Het grote "lampjes op display" topic F-2 facelift

Mijn auto had blijkbaar het zelfde probleem Jleeuw: knippernd lampje ivm software storing en een paar km later ook het lampje van de uitlaatgassen.
De dealer had er gelukkig een update voor en ik kon meteen langskomen! Goed nieuws....totdat de update geinstalleerd was: "sorry meneer, nu rijdt hij helemaal niet meer". Blijkbaar was mijn boardcomputer niet bestand tegen die update dus nu komt er meteen een hele nieuwe in :confused:
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik ben blij dat ik niet mijn pc hoef te vervangen zodra Windows met een nieuwe update komt...dat zou een duur grapje worden.

Gelukkig viel dit nog binnen de garantie en dat scheelt dan toch een goeie € 1500,-

Verleden week Maandag door de wasstraat en tijdens de wasbeurt brandde het gloeilampje.
Na het wassen nog niet weer gezien.
Dinsdag moet de auto naar de garage voor een aantal zaken en dan moeten ze hier ook maar naar kijken.
-De richtingaanwijzer naar links komt niet altijd terug in de neutraalstand.
-het slot van de achterklep sluit niet goed volgens de bc.

Zoals eerder aangegeven is er wel een verschil in lampjes. Zwarte ruiter praat over gloeilamp en ik en Hetzer hebben het over knipperend voorgloeilampje, wat volgens het boekje een motormanagement storing betekend.
Bij mij is in het begin ook een update gedaan, echter kwam het probleem terug daarna. Na overleg met Pon is er uiteindelijk een koeling vervangen, sinddien gelukkig geen brandene lampjes meer gezien. Deze koeling dient de uitlaatgassen welke via EGR klep de motor weer ingaan te koelen. De radiator schijnt daarnaast ook de turbo te koelen, diegene met een Maxidot kan dit allemaal bijhouden/uitlezen. Ik heb helaas een minidot met alleen als temp uitlezen de buitenluchttemp.

Gerke

Forumguru
Ook hier zojuist het knipperende gloeispiraaltje, kmstand is nu 30130, afspraak voor beurt staat voor de 20e, morgenvroeg dus eerst maar naar de garage :(

[Edit] en error op start-stopsysteem [/edit]

Hetzer

Forumguru
Ik ben vanmiddag langs geweest, hij is gelijk uitgelezen.
Moet volgende week vrijdag terug komen voor de software update.

Gerke

Forumguru
Ik ben vanmiddag langs geweest, hij is gelijk uitgelezen.
Moet volgende week vrijdag terug komen voor de software update.

Kan bij mij geen software update zijn, die staat er al in, is gebeurt met het vervangen van de BCM. Draadje over de problemen met de fabia is verdwenen, maar zal bij die van mij ongetwijfeld wel te maken hebben met de EGR klep, ben ik bang.

Gerke

Forumguru
Toch een software update, schijnt weer wat anders te zijn dan de update in de BCM?????

Gelukkig dat het dan nog binnen de garantie valt?! Ik weet nog goed dat het een hele stap was om 16K uit te geven aan de zelf, maar dan verwacht je je ook ff geen grappen meer de eerste tijd. Het vervangen van de bcm na 9 maanden en 30K lijkt mij dan ook erg snel. Verder heb ik geen problemen gehad met andere zaken, geen lampjes, geen knipperlichten, alles werkt perfect verder!

Je zegt dat je bcm al eerder is vervangen? Wat was daar de reden dan van en na hoeveel km?

josk

Lid
Auto is terug van zijn 30.000Km beurt, en nu is ook de rechter daglicht lamp vervangen (de linker was 2 weken geleden al vervangen na gloeilamp oplichten)
Beide lampen branden wel, maar werden beide meermaals als storing door het systeem geconstateerd .

