Het grote "lampjes op display" topic F-2 facelift

Ik word redelijk gek van de melding dat er een lamp kapot is. Constant dat gele lampje in het dash. Ik zet ongeveer 3 keer per rit de auto uit en weer aan, ook maar terwijl ik rijd... Dan ben ik weer 15 minuten van de melding af. Grrrr!

batco

Nieuw lid
@tipmast:
mijn buurman heeft een SEAT ibiza 1.2 tdi ecomotive en is reeds 5 maal bij dealer geweest met motorstoringslampje( en het daarbij behorende "noodloop"van de motor) en ook daar is nog steeds geen oplossing voor reeds 2 maal EGR klep vervangen en update's maar probleem blijft.

Dan heb ik liever een geel lampje wat blijft branden:winkie:

Kan niet snel genoeg 5 januari worden, want als deze lampjes branden werkt ook start stop en cruisecontrol niet meer, rij nu al meer dan een half jaar zonder deze hulp middelen, maar ben bang als ik alle berichten lees dat het nog steeds niet over is als ik bij de dealer ben geweest.

cali05

Forumguru
Ik word redelijk gek van de melding dat er een lamp kapot is. Constant dat gele lampje in het dash. Ik zet ongeveer 3 keer per rit de auto uit en weer aan, ook maar terwijl ik rijd... Dan ben ik weer 15 minuten van de melding af. Grrrr!
Heb een afspraak voor een 15000 km. gemaakt en aangegeven dat het lampje van een defecte lamp gaat branden. Reactie van de dealer: "de importeur is er nog mee bezig maar de oorzaak en de oplossing zijn nog niet bekend". Ik heb niet gemerkt dat het lampje invloed heeft op andere zaken als start/stop etc. Ik stoor mij overigens niet aan het lampje. Als er nu echt iets aan de hand zou zijn met de auto maar een waarschuwingslampje dat af en toe gaat branden, dat maakt het gebruik van m'n niet anders/minder/slechter.

Had het in een ander topic al genoemd maar ook ik heb het lampje dat aangeeft dat er een lampje stuk is. Al bij de garage geweest en kreeg te horen dat het een bekend probleem zonder een directe oplossing. Gaat vaak branden bij vochtig weer en ik denk bij gebruik van achterruitwisser. Zeker ben ik hier nog niet van.

cali05

Forumguru
Gaat vaak branden bij vochtig weer en ik denk bij gebruik van achterruitwisser. Zeker ben ik hier nog niet van.

Bij mij gaat het lampje branden bij gebruik van:
  1. Ruitenwissers permanent aan
  2. dimlicht aan
  3. intrappen rem.
Zodra ik de rem rem intrap gaat het lampje branden dat de verlichting defect is.

Hopen op een droge winter met weinig nacht en avondritten :smiley29:

MacManiac78

Forumguru
De dealer heeft contact met me opgenomen.
Deze storing kan inmiddels verholpen worden!
De storing schijnt afkomstig te zijn van de koelmotor die een spanningspiek afkeeft, waardoor de boordnetmodule beschadigd is. De zekeringskast dient te worden aangepast en de boordnetmodule moet worden vervangen.
Beide sleutels moeten opnieuw worden ingeleerd.

Baskes

Nieuw lid
Vandaag staat mijn Skoda Fabia 1.2 bij de dealer voor een onderhoudsbeurt. Gisteren werd ik gebeld met de boodschap dat er ook een oplossing is voor het lampje. Er wordt een kastje vervangen vandaag dus ik ben erg benieuwd of het lampje nu ook uitblijft.

EdK

Forumguru
als ze het kapotte lampje niet verwisselen voor een nieuwe dan blijft deze wel uit hoor

cali05

Forumguru
Vandaag heeft de Fabia een 15000 km beurt gehad.
Het probleem van het spontaan oplichtende lampje 'gloeilamp defect' moet tot het verleden behoren. Er schijnt het één en ander aan de bedrading bij de zekeringen te zijn gewijzigd en een nieuwe boardnet module geplaatst.

Ik ga niet vaak naar de skoda dealer maar toen ik er was, heb ik gevraagd of ze wat aan het lampje kunnen doen op het dashboard. Toen ik terugkwam zeiden ze dat het gefixt was. D'r was n lampje kapot :shocked:

batco

Nieuw lid
De dealer heeft contact met me opgenomen.
Deze storing kan inmiddels verholpen worden!
De storing schijnt afkomstig te zijn van de koelmotor die een spanningspiek afkeeft, waardoor de boordnetmodule beschadigd is. De zekeringskast dient te worden aangepast en de boordnetmodule moet worden vervangen.
Beide sleutels moeten opnieuw worden ingeleerd.

Afgelopen week naar dealer geweest en....... zoals maniac al melde: boardnetmodule vervangen, software update en sleutels opnieuw inleren en probleem is gefixt!!

cali05

Forumguru
Vandaag heeft de Fabia een 15000 km beurt gehad.
Het probleem van het spontaan oplichtende lampje 'gloeilamp defect' moet tot het verleden behoren. Er schijnt het één en ander aan de bedrading bij de zekeringen te zijn gewijzigd en een nieuwe boardnet module geplaatst.
Vanaf deze week weer hetzelfde euvel. Krijg te pas en vooral te onpas het waarschuwingslampje dat de verlichting defect is

Noord26

Forumguru
Ik verdacht de F2 er deze ook van dat ik bij de gelukkigen hoorde, maar wat bleek: stadslichtje defect... :crazy:

Twee weken terug knipperende gloeispiraal en oranje motor lampje. Naar dealer geweest en uitgelezen. Was sporadisch voorkomende storing waar ze nog niet mee mochten en konden doen. Vandaag wilde ik motor starten maar gebeurde niks. Contact uit en tweede poging ook niets en pas na de derde poging startte hij. Vrij snel erna knipperende gloeispiraal. Na een tussen stop en weer starten was deze lamp weg. Auto reed verder heel normaal. Volgende week 30.000km beurt, kijken wat ze kunnen vinden. Vraag, hebben meer mensen last van deze storing.

Noord26

Forumguru
Laat je altijd de controle lampjes uit gaan voordat je door start? Mijn vriendin heeft het een aantal keren gehad dat ze het gloeispiraal zag en dat bleek te liggen aan meteen door starten van de motor zonder even te wachten totdat deze lampjes uit gingen.

Bovenaan Onderaan