Nieuwe 'runs' gemaakt adhv dit overzicht (vond op CC forum)
De tip met pufje water / detail spray werkte perfect tegen het stoffen.
Ik had het idee nav een test spot dat Veloce op snelheid 6 (is max) met de oranje pad en een test met oranje pad / mezzo dat er geen verschil was te zien. Ik ben dus verder gegaan met mezzo / oranje pad op snelheid 5.
Daarna met de witte pad met finishing polish, ik las de tabel verkeerd, wederom op de verkeerde snelheid (2) Daarna opnieuw begonnen met snelheid 4 en dat leek er al aardig op.
Toen begonnen met de Groomwax en vanaf daar ging het mis. Het lukte mij ook niet goed om het uit te buffen. Moest hard duwen met de micro fiber doeken en tegen die tijd begonnen er nieuwe krasjes zichtbaar te worden. Echt je ziet álles op die donkere lak!
Ik denk een beginners fout; ik had gisteravond al een doek vies gemaakt dus moest al met een minder werken en nu gebruikte ik er 2 door elkaar. Ik denk dat er teveel polijstpasta of andere meuk in zat...(?) Andere doeken had ik al als droogdoek gebruikt en waren al nat. Ik had er beter 1 per stap kunnen hebben (1 voor veloce/mezzo, 1 voor finishing, en tot slot 1 alleen voor waxen)
Zo zie je maar: goede voorbereiding is het halve werk.
Bovendien verdwenen de wolken vanmiddag, werd de zon steeds feller en werd het werken in de bijna directe zon onmogelijk. De lak wordt heet en detailen in de zon is sowieso een afrader.
Kortom; volgende keer weer verder met de witte pad en dan op de juiste snelheid polish. En dan gaan waxen.
En nog even inlezen hoe ik dat Groomwax het beste kan toepassen. Ik zoek nog een manier om dat vanuit die mega fles het goedje een beetje fatsoenlijk op de (zwarte) pad te krijgen. Ik heb nu een theelepel gebruikt maar dat leek niet echt te helpen om er maar weinig van te gebruiken.
Ps de non ferro leverde verder geen resultaat; ik zag verder geen roze kleur ontstaan.
Ook had ik even last van een stukje lak dat afbrak onder de polijstmachine
het was een stukje wat aan de rand aan de voorkant van de motorkap los liet (was al stuk van de steenslag)
Een killer natuurlijk als dit onder de pad terecht was gekomen!!