Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neptukker

Forumguru
Goede morgen,

Ik wist niet dat je data van SD kaart naar de HDD toe kon verplaatsen? Dat zou voor mij wel een optie zijn, want ik heb een kopieeraktie gestopt en ik heb geen idee wat er nu wel of niet op de HDD staat.

Is er trouwens een manier om de muziekbestanden van de HDD te verwijderen?

Bedankt voor het meedenken,

met vriendelijke groeten,
Willem-Jan
Als je de handleiding leest weet je nagenoeg alles!

WillemJan

Forumguru
Goede morgen,

Als je de handleiding leest weet je nagenoeg alles!
Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat het antwoord inderaad in de handleiding staat...
Maar ja, ik ben een IT-er en daarvoor geldt RTFM natuurlijk ook!

Alleen bestanden van de SD naar de HDD toe verplaatsen wordt niet uitgelegd.

Groetjes... Willem-Jan

Neptukker

Forumguru

Bartez

Lid
even een sneller vraag waarvan het antwoord wellicht ooit al is gegeven:

Als ik mijn HDD vol heb staan met muziek en de navigatie data en ik update de kaart van V3 naar V4, ben ik dan al mijn muziek kwijt, of laat hij dat netjes staan?

renYek

Lid
even een sneller vraag waarvan het antwoord wellicht ooit al is gegeven:

Als ik mijn HDD vol heb staan met muziek en de navigatie data en ik update de kaart van V3 naar V4, ben ik dan al mijn muziek kwijt, of laat hij dat netjes staan?

Volgens mij zijn dat 2 verschillende partities op die HD. Er zit een 30 GB disk in en ook al heb ik geen MP3s op de HD staan, dan zegt ie dat er 19.98 (~20) GB ruimte beschikbaar is voor media. Dat suggereert m.i. dat er 10 GB voor de navi gereserveerd wordt.

Bartez

Lid
Volgens mij zijn dat 2 verschillende partities op die HD. Er zit een 30 GB disk in en ook al heb ik geen MP3s op de HD staan, dan zegt ie dat er 19.98 (~20) GB ruimte beschikbaar is voor media. Dat suggereert m.i. dat er 10 GB voor de navi gereserveerd wordt.

Ik herinner mij ooit ergens gelezen te hebben dat bij een update de gehele HDD wordt overschreven....maar weet het niet meer zeker...

Neptukker

Forumguru
Ik herinner mij ooit ergens gelezen te hebben dat bij een update de gehele HDD wordt overschreven....maar weet het niet meer zeker...
Dat sowieso niet. Toen ik van V3 naar V4 ging is er geen muziek verloren gegaan. de HDD was echter niet helemaal vol geplempt, maar ik schat zo in dat je geen problemen gaat krijgen.

Bartez

Lid
Dat sowieso niet. Toen ik van V3 naar V4 ging is er geen muziek verloren gegaan. de HDD was echter niet helemaal vol geplempt, maar ik schat zo in dat je geen problemen gaat krijgen.

Dat klinkt goed...ga ik vanavond op de weg terug meteen proberen. Is het trouwens zo dat als de Columbus nog niet klaar is met kopieren van de data bij thuiskomst, hij doorgaat tot dit klaar is ook al staat de auto stil en is afgesloten? Of gaat hij weer verder bij het starten van de auto?

Neptukker

Forumguru
Dat klinkt goed...ga ik vanavond op de weg terug meteen proberen. Is het trouwens zo dat als de Columbus nog niet klaar is met kopieren van de data bij thuiskomst, hij doorgaat tot dit klaar is ook al staat de auto stil en is afgesloten? Of gaat hij weer verder bij het starten van de auto?
Yep, het laatste, je hoeft het systeem niet de hele tijd aan te laten staan. Gaat de volgende keer gewoon weer verder. Druk je "eject" en hij is nog niet klaar dan komt de DVD ook mooi niet naar buiten (en je krijgt een of andere melding).

Bartez

Lid
Yep, het laatste, je hoeft het systeem niet de hele tijd aan te laten staan. Gaat de volgende keer gewoon weer verder. Druk je "eject" en hij is nog niet klaar dan komt de DVD ook mooi niet naar buiten (en je krijgt een of andere melding).

Super! Nu heb ik overigens ook al ergens gelezen dat er een V5 update schijnt te zijn. is het al bekend wat de verschillen met v4 hierin zijn?

nomad

Senior Member
Super! Nu heb ik overigens ook al ergens gelezen dat er een V5 update schijnt te zijn. is het al bekend wat de verschillen met v4 hierin zijn?

Geen ! Nog steeds dezelfde Q4.2007 database. Er zitten een paar kleine bugfixes in, maar het wegennetwerk is niet veranderd. Ongelofelijk dat PON of VW hiermee weg blijft komen. Eerst een systeem dat door iedereen zonder veel moeite te jatten is en vervolgens voor 249 euro een update dvd uitbrengen met hetzelfde kaartmateriaal. Oftewel hoe hou je je eigen verkoop in stand.....

Bartez

Lid
Geen ! Nog steeds dezelfde Q4.2007 database. Er zitten een paar kleine bugfixes in, maar het wegennetwerk is niet veranderd. Ongelofelijk dat PON of VW hiermee weg blijft komen. Eerst een systeem dat door iedereen zonder veel moeite te jatten is en vervolgens voor 249 euro een update dvd uitbrengen met hetzelfde kaartmateriaal. Oftewel hoe hou je je eigen verkoop in stand.....

Lekker nuttig dus....not....enig idee welke buxfixes het zijn? Met andere woorden....heeft het zin om te updaten naar v5 met de tijd?

