Het grote "lampjes op display" topic F-2 facelift

Laat je altijd de controle lampjes uit gaan voordat je door start? Mijn vriendin heeft het een aantal keren gehad dat ze het gloeispiraal zag en dat bleek te liggen aan meteen door starten van de motor zonder even te wachten totdat deze lampjes uit gingen.

Tot nu toe niet, de auto bepaalt immers zelf wanneer hij gaat starten. En dat al bijna 30.000km lang. Verrassende nu was dat hij twee keer helemaal niet startte!
 

Esli

Lid
Twee weken terug knipperende gloeispiraal en oranje motor lampje. Naar dealer geweest en uitgelezen. Was sporadisch voorkomende storing waar ze nog niet mee mochten en konden doen. Vandaag wilde ik motor starten maar gebeurde niks. Contact uit en tweede poging ook niets en pas na de derde poging startte hij. Vrij snel erna knipperende gloeispiraal. Na een tussen stop en weer starten was deze lamp weg. Auto reed verder heel normaal. Volgende week 30.000km beurt, kijken wat ze kunnen vinden. Vraag, hebben meer mensen last van deze storing.

Ik heb ook een motorlampje en een knipperend gloeispiraal.
motorlampje is een egr probleem. Is bekend bij de dealer, die meldde dat ze daar net een update voor hebben gehad.
knipperend spiraal heeft in mijn geval te maken met de kabelboom die verkeerd ligt.
Display meldt ook System fault : start stop system
Auto remt ook niet meer af op de dynamo dus hij loopt veel langer uit bij gas loslaten.
Heb de afgelopen twee weken ook regelmatig dat het bandenspanning lampje gaat branden zonder reden.

Nu komt het leuke, hij is met kapotte egr en zonder energie terugwin systeem een stuk zuiniger dan met....
 

Noord26

Forumguru
Dat had ik ook al eens doorgelezen. 30.00km geen probleem gehad door mijn manier van starten. Waarom zou het nu ineens een probleem zijn? (Overigens heeft de verkoper bij aflevering ook verteld dat ik de auto gewoon zijn werk moest laten doen.)

Er worden 2 dingen door elkaar gehaald. De duratie van het starten bepaald de auto idd zelf. Maar als je meteen van de stand 'aan' naar 'start' draait zonder op de stand 'aan' even de controle-lampjes af te wachten kan het zo zijn dat je gloeispiraal blijft branden. Mijn vriendin heeft het een aantal keren gehad en die deed ook meteen contact volledig doordraaien naar start. Zelf heb ik het nog nooit gezien. De dealer wist te vertellen dat er een aantal checks afgebroken worden voorafgaande aan de startprocedure. Dit heb ik inmiddels tamelijk opgevangen door staging te activeren, waardoor de checks vrijwel tegelijk met de staging voltooid zijn.
 
@Noord26 Oke, voor mijn gevoel heb ik het niet anders gedaan dan anders. Ook vandaag meerdere malen gestart zoals altijd en geen probleem. Zou het ook niet gewoon zo kunnen wezen dat er iets aan mijn auto mankeert. Twee weken terug immers ook al bij de dealer geweest, met knipperende spiraal en gele motor lampje. Toen was het een zeldzame storing waar nog niets mee kon/mocht worden gedaan. Toen had het niets met het starten van doen. We zullen het volgende week ervaren.
 

PeterL

Nieuw lid
Vandaag teruggeweest bij de dealer om de storing dashboardlampje aan (ruitenwisser en rem) te verhelpen op mijn Fabia greenline diesel. Na half uur wachten was het probleem opgelost (twee draden werden verwisseld). Totdat ik na 100 meter rijden het uitprobeerde met de ruitenwisser aan en even remmen. Helaas probleem dus niet opgelost. Terug naar de dealer en opnieuw afspraak gemaakt, dan wordt de boardcomputer vervangen en beide sleutels weer meenemen. Dus afwachten.
 

cali05

Forumguru
Vandaag teruggeweest bij de dealer om de storing dashboardlampje aan (ruitenwisser en rem) te verhelpen op mijn Fabia greenline diesel. Na half uur wachten was het probleem opgelost (twee draden werden verwisseld). Totdat ik na 100 meter rijden het uitprobeerde met de ruitenwisser aan en even remmen. Helaas probleem dus niet opgelost. Terug naar de dealer en opnieuw afspraak gemaakt, dan wordt de boardcomputer vervangen en beide sleutels weer meenemen. Dus afwachten.

