The Vipe
Actief lid
Begin deze week een vervelende 'kraak' door het geluid van mijn Columbus, met name bij de hoge tonen. Soort 'robot-geluid' dat de audio vervormd. Het ontstond spontaan en doet zich voor bij zowel FM, DAB, USB, BLUETOOTH, CD en SD-Card geluid. Bij de navigatiemeldingen en telefoon is het niet waarneembaar (misschien omdat deze tonen minder hoog zijn of doet het zich hier helemaal niet voor??).
Bij de garage is nog dezelfde dag een software-update doorgevoerd (dank voor deze service!), toen bleek het euvel weer weg. Maar op de weg terug naar huis .... * PLOP * .... daar was het weer. 's Avonds was het weer weg toen ik de auto starten maar wederom na 7 minuten * PLOP * het geluid werd weer 'gescrambled'. Erg vervelend...... de garage gaat overleggen met de leasemaatschappij en Skoda hoe nu verder. Vanochtend deed de radio het opeens weer als vanouds zonder problemen......
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Ik vermoed ergens een defect in een condensator / printplaat ofzo dat zich spontaan openbaart en na enige tijd stilstand weer (tijdelijk) kan verdwijnen. Of klinkt dat onlogisch?
Op deze manier gaat je lol van de Columbus wel verloren....
nb: het ligt overigens NIET aan de speakers, want het doet zich gelijktijdig bij alle speakers voor.
Uiteindelijk kwam er helemaal geen geluid meer uit de radio. De versterker (onder de passagiersstoel) bleek defect te zijn. Is inmiddels uit coulance vervangen door de garage. Ik kan nu weer genieten van perfect geluid gelukkig.