WillemJan

Forumguru
Mede Forummers,

Vanmorgen wilde ik data kopiëren van mijn SD kaart naar de HDD toe. Halverwege deze kopieeraktie stopte deze met een foutmelding: teveel karakters in de bestandsnaam. Opgezocht in de manual en wat bleek: de bestandslengte mag niet langer zijn dan 64 karakters.

Graag wil ik dat soort dingen van te voren weten, zodat ik tijdens een kopieeraktie niet voor verrassingen kom te staan.

Daarom heb ik een VBS (Visual Basic Script) gemaakt dat dat voor mij uitzoekt. Deze code staat in de bijlage.

Graag wil ik deze code met jullie delen zodat jullie er misschien ook wat aan hebben. Aanvullingen / opmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom!

Gebruiksaanwijzing:
  • Download de code en sla het bestand als Check_Folder_Structure_for_copying_to_Columbus_v001.vbs op.
  • Start het script door er op te dubbelklikken
  • Browse naar de folder toe die onderzocht moet worden
  • De uitkomsten staan in het bestand resultsfile.txt

Veel succes!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Bijlagen

• Check_Folder_Structure_for_copying_to_Columbus_v001.txt
    4,1 KB · Weergaven: 14
Cool, werkt ook nog! ;)
Kan je nog een paar aanpassingen toevoegen? (als je tijd hebt en je het leuk vindt..)

Amundsen:
- Data names must be no longer than 256 characters.
- The list structure is restricted to a depth of 8 list levels.
- An MP3 CD must not have more than 50°folders and 500°data.
- A memory card must not have more than 5°000°folders and 15°000°data. Thus, one folder must not have more than 6°000 data.

Columbus:
- Data names must be no longer than 64 characters.
- The list structure is restricted to a depth of 8 list levels.

Folder-diepte een aantal bestanden per folder is misschien ook wel handig.
(en kunnen aangeven of het een Amundsen of Columbus is)

Vreemd trouwens dat er zo veel verschil zit tussen de Columbus en de Amundsen.

WillemJan

Forumguru
Hoi Freddy,

Cool, werkt ook nog! ;) (...)

Natuurlijk! Alleen de 8 of meer levels heb ik niet kunnen testen.

(...)
(en kunnen aangeven of het een Amundsen of Columbus is)
(...)
Ik gebruik VBS (en geen VB.Net of VB6). Zover ik weet kan je met VBS geen combo-boxen maken waaruit je kunt kiezen of je de controleslag op een Columbus of op een Amundsen wilt uitvoeren. Daarom concentreer ik me nu even op de Columbus.

Tenzij iemand me vertelt hoe ik met VBS wel combo-boxen kan maken...

Groetjes... Willem-Jan

Kan het niet via een parameter?

Of anders via een (eenvoudige) HTML user interface? Daar kunnen wel input elementen in (bv radio buttons).
De code kan dan in de pagina verweven worden, dan blijft het nog steeds één bestand.

WillemJan

Forumguru
Kan het niet via een parameter?

Of anders via een (eenvoudige) HTML user interface? Daar kunnen wel input elementen in (bv radio buttons).
De code kan dan in de pagina verweven worden, dan blijft het nog steeds één bestand.

Dat kan wel, maar dan krijg ik zoveel verschillende inputformulieren.
Daarom ga ik voor de inputbox waar je een 1 of een 2 kunt ingeven.

Met HTML wordt het als volgt:
Code:
set ie=createobject("internetexplorer.application")
ie.addressbar=0:ie.menubar=0:ie.toolbar=0:ie.statusbar=0
ie.width=300
ie.height=100
ie.navigate2 "about:blank"

ie.document.body.innerHtml= _
	"<select size='1' name='Listbox1'>" & _
	"<option value='1'>Option 1</option>" & _
	"<option value='2'>Option 2</option>" & _
	"<option value='3'>Option 3</option>" & _
	"<option value='4'>Option 4</option>" & _
	"</select>" & _
	"<input type=hidden id=selected value=0>" & _
	"<input type=submit onclick='vbscript:selected.value=listbox1.value'>"

ie.visible=true
do while ie.document.getelementbyid("selected").value=0:wsh.sleep 200:loop
selected=ie.document.getelementbyid("selected").value
ie.quit:set ie=nothing

wsh.echo "you selected " & selected

Thnx... Willem-Jan

WillemJan

Forumguru
Hallo Allen,

Ik heb de wensen van Freddy zoveel mogelijk ingewilligd. Zie de nieuwe versie als bijlage: Scripts\Check_Folder_Structure_for_copying_to_Columbus_v002.vbs

Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Bijlagen

• Check_Folder_Structure_for_copying_to_Columbus_v002.txt
    6,5 KB · Weergaven: 14
Cool!
Met die uitbreiding is je doelgroep meteen een stuk groter!

Alleen één foutje (tja, ik ben tenslotte Testcoördinator..) hij telt vanaf de root, ongeacht in welke folder je begint.
Bug of 'Feature'? ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij niet duidelijk is of voor het navi systeem de start folder al meetelt of niet.. Dus of je root + 7 of root + 8 folders diep kan gaan.

Verder werkt het als een speer!
(heb niet op foute invoer etc. getest, het is tenslotte 'maar' een tooltje..)

Resultaat:
The results of the folder: E:\Mijn documenten\roms\ and its subfolders
You have an Amundsen
>8 levels deep: E:\Mijn documenten\roms\1\2\3\4\5\6\7\Nieuw - Tekstdocument.txt
>8 levels deep: E:\Mijn documenten\roms\1\2\3\4\5\6\7\8\Nieuw - Tekstdocument.txt
>8 levels deep: E:\Mijn documenten\roms\1\2\3\4\5\6\7\8\9\Nieuw - Tekstdocument.txt

Mijn start directory was roms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan