heb kunnen zoeken.

Ik hoop dat er mensen zijn die me iets meer kunnen vertellen of een linkje kunnen plaatsen naar de oplossingen.

Nog even ter info :

- Carkit blijft gewoon normaal werken.
- Foto's hechten aan bestemmingen werkt perfect.
- Verkeersbordjes met snelheidsbeperkingen komen mooi op het scherm.

Alvast bedankt.
Peter uit België (is er trouwens iemand toevallig woonachtig in mijn buurt met VCDS?)

Ronnie

Forumguru
Misschien heb je hier iets aan? Het is weliswaar voor de Octi2, maar ik neem aan dat de systemen hetzelfde zijn.
Misschien het proberen waard, (kan 134)

-> Kanal 131 (Mikrofonempfindlichkeit)
Absenken/anheben der Mikrofon Empfindlichkeit.
-> Kanal 133 (Bluetooth)
Bluetooth aktivieren/deaktivieren.
-> Kanal 134 (Freisprechfunktion)
0 - Freisprechen auch ohne eingelegtem Handy über Bluetooth
1 - Freisprechen nur mit eingelegtem Handy

WillemJan

Forumguru
Was iemand dit al eens tegen gekomen ?
Zo doen ze dat dus met de gejatte columbussen

Kan deze film niet op een of andere manier van YouTube verwijderd worden?
Maarreh... je moet natuurlijk wel de spullen hebben om deze werkzaamheden uit te voeren.

Groetjes... Willem-Jan

Marcelk

Nieuw lid
Als je op de link klikt kom je er vanzelf

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Maarten

Forumguru
Dat is het nadeel van internet. Wat er eenmaal op staat is (haast) niet meer te verwijderen en blijft lang rondzingen.

nomad

Senior Member
Je schijnt dus ook VIM te kunnen activeren met die kabel. Als het software is, dan zou dat toch ook op een andere manier moeten kunnen lijkt me.

firmware update Columbus

Hallo mensen,

mijn eerste post hoop dat het goed gaat...

Ik heb sinds 3 weken een octavia (2) en wil graag een firmware update doen.
het columbus systeem is in 2008 achteraf ingebouwd bij cartronic in den Haag.
Ook zit er een dvd vrijschakeling achter dit systeem (echt fantastisch!!)
Nu heb ik spraakbediening voor de telefoon en las ik dat dit na een update (2664?) voor het hele systeem te gebruiken is. Ook de andere features klinken mij als muziek in de oren!

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer hoe ik deze update kan uitvoeren. Is er iemand in de buurt van Zwolle die mij hier eventueel mee zou willen helpen? of is dit toch echt heel simpel zelf te doen. Het klinkt mij nu echt als abacadabra in de oren :crazy:

Alvast bedankt voor de reacties,

Emiel.

Zo simpel gaat het dus.... even investeren in die tool en vervolgens helen maar...
Dat van die VIM is dan wel weer intressant natuurlijk... ;)

Navigatie CD op harde schijf zetten.

Sorry, maar ik kan het niet meer vinden in het overvolle Columbus Topic.....

Simpele vraag :
Hoe zet ik mijn Navigatie DVD op de harde schijf van de Columbus?

Misschien kan iemand mij even doorverwijzen of even de instructie geven.

hemi24

Forumguru
DVD in de sleuf en wachten, of indien er een vraag komt deze positief beantwoorden...
Als je kort op eject drukt kun je de voortgang van het kopieren naar de harde schijf zien.

Ronnie

Forumguru
Ik vond net dit interessante stukje op het Duitse Naviforum, zo te zien kun je via een toetsencombinatie de Columbus/RNS510 ook vrijschakelen voor DVD's kijken onder het rijden. Misschien kan een van jullie het even proberen?(Ik heb er helaas geen.....)

Mit einer Tastenkombination kann man auch während der Fahrt DVDs anschauen. Diese Funktion ist normalerweise aus Sicherheitsgründen gesperrt. Selbstverständlich sollten sich nur die Mitfahrer den Film ansehen!

Auto steht, Motor läuft
DVD starten, Lautstärke einstellen
Mit Freisprecheinrichtung und Multifunktionslenkrad:
*-Taste am Lenkrad, nach dem Signalton die Tone-Taste am Navi drücken. Die Freischaltung wird mit einem Gong bestätigt. Danach nochmals *-Taste am Lenkrad drücken.
Ohne FSE und MFL:
i-Taste und Tone-Taste gleichzeitig drücken bis ein Signalton kommt.
Der Film läuft nun auch während der Fahrt weiter - solange man nichts am Navi verstellt. Schon die Lautstärkeregelung beendet die Funktion.
Steckerbelegung Quadlock-

MarcoO2

Forumguru
Dat klinkt leuk... wil 't zo wel proberen, maar ik moet 't eerst even vertalen (mijn duits is niet zo goed).

Maar, ik bedenk me ineens, is dit niet al eens eerder gezegd? Dit is die functie die alleen werkt zolang je nergens meer aankomt, klopt dat? Zodra je systeem wilt gebruiken, os het beeld weg en moet je alles opnieuw instellen?

Gershwin

Senior Member
De tweede mogelijkheid heb ik hier al eens voorbij zien komen. Wanneer je ook maar een toetsje aanraakte stopte de DVD: niet heel praktisch.
De eerst genoemde manier lijkt wel een definitieve omzeiling (per afgespeelde DVD?). Ben benieuwd naar de ervaringen van iemand die het probeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan