De A119 V3 heeft zelfs 3 parkeermodi
@Rosinfield :
1 Automatische gebeurtenisdetectie
2 Tijdsverloop/Time lapse
3 Low bitrate
Bij modus 1 is mijn ervaring dat, afhankelijk van de ingestelde gevoeligheid, het systeem op bijna alles reageert of op maar heel weinig.
Heel gevoelig > wind, regen, voorbij drijvende bewolking waardoor er plotseling schaduwen vallen of juist verdwijnen, vogels, etc. etc.
Ongevoelig > Dan moet er aardig wat gebeuren voordat ie opneemt en de kans om iets te missen is zeer groot.
Zelf heb ik geen tevredenstellende tussenweg qua instellingen hier kunnen vinden dus ik gebruik 'm niet.
Modus 2 neemt op met een lagere beeldsnelheid. Dus minder beelden per seconde. Als je dit afspeelt lijkt het dus alsof alles versneld gaat. Meer dan voldoende beelden om allerlei details te kunnen herkennen. Nadeel is een lange stroom aan beeldmateriaal waarop vaak niets gebeurd maar het zoeken binnen dit materiaal is wel minder tijdrovend.
Ik gebruik deze modus zelf met 5fps.
Modus 3 is handig als je in een omgeving staat waar continue beweging is en veel gebeurd. Zeer veel beeldmateriaal van een mindere kwaliteit maar wel alles is seconde voor seconde te zien.
Mij bevalt de Time Lapse prima. Als de auto bij ons op de oprit staat kan er niets gebeuren en als ie ergens anders staat heb ik voldoende beeld mocht er iets gebeuren. Maar goed, de keuze is aan jou