Jkz

Lid
Dag mensen,
Gisteren boardnet van de bcm vervangen zodat ik hoopte dat mijn gloeilampje niet meer zou gaan branden. Helaas was dit niet de oplossing, auto staat alweer bij de dealer. Ze gaan nu boardnet van mij in een andere fabia greenline zetten om te kijken of de storing meegenomen wordt. Ook bij mij is het begonnen in de wasstraat zoals reeds eerder vermeld. Speedy-han vind na 30k deze storingen niet normaal, de eerste storing van mij was al na 4 weken en 3k en nu na 7k de bcm al vervangen! Mijn eerste nieuwe auto en nu al twee keer terug naar de dealer, heb ik met al mijn golfjes nog nooit meegemaakt. Heb toch een stuk of 8 TDI-tjes versleten, allen met meer dan een ton op de klok.
Ben benieuwd hoe dit allemaal afloopt, het is een nieuwe auto en dan verwacht je dit toch niet....

FabiaGL

Actief lid
Die golfjes hadden al een ton op de klok en dus waren de kinderziektes hier al lang uit, als bij de faab de bcm en egr problemen opgelost zijn kan je er misschien 3 ton probleemloos mee rijden

Jkz

Lid
Inderdaad misschien..... Blijft apart is toch nieuwe auto. Dealer was ook niet blij. Het zal ook wel opgelost worden en ben verder super tevreden begrijp me niet verkeerd. Er zit verder ook geen storing maar het blijft een nieuwe auto waar een lampje gaat branden. Kinderziekte of niet daar gaat het niet om.

Jkz

Lid
@fabiagl:
Jij zou het toch ook niet leuk vinden wanneer je op 15 juni je auto naar de dealer brengt voor dezelfde storing en hem een dag later weer krijgt en je storing er nog steeds zit?
Ik in ieder geval niet.

FabiaGL

Actief lid
nee, zou er niet blij van worden maar maak wel onderscheid tussen een lampje wat onterecht brand of een auto die je echt in de steek laat. we willen ook met zijn allen dat je auto standaard heel veel luxe regelingen bevat, de consequentie daarvan is dat je auto vatbaarder word voor electronicastoringen. Ik ben persoonlijk van mening dat Skoda een hoog kwalitatief product levert.

duopenotti

Senior Member
Lees ik het nu goed?
Terwijl de één de (daglicht-) lampjes vervangt die verantwoordelijk zijn voor het oplichtende gloeilampje op de display wordt bij anderen de gehele bcm vervangen. Wordt er nu op twee verschillende manieren om gegaan met hetzelfde probleem?
In mijn GL brandde overigens onlangs ook het gloeilampje. Na het opnieuw starten van de GL was het weg.

Gerke

Forumguru
Bij mij is de bcm vervangen vanwege het oplichten van het lampje bij een combi van regen, verlichting en ruitenwissers. wat ik begrepen heb was het dus de combi verlichting/ruitenwissers die een verkeerd signaal genereerden door een fout in de BCM.

Jkz

Lid
@duopenotti:
Als er een lamp kapot gaat, gaat dat lampje op het dashboarddisplay branden. Daar is dat lampje op het display ook voor. Bij mij waar het lampje ook gaat branden op het display zit er verder geen storing in de verlichting en branden alle lampen van de auto. Daarom wordt de bcm vervangen omdat hij een storing aangeeft die er helemaal niet is. Dat is het verschil. Het oranje lampje op het dashboarddisplay gaat branden wanneer er een lamp kapot is waar dan ook van de auto. Bij mij en ook bij Gerke en Fabiagl is dat niet het geval en toch geeft hij die storing. Ik hoop dat het nu duidelijker is. Als ik je klacht zo hoor zal ook bij jou binnenkort het lampje weer verschijnen en hoor je ook bij onze club. De klacht komt vaak bij regen of na gebruik van de wasstraat/water. Controleer de volgende keer je verlichting wanneer lampje gaat branden, auto dan wel op contact laten
staan. Dan weet je of je echt een lamp kapot hebt of anders ook een onbekende storing. Bcm is bij mij tenslotte vervangen zonder resultaat, lampje brand alweer......

Gr.

piair1982

Forumguru
Bij mij brand er bij defect lampje helemaal niets!
F2 facelift, hebben kennelijk niet allemaal lamp check..

Bovenaan Onderaan