@Joske
De Poorboy's SSR serie is voor een beginner, die buiten detailt nogsteeds een goede lijn waar ook prima resultaat mee te behalen is. Het grote voordeel hiervan is dat het niet zo kritisch is met de luchtvochtigheid en de omgevingstemperatuur. Ook nog gewoon in de volle zon te gebruiken. (al is dat met een zwarte auto geen aanrader)
Wat de voorkeur geniet voor mij kan voor iemand anders weer een drama product zijn. Het is een kwestie van proberen (ik weet het. dat kost héél veel geld). Want niet ieder product werkt even goed met elke lak
Praktijk gericht voorbeeld;
Afgelopen zomer een Saab 9-3 gedaan. Menzerna ->gummen, Scholl Consepts-> gummen, Rupes-> gummen, Poorboy's SSR van een paar jaar oud -> strakke correctie
Om het nog maar weer eens over een voorkeur te hebben het volgende voorbeeld;
@Cordoba brengt zijn glaze/sealant/wax aan op stand 3-3,5 (3900-4250 RPM DAP500 V1-V2)
Ik zei de gek doet dat op stand 2 (3200 RPM DAP500 V1-V2)
Net even snel als voorbeeld opgezocht de chemicalguys jetseal mag je tot stand 4,5 (4950RPM!!!!!!!) exentrische aanbrengen. Niet dat je die snelheid nodig hebt omdat je een polijstkorrel af moet breken. Maar het kan blijkbaar toch.
Ik hou mijn snelheid zo laag mogelijk om frictie en warmte generatie zo laag mogelijk te houden. En ik kan mij niet voorstellen dat dergelijke snelheden als stand 4,5 de structuur van het product niet afbreken. Vandaar voor mij weer stand 2. Waarmee ik niet wil zeggen dat
@Cordoba het fout of niet goed doet
En wat ook belangrijk is denk ik; je hoeft niet alle pads gebruiken.
Een lijstje afhankelijk van hoe slecht de auto is is denk ik wel handig.
Bij een verwaarloosde auto gebruik je meer spullen als bij een nette bijgehouden auto.
Dat hangt er weer net van af welke spullen je gebruikt. Je kan met 2 pads en 2-3 polijstmiddelen echt heel ver komen op verwaarloosde auto's (machinaal verwerkt)
@De grote doordenkers der Skodaforum
Kom maar weer door met de grappen over standjes