Het grote "lampjes op display" topic F-2 facelift

Jkz

Lid
@piar1982:
Is ook een specifiek 1.2tdi probleem zowel bij VW Polo, Seat Ibiza als de Fabia.
Deze hebben wel lampcheck.

Vandaag is de auto bij de garage geweest en volgens de garage moet i.v.m. het gloeilampje wat ging branden tijdens het wassen in de wasstraat de bc vervangen worden.
Wordt vervolgd.

Jkz

Lid
Heb vandaag mijn auto weer opgehaald. Was een beetje domme pech, bc is vervangen dit zou de storing zijn. Helaas zat er nog een tweede storing in de auto en wel het losse contact van de dagrijverlichting, ook een storing die al eerder gemeld is hier op het forum. Dit was dus de reden dat het lampje opnieuw ging branden. Beide storingen zijn nu dus verholpen en ik hoop nu van het probleem van het brandende lampje voorgoed af te zijn.
Ben in ieder geval blij dat het nu is opgelost en dat er geen groter probleem speelt.

Week of twee terug lampje bandenspanning gehad. Na controle niets kunnen ontdekken. Vandaag bij de gratis zomercheck kwam men er achter dat ik rond reed met een spijker in mijn band. Waar zo'n controle toch niet goed voor is.

Esli

Lid
Ook hier het brandende (gloei)lampje icm nat weer, ruitewissers en remmen.
Was dudielijk reproduceerbaar.

De afspraak bij de garage staat voor 27 juni, dan krijg ik een software update.

Gerke

Forumguru
Ook hier het brandende (gloei)lampje icm nat weer, ruitewissers en remmen.
Was dudielijk reproduceerbaar.

De afspraak bij de garage staat voor 27 juni, dan krijg ik een software update.

Software update lost dat niet op, is een fout in de BCM, die moet vervangen worden ;)

Esli

Lid
Ik weet het, wordt een gegarandeerde 2e afspraak.
Maar ze moeten sowieso ook naar mijn remmen kijken...

Week of twee terug lampje bandenspanning gehad. Na controle niets kunnen ontdekken. Vandaag bij de gratis zomercheck kwam men er achter dat ik rond reed met een spijker in mijn band. Waar zo'n controle toch niet goed voor is.
Lampje bandenspanning ging eergisteren weer branden. Gisteren terug geweest maar konden niks aan de band vinden. Men vertelde mij dat de melding misschien vergeten was uit het systeem te halen?!? Dus eigenlijk was het een herhaalde melding van de eerste keer begrijp ik hier uit. Wie weet daar meer over te vertellen? Gr.

PeterL

Nieuw lid
Gisteren naar garage geweest. Ruitenwisser aan, in de gewone stand dus zonder interval, dagrijlicht aan, remmen: storingmelding op dashboard door middel van lampje: lamp stuk. Alles deed het nog. Heb monteur verteld dat op dit forum meer lotgenoten waren. Monteur heeft twee gloeilampen (remlicht) vervangen. Geen oplossing. Moet een afspraak maken. Later heb ik terug gebeld, dealer gaf aan dat het een bekend probleem was. VW en Seat hebben al een software oplossing. Skoda nog niet. Dealer neemt contact op met Pon. Over vier weken terug bellen.
Storing is reproduceerbaar, indien ruitenwisser in interval stand staat, geen storingsmelding.

Hmmm laatst ook "last" van gehad, van dat gloeilampje op het dashboard. Alle lampjes deden het gewoon prima. Dag erop geen last van gehad. Ach ja. Electronica, bij de volgende beurt zal ik het wel melden. Geen bijzonder natte dag toendertijd.

Polvo

Actief lid
Gisteren is bij mij voor het eerst ook het gloeilamp lampje gaan branden (6000km), het regende niet, maar de weg was wel nat.
Dit was na een rit van ruim 300km (met 1,5 uur onderbreking), een 70 km verder begon ook het voorgloei lampje te knipperen.
De auto reed toen heel stoterig en had geen trekkracht.
Aan de verlichting kon ik niks vinden, even van het contact af en de problemen waren weg.
Vervolgens naar de dealer gereden, BC uitgelezen en hebben ze het linker dagrijlampje vervangen.
Volgens hun had hij op 2 cilinders gelopen tijdens de 2e storing, moet verder worden uitgezocht.
Ik ben anderhalve week geleden naar Hilversum gereden en een gigantische stortbui onderweg gehad, het was 30km/u rijden of stilstaan op de vluchtstrook, wat velen ook deden.
Geen lamp gezien, ook niet na de wasstraat waar hij gisteren nadien nog in is geweest.

Jkz

Lid
Bij mij is de storing an de dagrijverlichting links voor opgelost. Tevens omdat hij twee storingen had bc vervangen en voorzien van de nieuwste software. Helaas vandaag regen, ruitenwissers aan, rempedaal ingetrapt en ja hoor daar brandde hij weer.. Donderdag voor de derde keer maar weer terug naar de dealer. Toch de kabelboom?

Jkz

Lid
Nou het blijkt dat de nieuwe bcm niet gemodificeerd is!?!?!
Ik snap er niets meer van, zou Pon de oude bcm van Gerke naar mijn dealer hebben gestuurd?
Het is nu in ieder geval wel een constante storing, als de rem ingetrapt wordt en de ruitenwissers staan aan gaat het storingslampje branden. Er is weer een nieuwe bcm onderweg, dat moet toch de oplossing zijn. Auto 3 maand oud, 8000 km, volgende week voor de vijfde keer terug naar de dealer die er eigenlijk ook niets aan kan doen.

Esli

Lid
Ik ben ook bij de dealer geweest maar de monteur wilde de software update niet eens uitvoeren en heeft een nieuwe bcm besteld :-)
En wat de remmen betreft, ik heb kromme remschijven. Ze trillen bij het remmen op de autobaan dus die zijn ook meteen besteld.

Prima service van Skoda Morrenhof!

duopenotti

Senior Member
Ook bij mij precies hetzelfde als door jullie beschreven. Ruitenwisser aan en op de rem trappen is voldoende om het storingslampje te laten branden.
Maandag gaat de GL al naar de dealer dus maar meteen even aankaarten.

duopenotti

Senior Member
vandaag de auto weer mee gekregen. Als het goed is (heb het nog niet gecontroleerd) hebben ze de fout uit het BCM via een softwareupdate gehaald. Meestal is dat voldoende werd me verteld . Een enkele keer moet de gehele BCM worden vervangen.

Jkz

Lid
@duopenotti
Beetje bijzonder, zal toch per auto verschillen denk ik. Ik krijg in ieder geval vanmiddag mijn derde bcm in de Faab. Hoop daarna van de problemen af te zijn.

Bovenaan Onderaan