Het grote "lampjes op display" topic F-2 facelift

duopenotti

Senior Member
Thuis toch even controleren of het probleem is verholpen dus ruitenwisser aan en op de rem getrapt en je raad het al het lampje brand gewoon weer. Van de drie problemen waarvoor de auto terug is geweest bij de dealer is er dus uiteindelijk niet één gerepareerd. Zucht..

duopenotti

Senior Member
achteraf....
Had haast en het gesprek ging met name over de rammel die ze niet kunnen vinden en het PDC wat maar niet wil uitschakelen bij aangekoppelde aanhangwagen.

Jkz

Lid
Gisteren de tweede nieuwe bcm erin en ja hoor het lampje blijft uit, zelfs in die dikke onweersbuien gisteren!
Nu de wasstraat nog, ben nog steeds niet helemaal gerust.....
@duopenotti : update is zeker niet genoeg, laat ze die nieuwe bcm maar bestellen!

Jkz

Lid
Helaas te vroeg gejuichd..... Vandaag regen, ruitenwissers aan, en jawel hij brandt alweer!
Ben er nu flink beroerd van en mijn dealer ook! Reeds twee keer bcm vervangen, hier ligt het dus volgens mij niet aan.
Er is door pon geen passende oplossing!
Wordt vervolgd.......

Dat is de goede vraag!
Dan geen gedoe meer met het plaatsen van led of xenon verlichting... ideaal!

Verwacht je dan gedoe bij het ombouwen naar Xenon (en eventueel zelfde K Led in de stadsverlichting) mbt het "Defecte Gloeilamp"-signaal?
Een collega heeft dat namelijk onlangs laten doen en heb hem nergens over horen mopperen...!

Ps: Ik heb het fenomeen ook gehad (± 2 maanden geleden), dat het Defecte Gloeilamp lampje ging branden waneer ik remde en de ruitenwisser aan had. Ik ben toen voor het omwisselen van de winter-zomerbanden in de garage geweest en toen hebben ze (dat vertelden ze me toen ik de GL ging ophalen; ik had ze nog niets verteld) een softwareupdate uitgevoerd. Tot op heden geen foute melding meer gehad!

Noord26

Forumguru
Als je Xenon ingebouwd hebt is het onmogelijk om het defecte gloeilamp signaal te vermijden als je grootlicht opzet. Heb alle mogelijke combinaties gehad, zie topic over Xenon.
Dit treed alleen op als je grootlicht inschakelt. Heeft hij dat al geprobeerd?

Ik heb het hem (Viper) gemaild! Hij zal zelf wel reageren op dit forum! Ik ben benieuwd of het "Defecte gloeilamp" signaal idd aangaat bij die combinatie!

Buell

Lid
Goeieavond,
Ik heb xenon in me auto met stadsleds en leds voor kentekenverlichting,had ook het probleem met symbool in display als je met grootlicht seinde.
Ik ben gaan zoeken naar iemand die me auto kan uitlezen met vag.com, want de dealer wil en/of kan het niet vanwegen garantie bla bla.

Ik heb iemand gevonden en heeft het voor me opgelost, ik krijg geen fotmelding meer,alles is perfect, heb gelijk leaving home laten activeren d.m.v ff met grootlicht seinen en me lampen blijven voor een bep sec branden en gaan netjes uit.
Het kan dus wel.

Deze man genaamd Jela woont in Bodegraven en is echt een perfectionist, heeft verstand met het omgaan met de apparatuur (vag.com) en zeer zeer schappelijk qua prijs.
Zie voor meer inf www.marktplaats.nl, je toetst uitlezen skoda en dan zoek je de naam Jela en meer lees je verder bij de advertentie.

Noord26

Forumguru
Buel.. Dat wil ik ook!

Als het in te stellen is via VAG-COM is het toch slecht van de dealer, die waarschijnlijk weet waar het in zit, het niet even om wil zetten?

Edit: Meteen een email verstuurd naar deze persoon of dit idd mogelijk is, en wat de kosten hiervan zouden zijn.

Buell

Lid
Goeiemorgen,

Je zal versteld zijn hoe simpel het is, hij rekent er 25 euro voor.Als je doorgeeft dat ik Querdo je hebt gestuurd weet hij je het precies te vertellen van hoe en wat over je auto.
Suc6

Al iets gehoord? Ben wel zeer benieuwd namelijk.
Hij krijgt idd het gloeilampsymbool als hij het "grootlicht" aanzet. Dit blijkt te liggen aan het verschil in vermogen van de halogeenlamp (55 of 60W) en de Xenonlamp (35W). De BC registreerd dit verschil als een defecte lamp...?!

Noord26

Forumguru
H7 halogeen is 55W en mijn Xenon is ook 55W. Dus daarin zit het niet. Ik heb dit euvel tamelijk ver onderzocht voor de firma Lince.nl in het Xenon topic.. En de enige juiste conclusie is dat het aan de boordcomputer ligt. De Ibiza en Polo hebben hier merkwaardig geen last van.

Faab

Lid
Ik had ook regelmatig dat defecte gloeilamp symbool in mn display staan.

soms dagen niet en soms 3x per dag wel na uitzetten en opnieuw starten niet altijd weg .

dealer gebeld en was was volgens zeggen een bekend probleem, ze hebben er nu een nieuwe computer ingezet en

het probleem is niet meer voorgekomen.

Jkz

Lid
@faab:
Aangezien het niet veel heeft geregend:
Heb je al weer met de ruitenwissers aan gereden dan?
Dat is het probleem wat speelt: ruiten wissers aan op normale stand en dan de rem intrappen.
Ik heb al 3 nieuwe bcm erin gehad maar probleem is er nog steeds.

Faab

Lid
Jazeker wel !

Vandaag nog, niet echt droog geweest , ik heb echt alle standen getest , in combinatie met remmen, maar ( gelukkig) geen oplichtend "lampjes" symbool.

Ik helaas vandaag wel, voor het eerst.
Nu moet ik wel zeggen dat ik het voor het eerst echt kon testen en dat was dus meteen raak.
Er staat nu zo'n 2100 km op de teller.
Volgens de dealer schijnt het een fitting bij de dagrijverlichting te zijn en dus niet de bc.
Ik ben nog niet langs geweest, maar heb een afspraak staan na mijn vakantie van een week.

We gaan het zien!

piair1982

Forumguru
Toch een gloeilampje. Had led in de kentekenverlichting gezet. Met inschakelen verlichting sprong het lampje aan.
Zal een canbus versie er op zetten.

Gek genoeg met de DRL LED geen gloeilampje.....

Bovenaan Onderaan