Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

hemi24

Forumguru
Ik denk erover om m'n auto op de oprit aan te sluiten op een weideklok; wat koeien, paarden en schapen afschrikt, moet ook dieven laten terugdienzen... ;)

(Spanning bij belasting van 500 Ohm: 5100 Volt)

FredV

Banned
Ik weet niet of t boevengilde ervan afschrikt, weet alleen dan mn hond er inmiddels heel veel respect voor heeft...

hemi24

Forumguru
Weet alleen nog niet hoe de electronica van de auto erop gaat reageren; De auto moet natuurlijk niet als een kerstboom op de oprit staan..!

Even weer serieus: als men al de auto gaat openhakken als een blikje Bonduelle, wat kun je dan nog doen om het 'lenen' van je Columbus tegen te gaan?!?
Toch maar een Swing nemen i.c.m. een Stomme Tom?

@Corsaar: de laatste keer dat ik de kleine lettertjes van de verzekeraar heb gecheckt kreeg ik niet het idee, dat het voor mijn beurs goedkoper zou zijn om de deuren open te laten...

Darkside

Forumguru
Ik zag laatst ook zoiets op autoweek.Echt belachelijk. Dan nog liever een ruitje intikken.
Het wordt tijd dat VW een ander systeem bedenkt waarbij je niet in 1x de hele unit eruit kunt halen. Gewoon met een los scherm en een los bedienings-unit

In de nacht van dinsdag op woensdag was het ook bij mij raak. Passagiersruit achter de bestuurder lag aan diggelen en de plek in het dashboard waar eerst mijn Columbus zat, was nu een groot gapend gat. Verder gelukkig weinig schade. Ze hebben het netjes gedaan, dat moet je ze dan wel weer nageven ;).

Mijn zoontje van drie is vooral ontdaan dat ook K3, die op de harde schijf stond, is gestolen door "stoute boeven"...

Inmiddels e.e.a. in gang gezet met de leasemaatschappij en Carglass. Ik heb dan het "geluk" dat het een lease-auto is, maar het blijft natuurlijk een idioot systeem dat in zijn geheel door het losdraaien van een paar schroefjes te verwijderen is.

hemi24

Forumguru
Mijn Columbus is gelukkig (nog) niet gestolen, maar gisteren had ik toch ineens een raar probleem:

Columbus navigeerde probleemloos tot na het bezoeken en een locatie het apparaat weigerde op te starten.

- Herhaaldelijk de aan-/uitknop gedrukt, zonder reactie;
- Vervolgens de auto van contact en opnieuw gestart: weer geen reactie;
- Ongeduldig de aan-/uitknop gedrukt en vervolgens een aantal seconden vastgehouden en plotseling was er weer beeld en geluid!

Alle presets waren nog aanwezig, maar er was geen enkele vermelding meer in de lijst met laatste reisdoelen. De lijst met geselecteerde POI's voor weergave op de kaart was eveneens leeg.
Thuispositie en favorieten doelen waren normaal aanwezig, maar bij het invoeren van een adres waren alle invulvelden leeg.

Moet ik dit zien als een soort crash van mijn zeer gewaardeerde reisgenoot?

___JC___

Forumguru
Ik heb ook wat raars met mijn Columbus. Al een aantal maanden gebruik ik mijn MDI om mn Ipod (Classic 160gb) aan te sluiten. Werkt erg goed en je hebt altijd je gehele muziekcollectie bij je.
:680:

Nu kwam ik er afgelopen weekend achter dat je ook je foto's en video's op je Ipod kan zetten. Altijd handig als backup voor je PC en om bij je te hebben, dus gesynchroniseerd. Stap ik vanochtend in en hang mn Ipod weer aan de MDI, doet ie het niet! In het scherm staat de melding 'geen audio bestanden gevonden'.
:confused:

Iemand ervaring met die probleem? Moet ik alles behalve de mp3tjes er nu weer af halen?

Darkside

Forumguru
als backup zal ik het niet gebruiken. De fotos worden volgens mij verkleind (dus origineel zijn ze niet meer).
Maar ik zou haast denken dat dit toch zou moeten kunnen. Dat je je iPod niet alleen als MP3 speler gebruikt. Dat de columbus de foto's etc niet kan weergeven ok. Maar dit lijkt me ook niet de bedoeling. Kon zo snel niets vinden op internet of handleiding waar in dit duidelijk word.

___JC___

Forumguru
Nee ik dus ook niet! Overigens kan je bij het synchroniseren aangeven of je de foto's in origineel formaat wilt houden dus backup technisch wel goed.

Darkside

Forumguru
Hmm ok. Bij mijn ipod touch ken ik die optie niet. Maar het is dan ook al weer heel lang geleden dat ik dat gebruikt heb.

