De DP4 is een accu bewaker. Alleen naar mijn mening, zoals ook zeg in mijn unbox video, is de cutoff bij 11.5v gewoon aan de lage kant. Dat had minimaal 11.7 of 11.8 volt moeten zijn.
Een lood accu, maakt niet uit welk type en wat de capaciteit is van de accu, mag met niet meer dan 80% van zijn capaciteit ontladen worden. Ga je lood accus wel dieper ontladen dan gaat de conditie van de accu achteruit. Een AGM accu kan hier beter tegen dan een EFB accu; maar het is veelal het laatste type welke fabriek af gemonteerd zit. Vanwege de goedkopere techniek en lichtere gewicht.
Een batterypack heeft wel zin; maar dan wel 1 welke voldoende capaciteit heeft. 180 euro voor een blackvue accupack is ook gewoon debiel. De accu heeft een capaciteit van 3000ma. Houd in dat deze het in theorie 15 uur werkt bij een stroomafname van 200ma uur. In ideale condities. Maar er is altijd verlies. En dan is de buiten temperatuur ook nog van invloed. En dat moet 180 euro kosten? Nee. Dat is echt te krom voor woorden.
Wij rijden er doordeweeks niet met de auto. Dus mijn accu zou stelselmatig ontladen worden. Capaciteit van de accu is 70a; na een week is er in mijn geval 33a verstookt. Dus dan is de accu 50%. Daar vanuitgaande dat de accu elke keer tijdens het rijden naar 100% word geladen. En de praktijk heeft mij al geleerd dat dit niet het geval is. Dus daarom gebruik ik de parkeermodus niet en zit hij dus op een geschakelde voeding.
De DOD heeft trouwens intern geen batterij maar een condensator. Die levert voor een korte tijd stroom zodat bij het wegvallen van de spanning de camera de opname kan stoppen en kan afsluiten. Voordeel hiervan is wel weer dat er geen sprake is van een interne, en mogelijk niet vervangbare, batterij welke slijt en defect kan gaan.
Wat ook wel leuk is om op te merken is dat DOD wel zijn lens specs vermeld.
En de sensor aan de achterkant van de dashcam is gelijk aan die van de voorkant.
De DOD word ook geleverd met een polarisatie filter tegen schitteringen..
Bij de blackvue DR650S is de achterkant bijv 720p. Andere sensor ook.
En geen idee welk diafragma er op de Blackvue zit. Bij de DOD beide f/1.6