Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Darkside

Forumguru
Tom tom heeft kaarten van tele atlas geloof ik en anders is jet navtec. ook de leveranciers van 99% van alle navigatie systemen. het feit dat geïntegreerde systemen duurder zijn komt omdat die specifiek ontwikkeld zijn voor maar een paar type auto,s. en dat wij consumenten het accepteren dat je hier voor meer betaald dan eem losse tt.

ook geïntegreerde systemen kunnen een stuk goedkoper als alle systemen aan een standaard zouden voldoen. net als auto radios. gewoon een din systeem en het zelfde protocol voor stuur bediening en andere integraties als Airco etc.

Darkside

Forumguru
Als ze zo makkelijk te stelen zijn. Dan zijn dit wel hele domme dieven.
Wegens een poging doe ik hem weg..... Vermoed dat de poging gelukt is en dat de dief hem nu verkoopt.

MarcoO2

Forumguru
Dat denk ik ook! "zo goed als nieuw, maar een paar keer gebruikt". Dat zou moeten betekenen dat het een gloedjenieuwe auto is. En dan al "weer een poging"... ik zou zeggen, laat mij de bonnen maar eens zien!!

Yeti Linka

Actief lid
Code aanwezig, staat er in de aanbieding. Kan je dan makkelijk aan een code komen of is het voor deze ene keer wel een eerlijke (ver)koop. Of je bent wel heel dom als je de code met een eddingstift o.i.d. op de achterkant heb gezet.

Darkside

Forumguru
jep. Maar reken er maar op als bv de navi's van Opel. Ford of elk ander merk zo populair worden Er ook binnen notime dit soort tools aanwezig zijn.
Alles is nu eenmaal te kraken.

Pendragon

Donateur
Heb ik gisteren een columbus ingebouwd in m'n Octavia 2 PFL, kom ik vandaag bij m'n auto, m'n hele accu leeg. Ik zoeken op internet, blijkt dat met een oude canbus gateway en een bepaalde firmware in de Columbus, deze de accu leeg trekt. Is er iemand hier op het forum die me kan helpen aan een nieuwere Canbus gateway of een andere oplossing? Alvast bedankt. Nu eerst m'n accu weer aan de praat krijgen.

Mick

Actief lid
Op marktplaats worden ze al aangeboden. Ben wel benieuwd welke versie ik krijg als mijn wagen in januari wordt geleverd.
Zal wel weer een verouderde versie zijn.
Iemand ervaring met het aanschaffen van de kaarten via marktplaats?

Pendragon

Donateur
Bedankt. Ik zal morgen de dealer bellen en kijken wat hij voor me kan doen. Ik ga dit zelf niet vervangen en kan ik ook niet, want hij moet opnieuw gecodeerd worden en dat kan ik zelf niet. Misschien kan ik zelf de gateway kopen en hem er door de dealer in laten zetten.

hemi24

Forumguru
Op marktplaats worden ze al aangeboden. Ben wel benieuwd welke versie ik krijg als mijn wagen in januari wordt geleverd.
Zal wel weer een verouderde versie zijn.
Iemand ervaring met het aanschaffen van de kaarten via marktplaats?

Heb laatst zo'n aanbieder gemaild met de vraag naar de versie, aangezien hij (Stephan) adverteerd met V7 voor de RN510/Columbus en vervolgens een afbeelding van een dvd box laat zien voor het oudere MFD2-DVD systeem (Navigation VX)...

Heel veel verwarde verhalen, maar uiteindelijk bleef ik sterk met het idee zitten dat het gewoon een aangepaste V6.1 was met toegevoegde flitsers.

nomad

Senior Member
Zou ik ook de firmware kunnen downgraden naar iets waarbij de accu niet leeg raakt?

Ja dat kan ook. Afhankelijk van het modelnummer moet je dan downgraden naar een hele lage firmware waarbij je alle leuke functionaliteit zoals 32 GB sd kaartjes verliest.

Bovenaan Onderaan