Skody

Actief lid
Navigatiekaarten Columbus

Heeft iemand al zicht op de nieuwe kaarten voor de Columbus ? Met alle uitbreidingen van wegen de afgelopen 1-2 jaar begin ik nu toch echt te merken dat het kaartmateriaal gedateerd gaat worden. Ga maar eens in de buurt van Zevenhuizen / Moerkapelle / Zoetermeer rijden :-), maar ook de A2 bijvoorbeeld. Ben benieuwd !

mr_jummy

Nieuw lid
Is het mogelijk om met een groep mensen één DVD te kopen en deze meerdere keren te gebruiken, dat wil zeggen naar de harddisk van de Columbus kopieren? Op mijn werk genoeg Octavia bestuurders om zoiets mee te organiseren, en anders op dit forum wellicht...

Tallguy

Forumguru
Fred: wat jij mr_Jummy wilde laten weten is dit:

[MODERATORBREAK]3. Auteursrechten van forum, illegale software en materiaal beschermd door auteursrechten:
* Alle berichten, informatie en foto's die op Skodaforum.nl worden geplaatst, worden eigendom van Skodaforum.nl.
* Zonder schriftelijke toestemming van de beheerder mag niets van Skodaforum.nl of onderdelen van deze website worden verveelvoudigd, bewerkt en/of openbaar gemaakt op welke andere wijze dan ook.
* Als je een tekst plaatst die oorspronkelijk afkomstig is van een andere website, is het een eis de bron dan altijd erbij te vermelden.
* Het plaatsen en/of linken naar illegale software en beschermd materiaal is niet toegestaan. In deze categorie vallen ook links naar sites die deze materialen aanbieden, zoals Eweka, KaZaa, eDonkey, Emule, torrentsites, Nieuwsgroepen e.d. of sites die via-via ernaar verwijzen.
* Wij accepteren niet dat er kopieën van software worden aangeboden (al dan niet tegen betaling), zoals bijv. navigatiesoftware en/of landkaarten, waar auteursrechten op van toepassing zijn.
* Indien het duidelijk is, dat het over hierboven beschreven materiaal gaat, zal het desbetreffende topic gesloten worden en krijgt de poster ervan een waarschuwing.
* Mocht er vanuit de controlerende instantie (BREIN bijv.) toch een sanctie worden opgelegd aan Skodaforum.nl ten gevolge van het posten van of linken naar beschermd materiaal door een gebruiker, is Skodaforum.nl bereidt mee te werken aan onderzoek en alle beschikbare gegevens van de poster hiervan vrij te geven. Eventuele schade, welke Skodaforum.nl leidt door boven genoemde activiteiten zal verhaald worden op de poster.
Wij verwijzen voor alle duidelijkheid ook naar de website van BREIN: http://www.anti-piracy.nl/piraterij/faq.asp[/MODERATORBREAK]

Oftewel: begeef je niet op glad ijs mr_jummy

adjego

Actief lid
Fred: wat jij mr_Jummy wilde laten weten is dit:
Oftewel: begeef je niet op glad ijs mr_jummy

Hier ben ik het niet mee eens. Jimmy geeft nergens een link naar de software, hij geeft alleen maar aan om de DVD voor de navigatie te gebruiken om meerdere navigatiesystemen te updaten. Er word geen copy gemaakt van de DVD, om nieuwe dvd's van te maken. Wat Jimmy zegt, is niet illegaal.

mr_jummy

Nieuw lid
Precies. Ik had zeker niet de intentie mensen op te roepen om illegale acties uit te voeren. Daar ben ik namelijk geen voorstander van. Ik vroeg me slechts af, zoals adjego verwoord, of het technisch mogelijk is om meerdere systemen bij te werken met één DVD. Ik denk overigens van wel, omdat ik het dealers ook zie doen als kadootje voor klanten, maar wellicht halen ze daarbij één of andere truc uit.

Samenvattend vraag ik me dus af waar je eventueel tegenaan loopt als je dit probeert.

MarcoO2

Forumguru
Aha, dus één keer een CD of DVD kopen en die vervolgens door je hele familie en al je vrienden en collega's laten kopieren is niet illegaal...? Sorry hoor, maar mijns inziens is het wel heel simpel om te stellen dat het voorstel van Mr_jummy legaal zou zijn...

hemi24

Forumguru
Wie heeft het over kopiëren? Die CD of DVD leen je toch ook slechts voor eenmalig gebruik uit aan de kennis/familie/etc. ?!?

Er zitten gewoon heel veel tinten grijs tussen zwart en wit, dat is het probleem...

Bovenaan Onderaan