Boardnet is bij ons in januari vervangen. Sinds 2 weken heb ik het lampje weer 'gloeilamp defect'. Met andere woorden probleem lijkt zich opnieuw voor te doen. Fabia is vandaag naar de garage voor een niet-functionerende of te trage stoelverwarming. Hoor vanavond of het defect rond het waarschuwingslampje ook opgelost is.
 
Twee weken terug knipperende gloeispiraal en oranje motor lampje. Naar dealer geweest en uitgelezen. Was sporadisch voorkomende storing waar ze nog niet mee mochten en konden doen. Vandaag wilde ik motor starten maar gebeurde niks. Contact uit en tweede poging ook niets en pas na de derde poging startte hij. Vrij snel erna knipperende gloeispiraal. Na een tussen stop en weer starten was deze lamp weg. Auto reed verder heel normaal. Volgende week 30.000km beurt, kijken wat ze kunnen vinden. Vraag, hebben meer mensen last van deze storing.

Even een update: Vrijdag ongeveer 100 meter na wegrijden gloeispiraal + zaterdag na 18 km wegrijden op de snelweg bij 100km knipperende gloeispiraal + in de nacht van zaterdag op zondag na starten gloeispiraal en lampje motor + Zondagmiddag bij contact aanzetten reeds knipperende gloeispiraal + Nacht zondag op maandag motor was net warm knipperende gloei spiraal en lampje motor.
 
@macmaniac78 Veronderstel dat u reageert op mijn bericht en zoals u kunt lezen is het uitgelezen en was het een sporadische voorkomende storing waar ze niks mee mochten/konden doen. Inmiddels bij mij niet meer echt meer sporadisch, maar gelukkig gaat hij vandaag naar de garage voor 30.000km beurt. Afwachten dus.
 
@MacManiac78 Tja, helaas heeft mijn dealer dit niet gezegd. Ik hoop dat ik morgen als ik hem weer ophaal meer weet. Uiteraard zal ik dat hier ook vermelden.
 
@MacManiac78 Tja, helaas heeft mijn dealer dit niet gezegd. Ik hoop dat ik morgen als ik hem weer ophaal meer weet. Uiteraard zal ik dat hier ook vermelden.

Ophalen is er even niet bij. Mijn dealer kiest gelukkig voor een grondige aanpak van het probleem. Voor nu wordt de EGR koeler vernieuwd, deze zou lekken. Verder zou er iets zijn met de laaddruk sensor van de turbo. Gaan ze door meten en dan een oplossing toepassen. Tot zover, nu wachten tot donderdag.
 
Bij mij is in verleden ook de koeling tbv EGR klep vervangen. Ik had ook zo'n knipperend lampje van het gloeispiraaltje en motormangement storing lampje. Sindsdien geen enkel probleem meer. Hopelijk bij jou dan ook niet meer. Ik ben hier 3 keer voor langs de dealer geweest, iom Pon is uiteindelijk die koeling vervangen.
 
@jleeuw Dat is goed te horen dat hiermee het probleem zou zijn opgelost. Kan ik binnenkort weer probleemloos met de caravan naar zuid Frankrijk.
 

Wik

Lid
Hallo allen.
Ook ik heb nu weer (2e keer) last van het knipperende gloeispiraal lampje, en de error met start/stop.
Als ik even de motor stop, en weer start is het weer even weg, soms komt het terug, en soms? blijft het weg.
1ste keer terug bij de dealer hebben ze een software? update uitgevoerd, het was toen ook een tijdje weg, maar nu sinds 2 dagen heb ik het dus weer.
En het lijkt bij mij ook idd het geval te zijn dat het uitlopen (gas los laten) soepeler gaat, dynamo laadt niet meer extra bij?

herkent iemand dit verschijnsel ook? moet ik nu maar weer naar de dealer?
KM stand is 35000 nu.
groet
Wik
 
.....Voor nu wordt de EGR koeler vernieuwd, deze zou lekken. Verder zou er iets zijn met de laaddruk sensor van de turbo. Gaan ze door meten en dan een oplossing toepassen. Tot zover, nu wachten tot donderdag.

Auto weer terug. De laaddruk sensor zou de lampjes hebben veroorzaakt en de EGR koeler lekte en werd geconstateerd tijdens de grote beurt. Deze is vervangen. Hopenlijk weer een hoofdstuk afgesloten.
 

Max5

Senior Member
Vandaag ook een knipperend gloeispiraaltje én een zuinig lopende motor!
Met een kruissnelheid van 100 á 120, over 220km, 1 op 25.6 volgens de BC! :shocked: Bij ons nog niet eerder vertoond...

Als ik de berichten hierboven lees, gok ik op een EGR storing. Wordt weer een bezoekje aan de dealer, en wordt vervolgd...
 
Bovenaan Onderaan