Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcelk

Nieuw lid
Ja lijkt op de mijne maar het blokje waarop die letters staan is bij mij volledig zwart. Rest is hetzelfde, plug en play.
Alleen moet je het blauwe stekkertje versteken van de ene naar de andere. Dit is namelijk het enige dat in de verloopstekker niet wordt doorgegeven en betreft het signaal van de aux in. Ik vermoed dat jij die ook hebt. Is maar twee secondjes werk maar je moet het wel doen anders werkt je aux in niet meer.
Heb je trouwens de linkjes gekregen in je pm?

Ja hebik gekregen ,, dank daarvoor
Zit eenbeejete snuisteren op ebay marktplaats en de site die jij me gaf..
Maar welk type heb ik ,, is dat en mfd 2 of mfd 3 verschillende types voor de columbus,,,dus wirwar aan info ,, moet er eerst achter zien te komen welk type columbus ik heb en wil graag weten welke firmware er op zit

pelelaur

Nieuw lid
Het type firmware kan je zien op één van de zijkanten van de columbus. Ook het typer moet daarop zijn terug te vinden. Hem eruit halen is niet zo moeilijk.

Blackberry - Columbus

Na enige dagen perfect te hebben gewerkt heeft de Columbus het af laten weten met mijn Blackberry 9000 Bold.
Werkelijk alles aan gedaan om hem weer te "connecten" echter zonder resultaat. Nu moet ik zeggen dat ik werkelijk alles uit de kast heb gehaald om hem weer aan de praat te krijgen.
Gezien de Blackberry gewerkt heeft op de Columbus maakt niemand mij wijs dat hij het nu ineens niet meer doet.
Dus ben ik in mijn Blackberry gedoken en heb de functie : ZICHTBAAR maar eens op NIET gezet (ofwel in het Blackberry Menu - ZICHTBAAR : NIET)
Opnieuw de procedure doorlopen die ik eerder op dit forum heb gemeld en..... jawel daar was mijn verbinding weer terug !
Werkelijk ongelofelijk :shocked: (na ongeveer 80 pogingen)

Kortom ; ik vermoed dat je als Blackberry gebruiker een lange adem moet hebben om hem aangemeld te krijgen op het Columbus systeem.
Toch geeft dit dus aan dat het WEL mogelijk is, maar dat het uitdokteren en opnieuw proberen veel tijd in beslag neemt.:koffie:

Boxen Superb II - Columbus

Een dikke week onderweg met de Superb II 2.0 TDI Ambition Businessline en inderdaad moet ik melden :

De boxen van het Sound System met de Columbus zijn niet echt om naar huis te schrijven ...maar wel om naar Skoda te schrijven.
Het Sound System bevat 10 speakers, maar inderdaad moet ik constateren dat er wel regelmatig resonerende geluiden/trillingen in het portier zitten wanneer er een beetje BASS om de hoek komt kijken.

:722: Niet echt top speakers. :722:

Voor de rest moet ik echt meegeven na 6 jaar Volkswagen:
Wat een topauto deze Superb II en dan al die kijkende Audi rijders op de snelweg.

Skoda Superb II :uitlachen: Audi A6

pelelaur

Nieuw lid
Na enige dagen perfect te hebben gewerkt heeft de Columbus het af laten weten met mijn Blackberry 9000 Bold.
Werkelijk alles aan gedaan om hem weer te "connecten" echter zonder resultaat. Nu moet ik zeggen dat ik werkelijk alles uit de kast heb gehaald om hem weer aan de praat te krijgen.
Gezien de Blackberry gewerkt heeft op de Columbus maakt niemand mij wijs dat hij het nu ineens niet meer doet.
Dus ben ik in mijn Blackberry gedoken en heb de functie : ZICHTBAAR maar eens op NIET gezet (ofwel in het Blackberry Menu - ZICHTBAAR : NIET)
Opnieuw de procedure doorlopen die ik eerder op dit forum heb gemeld en..... jawel daar was mijn verbinding weer terug !
Werkelijk ongelofelijk :shocked: (na ongeveer 80 pogingen)

