Cordoba
Forumguru
@peterrapid Ik vermoed dat het probleem in de polijstbal zit. Normaal gesproken pas je je pad aan, aan de grofte van je polijstmiddel (en de hardheid en toestand van de lak). Meguiar's lijkt vaak beter dan het is: in veel middelen van Meguiar's zitten fillers, waardoor je direct na behandeling een te rooskleurig beeld krijgt: kleine lakfoutjes worden verdoezeld door de fillers, en komen na een aantal wasbeurten weer te voorschijn.
Overigens toen ik de Faab voor de eerste keer met de hand heb gedaan (alleen de lak) heeft dat me 18 uur gekost, verdeeld over 3 dagen (om spierpijn te voorkomen).
Afgelopen zaterdag alleen de lak onder de deurgrepen gedaan, en dat heeft me iets van anderhalf uur gekost: plaatselijk gewassen, gekleid, deurgrepen afgeplakt, gepolijst met Monello Mezzo op gele polijstcone op de accutol, en lastige delen met oranje handpad, vervolgens met Poorboys Professional Polish met witte handpad, Blackhole met rode handpad, en EXP met rode W-Apps handpad, zodat het voorlopig beschermd is. Als ik de auto verder ga detailen hoef ik onder de deurgrepen niet meer te polijsten, de motorkap heb ik een paar weken terug al als proef gedaan voor de demo op de meeting (geklokt hoeveel tijd ik nodig had voor de verschillende stappen) en daar hoef ik dus ook niet veel aan te doen.
Peter, je hebt in elk geval verbetering gezien, en niemand krijgt het de eerste keer direct 100% goed. De kunst is ook om op tijd te stoppen!!! Sommigen kijken niet naar de behaalde verbetering, en gaan voor een 100% perfecte lak, met als risico dat ze eindigen met een metallic auto
Overigens toen ik de Faab voor de eerste keer met de hand heb gedaan (alleen de lak) heeft dat me 18 uur gekost, verdeeld over 3 dagen (om spierpijn te voorkomen).
Afgelopen zaterdag alleen de lak onder de deurgrepen gedaan, en dat heeft me iets van anderhalf uur gekost: plaatselijk gewassen, gekleid, deurgrepen afgeplakt, gepolijst met Monello Mezzo op gele polijstcone op de accutol, en lastige delen met oranje handpad, vervolgens met Poorboys Professional Polish met witte handpad, Blackhole met rode handpad, en EXP met rode W-Apps handpad, zodat het voorlopig beschermd is. Als ik de auto verder ga detailen hoef ik onder de deurgrepen niet meer te polijsten, de motorkap heb ik een paar weken terug al als proef gedaan voor de demo op de meeting (geklokt hoeveel tijd ik nodig had voor de verschillende stappen) en daar hoef ik dus ook niet veel aan te doen.
Peter, je hebt in elk geval verbetering gezien, en niemand krijgt het de eerste keer direct 100% goed. De kunst is ook om op tijd te stoppen!!! Sommigen kijken niet naar de behaalde verbetering, en gaan voor een 100% perfecte lak, met als risico dat ze eindigen met een metallic auto
Laatst bewerkt: