Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Pon blijft aangeven dat het gloeilampje bij mij aan de bcm ligt. Volgende week komt dan ook, zij het een vernieuwde versie volgens de dealer, voor de derde keer een nieuwe bcm er in. Zal mij benieuwen.....,
Na 1 week en dik 1200 km. ook de melding gekregen dat er een gloeilamp defect zou zijn zonder dat dit het geval is. Tijdens de vakantie nog een paar keer een 'valse melding' gehad .
Vandaag bij de dealer geweest. Wordt volgens hen op gelost door een update in de software en het plaatsen van een zwaardere zekering.
Lampje gaat branden bij daglich verlichting, ruitenwissers aan en een aantal keren remmen
Ook dit euvel is verholpen bij de dealer. Donderdag in een hagelbui in de file terug naar huis dus kon ik meteen testen of het echt is verholpen en ja hoor het lampje blijft nu uit.
dus driemaal (zie andere topics) chapeau voor Kokkelink te Baarn.
De derde bcm is geplaatst en het lijkt er op dat het euvel met het gloeilampje eindelijk verholpen is. Hoop ik tenminste... Tot nu toe blijft hij uit ook in de hoosbui van gisteren. . Eindelijk.
Het mooiste is dat ik nu voor derde keer er al een nieuwe in heb zitten en het lampje gisteren weer ging branden! Ik ben het eigenlijk nu wel spuugzat en overweeg een serieuze klacht bij Pon neer te leggen. Iemand advies hoe ik dit moet aanpakken. Groeten.
Beste medeweggebruikers,
Twee weken geleden contact met de dealer gehad. Probleem was bij Pon bekend maar de dealer kon geen uitsluitsel geven wanneer het opgelost kon worden. Daarna heb ik een mail naar Pon gestuurd. Werd dezelfde dag nog teruggebeld. Pon weet van het probleem af. Men is op zoek naar een oplossing. Zowel hard- als software matig. In ieder geval niet op korte termijn een oplosing, waarschijnlijk in het najaar.
Met vriendelijke groet.
Betreft in mijn geval om een Fabia Greenline 1.2 TDI.
Daar was ik al bang voor.....
Zal ik ook wel moeten wachten. Mijn monteur zal dit wel een uitdaging vinden om het zelf op te lossen. Hij heeft dan ook al 3 keer over de bcm vervangen. Blijf het trouwens vreemd vinden dat hier geen juiste oplossing voor is.
Wordt vervolgd.
@duopenotti
Bcm of boardnet, de een noemt het zus de ander zo! Op het forum spreekt men van bcm dealer boardnet. Excuses dat ik daar onduidelijk in ben geweest maar het boardnet is dus 3 keer al vervangen en nu brandt hij alweer..
Ook mijn dealer is machteloos, pon blijft aangeven dat boardnet vervangen dient te worden net zo lang tot het opgelost is. Las op het forum dat er bij iemand ook nog een zwaardere zekering ingezet is. Zou misschien goed zijn dit ook eens te proberen. Zoek wel uit welke zekering dit is geweest en zal dit aangeven bij mijn dealer.
@JKZ
De reden dat ik je dat vraag is omdat de dealer mij vertelde dat dus niet de BCM is vervangen maar het boordnetregelapparaat. Dat zijn dus twee verschillende dingen.
Vandaag de auto in de garage gehad om de bcm te laten vervangen.
Wat bleek toen ik de auto ophaalde: de bcm stond nog in backorder.
Dus maar weer wachten tot ze binnen zijn.
Ik moet me helaas ook aanmelden bij deze club. Mijn Fabia HB van begin april 2011 (11000km) heeft sinds vorige week ook het probleem.
Afspraak gemaakt met de dealer, het kwam hem erg bekend voor. Ik moet beide sleutels meenemen omdat ze waarschijnlijk de computer zullen vervangen en dan de sleutels opnieuw moeten coderen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.