Het grote "lampjes op display" topic F-2 facelift

GO66

Lid
Zie mijn reactie hiervoor. De auto stond in transport mode. Die werd uitgeschakeld en het was geregeld. Computer er aan en het duurde 2 minuten.

Hmm bij vochtig weer wel lampje, afgelopen 3 dagen geen lampje meer gehad :'( hier wordt ik altijd beetje bang van...

Ik heb toch al eerder hier ergens gelezen, dat hier een software update voor komt. Het drietal (polo, ibiza en fabia) heeft hier allemaal last van. Dus zal vast wel een oplossing voor komen!

Gerke

Forumguru
Ook hier vandaag met het gloeilampje geconfronteerd, alles gecontroleerd en niets kunnen vinden. Zou best wel eens een vochtprobleem kunnen zijn want het hoosde hier behoorlijk.

Jkz

Lid
Heeft iemand hier al meer duidelijkheid/ antwoorden over de oorzaak van het lampje dat spontaan brandt zonder dat er lampjes kapot zijn!
Bij min brandt hij ook, ik denk zelf dat het idd met vocht te maken heeft! Heb het een paar keer na het auto wassen gehad en vandaag met regen!!
Iemand een antwoord van de dealer gehad??

Gr.

Gerke

Forumguru
Jazeker, ik heb een nieuwe BCM en het is opgelost.

Lampje gaat branden wanneer het regent en je de ruitenwissers aan hebt, zodra je dan je rempedaal aanraakt gaat het lampje branden. Is ook bekend bij PON en de dealers ;)

FabiaGL

Actief lid
@Gerke, ging dit lampje altijd branden als je de ruitenwissers en de rem tegelijk gebruikte of gebeurde het soms wel en soms niet? Was er geen softwareupdate hiervoor beschikbaar?

Gerke

Forumguru
@FabiaGL

Klopt, alleen bij combinatie ruitenwissers en remmen. Als er een software update was geweest hadden ze de BCM vast niet vervangen ;)
Ik heb het in ieder geval niet meer gehad, na de vervanging.

Jkz

Lid
Hij ging gisteren met mooi weer ook weer spontaan branden!!
Dit maakt me niet vrolijk ook al gaat hij bij opnieuw starten gewoon uit! Toch
maar naar de dealer om de fout uit te laten lezen!
Lijkt op een loszittend contact waar ergens!!
Had beetje op een oplossing gehoopt....... 

Cordoba

Forumguru
Zoals al eerder in dit topic vermeld komt hetzelfde probleem ook bij de Ibiza en de Polo voor. Zover ik weet zijn er twee verschillende oorzaken/oplossingen:
- de fout zit in een deel van de kabelboom, die kwalitatief onder de maat is (oplossing: vervangen van het betreffende deel van de kabelboom)
- de fout zit in de software (oplossing: update van de software, die sommige dealers doen zodra ze de kans krijgen, andere dealers doen het alleen na klachten en aandringen van de klant)

Aangezien er in deze topic ook over voorgloeilampje gesproken is hierbij mijn reactie:
Ik heb dit probleem van knipperende gloeispiraal (al dan niet icm uitlaatgassen lampje) ook ondervonden. Nu heb ik hierover enkele keren contact gehad met dealer en die geeft nu aan dat er een (andere?) koeling bij de EGR klep van mijn Fabia geplaats/vervangen moet worden. Om dit te mogen doen is er eerst overleg met importeur geweest, gelukkig is mijn klacht na 2 keer de storing toegestuurd te hebben naar Pon erkend.
Nav wat ik eerst gelezen had hier op het forum dacht ik dat het wel eens roetophoping kon zijn door (te) rustig rijden. Maar aangezien ik het 2 keer heb gekregen naar zo'n 600km gereden te hebben kan het misschien iets te hebben met een temperatuur probleem. Laatste keer was trouwens wel na éen korte rit, deze ging direct weer weg na opnieuw starten.
Weet iemand hier iets van een koeling welke bij EGR klep zit, en het oplossen van het probleem hiermee?? Moet ik dan denken aan een Fan zoals bij een PC?

Jkz

Lid
Vandaag bericht gehad over mijn lampje dat een storing aangeeft van de verlichting. Dealer gaf in eerste instantie aan dat het met de kentekenverlichting te maken had, een bekend probleem bij zowel de Polo als de Ibiza. Software was via computer naar importeur gestuurd, deze heeft nu aangegeven dat de boardunit geheel vervangen moet worden. Dus niet de kabelboom maar de hele computer. Snap er niet veel van, lampje gaat branden bij regen of bij het wassen, je zou dan eerder aan een los contact denken. Rigoureuze oplossing lijkt me.
Ben benieuwd naar het resultaat.

Jkz

Lid
Had dus niet goed gelezen en las net dat Gerke dit probleem ook heeft gehad en de bcm vervangen is en hij daarna geen last meer heeft gehad. Dit zal dus de oplossing zijn zodat ik hier ook geen last meer van zal hebben. Gelukkig dan maar, hoogst irritant dat er lampjes branden met een nieuwe auto.
Groeten allemaal.

josk

Lid
Ik heb de laatste tijd ook het gloeilamp probleem, hij moet donderdag voor de 30.000km beurt dus ik ben benieuwd wat ze er over gaan zeggen.
En is het forum topic "problemen fabia greenline" zomaar verdwenen, want daar stond een hoop ervaringen in over de EGR en gloeilamp problemen

Hetzer

Forumguru
Voor mij ook het eerste probleem, :), ook bij mij aan het eind van een rit, 2 dagen geleden ging het voorgloeilampje knipperen, ik ga vanmiddag wel even langs de dealer, eens kijken wat zij er van zeggen

Bovenaan Onderaan