Na een maand of 10 van mijn Columbus genoten te kunnen hebben is ie inmiddels ook bij mij gejat. Eerst hebben ze geprobeerd het slot te forceren, maar toen dat niet lukte (afgebroken schroef stak er nog uit) hebben ze simpelweg de linkerportierruit ingetikt. Verbazingwekkend hoe simpel zo'n duur apparaat gemonteerd is. Plastic frontje er af trekken, 4 schroeven losdraaien en hoppa de centjes zijn voor die nacht weer verdiend...
Helemaal vervelend is dat ze niet simpelweg de stekkers hebben losgetrokken, maar de kabelboom hebben doorgeknipt. Los daarvan lijkt het erop dat het een gerichte inbraakactie was, want ook een andere Skoda in de straat was opengebroken.
Bij het schadebedrijf stellen ze dat het juist goed is dat dergelijke navi's er makkelijk uit te halen zijn. Scheelt een hoop extra schade aan het dashboard. Als een dief een auto in wil, lukt dat goedschiks of kwaadschiks. Ook in dat laatste geval is de handel vaak weg en blijf je zitten met een compleet vernield interieur. Is op zich wat voor te zeggen, want de schade was nu los van het ruitje en de gejatte columbus "beperkt".
Waarschijnlijk wordt mijn columbus nu ergens in oost europa ingebouwd. Leve de open grenzen!