Kortom ; ik vermoed dat je als Blackberry gebruiker een lange adem moet hebben om hem aangemeld te krijgen op het Columbus systeem.
Toch geeft dit dus aan dat het WEL mogelijk is, maar dat het uitdokteren en opnieuw proberen veel tijd in beslag neemt.:koffie:

Zo zie je maar dat de aanhouder steeds wint!!! :xyxthumbs:

Columbus / RNS510 Diefstal Preventie

Tja, dit is een mogelijkheid.
Daarnaast een tip :
Ga naar de man die kentekens in de ruit kan graveren, plak je Columbus goed af en laat hem je kenteken ingraveren.
Of trek je 2 draaiknoppen eraf als je de auto verlaat.... (als dat gaat)

picture.php

kaggel

Lid
Als aanvullende vraag daarop, is er een verschil tussen een tv vrijschakeling en een dvd vrijschakeling. Dvd vrijschakeling kan ik me voorstellen dat je tijdens het rijden een dvd kunt afspelen, maar kun je met een zelfde vrijschakeling ook tv kijken, of komt er dan nog meer bij kijken?

pelelaur

Nieuw lid
Bij mijn weten is dat hetzelfde. Zonder vrijschakeling wordt het beeld van beiden onderbroken. Zowel Tv als DVD. Dus met één vrijschakeling ben je gesteld. Als ik mis ben mag iemand het gerust zeggen maar ik denk wel dat ik het correct zeg.
Groeten
Peter

higgy

Forumguru
O ja, en als die 2 gelijk zijn, waar komt dan het TV-signaal vandaan? Dat (digitale, want analoge wordt niet meer in de ether uitgezonden) TV-signaal zal toch van een DVB-T tuner moeten komen...

Bartez

Lid
Nokia E72

Kan er iemand mij vertellen of de Nokia E72 het goed doet met de Columbus icm de BTIII module?

Ronnie

Forumguru
Als aanvullende vraag daarop, is er een verschil tussen een tv vrijschakeling en een dvd vrijschakeling. Dvd vrijschakeling kan ik me voorstellen dat je tijdens het rijden een dvd kunt afspelen, maar kun je met een zelfde vrijschakeling ook tv kijken, of komt er dan nog meer bij kijken?
Zonder deze module gaat het absoluut niet omdat het "speedsignaal" via de CAN-BUS komt, en niet meer als enkele jaren geleden via de gala draad.
Link:
http://www.kufatec.de/shop/product_...W-RNS-510---MFD3-CAN-TP1-6-inkl--TV-free.html

kaggel

Lid
Dank je wel Ronnie, met deze optie maak je dus een vrijschakeling en moet je daarna nog een tv-tuner aansluiten om daadwerkelijk signalen te ontvangen.

Blijft nog de vraag over of met deze vrijschakeling dan wel het afspelen van dvd's mogelijk is?

Ronnie

Forumguru
Deze module schakelt het can-bus speedsignaal zodanig dat het niet meer blokkeerd bij (ik dacht) 7 km/u. Het blijft voor de Navigatie nog wel beschikbaar. Zoals beschreven is het voor beide doeleinden.

pelelaur

Nieuw lid
O ja, en als die 2 gelijk zijn, waar komt dan het TV-signaal vandaan? Dat (digitale, want analoge wordt niet meer in de ether uitgezonden) TV-signaal zal toch van een DVB-T tuner moeten komen...

Higgy, dat is juist. Zo'n tuner moet je uiteraard (laten) plaatsen he.

Gerrit Vinkers

Nieuw lid
Hallo Bartez,

zover ik nu weet werkt het prima, hen sinds 4 jan een E72 en geen problemen ondervonden. als je de zelfde simkaart houdt denkt de columbus dat je nog steeds de zelfde telefoon hebt.

Bartez

Lid
Top! Heb jij ook de BTIII Bluetooth module en geen Fiscon? En kun je de nokia nog bedienen als hij verbonden is (zoals agenda inzien etc.?), of kun je helemaal niks meer?

hemi24

Forumguru
Met E65 kun je gewoon de agenda bekijken als deze in externe sim-modus is.
Sms-en en bellen met het toestel zelf gaat op dat moment niet, maar goed zolang je rijdt mag dat ook niet...

Bartez

Lid
Het gaat er mij omdat ik de agenda nog kan inzien....

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan