Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Evilcomputing

Senior Member
Ik heb dit vaker gejhoord, echter toen was het wel zender afhankelijk. Luisterde je toevallig naar een zender die eigenlijk vanaf hetzelfde zendpark als 538 afkomt, heel talpa media groep (538 groep) dus.
radio10/100% NL ofzo.?

Pendragon

Donateur
Ik heb dit vaker gejhoord, echter toen was het wel zender afhankelijk. Luisterde je toevallig naar een zender die eigenlijk vanaf hetzelfde zendpark als 538 afkomt, heel talpa media groep (538 groep) dus.
radio10/100% NL ofzo.?

Ik luister meestal naar 538 en Sky Radio. Ik zal hem eens een paar dagen op een NPO zender zetten en kijken of het dan ook zo is. Dank voor de tip!

oct@3C

Lid
Even enkele vraagjes.
1. Ik heb een octavia 3 van jan'16 met een columbus navi/media systeem.
De versie van de kaarten staat op ece 2016 met volgens mij stand 134.
Nu heb ik de laatste kaarten ece 2017 met stand 157 gedownload naar de hd van mn laptop.
Als ik de zip bekijk staan er 2 mappen, namelijk mib1 en mib2.
Moet ik beide mappen uitpakken of alleen de mib2 ?
2. Dient het updaten middels een sd-kaart te gebeuren, of kan dat ook middels usb ?
3. Kan ik eerst een back-up maken van de huidige stand, zodat ik eventueel terug kan als het toch niet goed gaat ?

Graag jullie reacties.

Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Hallo @oct@3C ,

1. je moet alle mappen uitpakken op een SD kaart van minimaal 32 GB.Er komen dan twee mappen op (MIB1 en MIB2), en twee losse bestandjes. SD kaart in de sleuf en het systeem herkent hem vanzelf. Updaten kan gebeuren terwijl de auto geparkeerd staat. Na enige tijd gaat het systeem vanzelf uit, maar bij opnieuw aanzetten gaat hij verder waar hij was gebleven.
2. Updaten via USB kan niet.
3. Een backup maken zou ik niet weten, zelf nooit gedaan en ook nooit hoeven doen. Ik heb al een keer of 8, 9 bijgewerkt en het verloopt steeds prima.

Succes!

Smeeuwis

Donateur
Uitgepakt is het ongeveer 22 GB, dus een kaart van minimaal 32 Gig. Er moet geen andere data op het kaartje staan, ik gebruik zelf een A-merk 32 Gb SD kaart, dedicated voor alle updates (ook de telefoonupdate). Werkt al 2,5 jaar perfect.

Smeeuwis

Donateur
Maakt volgens mij niet zoveel uit. Ik heb een normale SD kaart, wel van een A-merk, werkt vlekkeloos. Had muziek ooit op C-merk kaart staan en dat gaf wel wat problemen, toen een 64 Gb A-merk gekocht, heel iTunes er op en knallen maar :tegek:.

Nog ff gekeken, voor de NAVI data is het een SDHC van 32 Gb, van Transcend. Gaat vlekkeloos. Muziek op SanDisk Micro SDXC van 64 Gb. Ook vlekkeloos.

Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Haha, ja dat klopt, er moet wel 22 Gieg over de lijn dus dat kan inderdaad ff duren :-)

Mooi dat het gelukt is!

Smeeuwis

Donateur
Ben wel benieuwd waar je die in juli vandaan hebt gehaald. Bij Skoda was het tweede helft oktober en VW iets eerder geloof ik.

RefleCs

Forumguru
Ik heb Waze draaien naast de normale Navi. Buiten het feit dat wegen vele malen beter kloppen heb ik daarmee ook veel betere verkeersinformatie, flitsers en allerlei andere info. Enige wat jammer is, is dat Waze nog niet met android auto werkt.

Geruchten gaan trouwens dat 21 januari Waze met die release zou gaan komen waarmee ze android auto gaan ondersteunen.

Ik snap niet waarom VAG niet een samenwerkingsverband aangaat met een kaarten toko en live updates uitbrengen die je via de internetverbinding (die je kunt opzetten in o.a. de Superb) kunt binnen halen. Komop mensen we leven in 2017....

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan