Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

The Vipe

Actief lid
Update hier niet gelukt wegens een foutief bestand. Ik heb het een beetje gehad met die updates en laat het voorlopig voor wat het is.

Pendragon

Donateur
Toch heel apart dat jullie problemen hebben met updaten. Ik heb een oude Columbus gehad en heb nu een nieuwe en echt nog nooit problemen gehad met updaten. Zeker bij de nieuwe is het heel eenvoudig. Je download de update, pakt het uit naar een lege USB stick of SD kaart van minimaal 32GB en met FAT32 format, dus niet formatteren op een Apple apparaat (dat gaat vaak mis). Start je Columbus, stop de sd kaart of stick erin, ga naar Navigatie --> Setup --> Update en gaan met de update. Ik heb sinds ik de nieuwe Columbus heb deze nu 3 keer geupdate.

Arjan-de-Bruin

Nieuw lid
Klopt, bij mij gaat ie ook fout met de downloader. Ik heb de weblink die je boven in de downloader ziet (http:infortainment-cdn ....EU_2017.zip ) overgetypt in de Internet Explorer: ook file not found
Toen van 2017.zip 2017.ZIP gemaakt, nu loopt de download, daarna zelf met ZIP uitpakken naar de SD kaart en kijken wat er gebeurd ...
wordt vervolgd

Was ff druk maar gisteren de ZIP uitgepakt (gewoon met Windows 7) naar SD kaart en de update geladen. Het op SD zetten ging traag maar dat zal wel aan mijn laptop liggen. Updaten van de Columbus ging vlot (ca 1 uur). Kaarten geven nu 2017 aan maar helaas ... het stukje A4 van Schipluiden naar Schiedam staat er nog niet op. Hopelijk in november wel.

DoubleJ

Senior Member
Ik ben benieuwd of de snelheden ook aangepast zijn, ik zie op veel plekken waar laatst de snelheid van 120 naar 130 is gegaannog 120 staan.

Ik moet eerst maar eens mn SD kaartje opzoeken. De update staat al klaar op mn laptop :D

Frank C

Forumguru
Ik ben benieuwd of de snelheden ook aangepast zijn, ik zie op veel plekken waar laatst de snelheid van 120 naar 130 is gegaannog 120 staan.

Dit soort wijzigingen zou je ook moeten terugvinden in volgende updates. Net als straten die éénrichtings verkeer zijn geworden, wegverbredingen, versmallingen etc etc

Frenkie

Forumguru
Ik kan bevestigen dat er inderdaad nieuwe data in de kaarten staat. In de P154 update van VW vorige maand stond een rotonde uit December 2014 in mijn dorp er nog niet op. Na de P157 update van Skoda staat deze er wel op.

Frank C

Forumguru
Ik kan bevestigen dat er inderdaad nieuwe data in de kaarten staat. In de P154 update van VW vorige maand stond een rotonde uit December 2014 in mijn dorp er nog niet op. Na de P157 update van Skoda staat deze er wel op.

Gelukkig niet voor niets gedownload........:D

DoubleJ

Senior Member

Frank C

Forumguru
P157 Kaarten zijn van begin dit jaar. Ben bang dat je die wijzigingen dus nog niet terug vindt. Iemand die dit kan bevestigen?

REHOMAWE

Nieuw lid
Zojuist de update succesvol geinstalleerd.
Op het duitse forum lees ik dat deze update van Q1 - 2016 is en daardoor nieuwer dan die van VW.
Ik ga het graag uitproberen in mijn vakantierit naar de Ardeche!

Xander

Senior Member
Ik heb ook net de laatste update geïnstalleerd. Na 30 minuten was hij klaar. Bij elke kaart staat nu 2017, maar als ik opnieuw naar updates laat zoeken dan vindt hij weer kaartupdates. Is dat gebruikelijk? Ik heb hem nog een keer laten updaten, maar daarna krijg opnieuw de melding dat er updates zijn. Alles lijkt up to date, maar de versiecontrole lijkt niet goed te werken.

Frank C

Forumguru
30 min lijkt erg snel. Forumleden melden dat ze er ongeveer 45-60 min overdoen. Gaf update 100% aan en daarna gereed?

Xander

Senior Member
Ja, hij is helemaal tot 100% gegaan. Misschien dat het aan de snelheid van de SD kaart ligt hoe snel het gaat. Ik heb een 80MB/s micro SD kaartje gebruikt.

Ja bij mij ruim een uur en 10 minuten.
Deze keer gedaan vanaf een snelle usb stick; die haalt de 30mb/sec wel.
Eerdere VW update duurde 3 kwartier. Die had ik vanaf een relatief langzaam sd kaartje ingeladen.

In de auto is het gewoon usb 2.0. Misschien zelfs dat nog niet eens.. Misschien wel usb 1.1.
Dus ik denk dat het via sd dan soieso sneller gaat dan via usb..
Die leest waarschijnlijk sneller dan de usb poort.
Zou het een keer met een paar grote mp3 files kunnen timen..

Frank C

Forumguru
Ja, hij is helemaal tot 100% gegaan. Misschien dat het aan de snelheid van de SD kaart ligt hoe snel het gaat. Ik heb een 80MB/s micro SD kaartje gebruikt.

Voor de zekerheid: system moet ook de melding geven "update voltooid" nadat update 100% heeft aangeven.

Xander

Senior Member
Ja, ik krijg iets van "update voltooid, wordt afgesloten". Ik zie verder ook niets vreemds, dus het zal wel werken :)

Bovenaan Onderaan